Komma i form tråden

Jååga idag...
er det inte som "riktig" träning. Men det kan vara bra för mina korta stela muskler.

Jååga idag...
er det inte som "riktig" träning. Men det kan vara bra för mina korta stela muskler.

Jodå, riktig träning. Intensiv yogan som jag går på ger mig mer träningsvärk än gymmet. Kanske för att man använder konstiga muskler man inte gör i vanliga fall. Stel är inte du inte ensam om att vara :D

Vilodag idag, men lite hojmeck istället, och lite varm i kläderna blev man allt när det lades om däck på Husan, av med dubben och på med odubbat, ruskigt skönt! :)
Hoppas man får puttra runt i skogarna snart, fortsätter det här kalasvädret så blir det träning till helgen på odubbat! :banana

Ryggläge och lite SBK tror jag det blir nu. :)

/J

Jodå, riktig träning. Intensiv yogan som jag går på ger mig mer träningsvärk än gymmet. Kanske för att man använder konstiga muskler man inte gör i vanliga fall. Stel är inte du inte ensam om att vara :D

Ha! :D Ja smidighet vore trevligt när det snart är dax att krypa upp på hojen... Och ja: Jag har hört att det finns intensivare typer av jååga.
T.o.m riktigt plågsam... i 40 grader varma rum!
Men all träning måste inte vara svinjobbig, det behövs även sånt här, för att just smörja upp leder osv.

Jag ställde mig på vågen i förra veckan och såg -7,5kg sen nyår. Prova sen ut ett nytt skinnställ och svidar numera i storlek 50!! Muskler har jag inte tid med nu när det snart är säsong igen, så nu är jag nöjd för denna gång :tummenupp I fortsättningen blir det bara lite "underhållsträning".

Last edited:
Det var en skön fart måste jag säga. Vad slutade tiden på då ?

Idag löpning 13 km
första 5km på 21:00 ganska bra, tycker jag. medelpuls 173 max 188.

Funderar på att köpa en kajak för att börja träna överkroppen lite, kikat på vkv, de verkar vara bra någon som har erfarenhet?

Jaha, nähe. Ordentlig "nackspärr" som ev beror på inflammation i axeln, med pillerknaprande som följd (ev arbetsrelaterat, ska utredas). Omöjligt att t o m knata längre sträckor då allt skär som knivar. I´ll be back...

Funderar på att köpa en kajak för att börja träna överkroppen lite, kikat på vkv, de verkar vara bra någon som har erfarenhet?

Bra jobbat på löpningen!

Är oxå inne på att köpa kajak. :tummenupp Superbra träning för hela överkroppen då man behöver mycket magmuskler för balansen. Och det blir ju träning för axlar, armar och rygg oxå såklart.

Har tyvärr ingen erfarenhet, det bästa tror jag är att provpaddla lite olika och skaffa en som är "rätt" för ens vikt och längd och syfte.

Kajaktiv har ett stort utbud och verkar väldigt erfarna. Och jag skulle tro att om du reggar dig på typ uteliv eller liknande sida och frågar där, får du massor med bra tips. Jag tänkte göra som så.

//M

Ryktet säger att 2km-spåret på Björnön i Västerås skall vara klart springbart...får se om man tar några varv därute efter jobbet i veckan, vore galet skönt. :)

Rosslig i halsen idag, får se om det släpper, annars blir det vidaremeck på Husan, gaffeln skall få lite frisk olja, och ett nytt framdäck skall på i väntan på den underbara våren.

Kör hårt nu i veckan gott folk!

/J

fortfarande tjock & bitter:huvet börjar bli kort om tid nu..

Det blir vassen i år igen alltså....!! :krama

Nää...med enkla medel så går det. Man måste bara vara lite beslutsam och ha karaktär. Så när godisbegäret sätter in...föreställer du dig hur du tar på dig en ny bikini på en ny smärt kropp som du är nöjd med. :tummenupp Lätt som en plätt.

Det blir vassen i år igen alltså....!! :krama

Nää...med enkla medel så går det. Man måste bara vara lite beslutsam och ha karaktär. Så när godisbegäret sätter in...föreställer du dig hur du tar på dig en ny bikini på en ny smärt kropp som du är nöjd med. :tummenupp Lätt som en plätt.

:krama
Nu är det inga problem med godis, inte med beslutsamhet heller, motivationen är stark (läs: för tajt skinnställ) det bara HÄNDER INGET:glömdet

....motivationen är stark (läs: för tajt skinnställ) det bara HÄNDER INGET:glömdet

Man måste ha tålamod.....jag har sagt det förut..och säger det igen.

Det är som att vända en pråm. Det tar en stund innan man vänt om och fått båten på rätt köl. Det gäller bara att inte lägga av mitt i för då kommer man varken hit eller dit.

Man kan även ta "trappmetaforen" att minska i vikt är lixsom att ta sig uppför en trappa. Bara det att det går inte att springa uppför den. Man får stå en stund på varje trappsteg så att kroppen lixom vänjer sig.

Så ge inte upp....står du tillräckligt länge på ett steg...så kanske du till och med tar två steg på en och samma gång sen.

Bra jobbat på löpningen!

Är oxå inne på att köpa kajak. :tummenupp Superbra träning för hela överkroppen då man behöver mycket magmuskler för balansen. Och det blir ju träning för axlar, armar och rygg oxå såklart.

Har tyvärr ingen erfarenhet, det bästa tror jag är att provpaddla lite olika och skaffa en som är "rätt" för ens vikt och längd och syfte.

Kajaktiv har ett stort utbud och verkar väldigt erfarna. Och jag skulle tro att om du reggar dig på typ uteliv eller liknande sida och frågar där, får du massor med bra tips. Jag tänkte göra som så.

//M

Va på Vildmarksmässan igår och där stod Friskis & Svettis, de kommer att ha kajakkvällar på onsdagar i Stockholm. Gå in på deras hemsida under Stockholm och kolla. Jag tycker att det låter trevligt, allt på plats, kajaker, instruktörer. Bara att komma dit!!

:krama
Nu är det inga problem med godis, inte med beslutsamhet heller, motivationen är stark (läs: för tajt skinnställ) det bara HÄNDER INGET:glömdet

Händer inget här heller, fast jo det gör ju det egentligen.... fast det går långsamt........

Om du vill bränna fett och inte bygga muskler så satsa på spinning!!! Se till att ligga på ca 60-70% av maxpuls, jobbigt som f***n att ligga där i ca 45 min men det skall ge effekt sägs det.

En ledsen trind liten Tant, men inte sååå bitter. Än.

Personligen försöker jag på att bygga muskler istället, jag gillar att slänga vikter på gYm1 och jag tycker att muskler är 6igt!!

Last edited:
Det blev bara löpband idag, mjukstart...25 minuter, öppnade med mitt normalslöa tempo på 9 knutar, ökade till 10 vid 15 minuter - hade gott om ork kvar vid 2 och körde upp tempot till 12,5 knyck.

4 km / 403 kcal förbrukat - lagom varm, men lite ont i kistan (o-bra med 2 dubbla espresso på tom mage en halvtimme innan träning, skyll sig själv...) så det blev ett kortpass.

Löpbandet verkar bara gå till 25 minuter av någon anledning..

/J

Ha! :D Ja smidighet vore trevligt när det snart är dax att krypa upp på hojen... Och ja: Jag har hört att det finns intensivare typer av jååga.
T.o.m riktigt plågsam... i 40 grader varma rum!
Men all träning måste inte vara svinjobbig, det behövs även sånt här, för att just smörja upp leder osv.

Haha ja verkligen.
Som tur va så var mitt yogapass lugnt idag.
Körde lite gamla Kung Fu moves hemma i källaren igår. Av någon anledning så körde jag mer på höger sida än vänster så höger ben och skinka är något överansträngt så jag går som en kratta :D
Glömmer bort hur jobbigt det faktiskt var på den tiden.

Jaha så går det när man tar råd från en elitidrotts man. Sträckte mig illa i höger höftböjare igår när jag skulle köra utfall...:mad:

Bäst att vila från spinningen idag.... kanske...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman