Komma i form tråden

Klen, trött och lite förkyld. Inget kul pass idag.
Dessutom hade jag gått ner väldigt mycke i vikt för att vara mej...hmm...

Jag skall köpa gymkort nu..började med att deffa bort 5 kg så jag skulle bli lite motiverad och det blev jag :D
så nästa vecka kommer jag att gnälla här med muskelvärk och skit :P men det skall bli fan så skönt att komma i form o slippa vara fetto :)

Jag skall köpa gymkort nu..började med att deffa bort 5 kg så jag skulle bli lite motiverad och det blev jag :D
så nästa vecka kommer jag att gnälla här med muskelvärk och skit :P men det skall bli fan så skönt att komma i form o slippa vara fetto :)

:yoparty - det bästa med den här tråden är att man får lite stöd i att andra sliter och jäklas med. :)

Nya springpjuck inhandlade idag, tog lite seriös hjälp och kollade upp mer vad man skall ha, än att snegla på vad som är på reahyllan som man gjort tidigare.
Asics 2130 kom vi fram till skulle fungera bra för mig, högt fotvalv och ingen tendens till pronation (lite breda fötter med) - sitter perfa' och känns som den ger bra support.
Synd bara att man är lite trött i benen, hade gärna provat lite ikväll - men det är hojmek och lite röjning hemma på schemat.

Imorgon klurar jag starkt på att ta ett varv eller 2 ute (Björnön i V:ås troligtvis) ifall solen fortsätter gassa. :)

/J

Asics gör fiiiina skor....jag gjorde som du. Gick med intentionen att skaffa BRA skor.
Kom ut med ett par för 1700:- hmmmm:confused:

Jaja i min värld just då kändes dom som dom skönaste i hela butiken...Placebo...??

What ever, jag är nöjd och gillar dom....

Så ut och kuta nu :banana

:yoparty - det bästa med den här tråden är att man får lite stöd i att andra sliter och jäklas med. :)

Nya springpjuck inhandlade idag, tog lite seriös hjälp och kollade upp mer vad man skall ha, än att snegla på vad som är på reahyllan som man gjort tidigare.
Asics 2130 kom vi fram till skulle fungera bra för mig, högt fotvalv och ingen tendens till pronation (lite breda fötter med) - sitter perfa' och känns som den ger bra support.
Synd bara att man är lite trött i benen, hade gärna provat lite ikväll - men det är hojmek och lite röjning hemma på schemat.

Imorgon klurar jag starkt på att ta ett varv eller 2 ute (Björnön i V:ås troligtvis) ifall solen fortsätter gassa. :)

/J

Nya springpjuck inhandlade idag, tog lite seriös hjälp och kollade upp mer vad man skall ha, än att snegla på vad som är på reahyllan som man gjort tidigare./J

Det är a och o att ha riktigta pjuks när man ska löpträna. Bra där!! :tummenupp

För ska löpningen bli en njutning så duger det inte med några gamla avlagda gympaskor som har några år på nacken.

Själv har jag fastnat för Nike, har provat mig igenom både Asics och Addias, men är tillbaka med Nike. Dom passar mina fossingar.

Och det man ska tänka på är att, om man löptränar regelbundet så håller inte skorna hur länge som helst. Man kan ju tycka att man nyss köpte nya. Men har det gått ett år och man springer i stort sett varje vecka, då blir dom slitna. Det börjar nog bli dags för mig att titta på nya igen.

Löpning på lunchen idag. Och det gör träningsveckan så gott som komplett.

//M

Ont i knät :huvet Efter operationen fick jag en ny spåfunktion i knät, den säger mig att jag troligen kommer vara förkyld imorn... fack!

Jag känner mig som en gammal soldat när jag börjar skylla på krigsskador & kommande elände... undrar om man kan träna upp knät att spå väder eller nåt man kan ha glädje av. Hur som helst ignorerade jag signalerna och gick till gymet iaf, det blev åtminstone inte värre av en timma i crosstrainern...

Uj...fortsättning på projektet att få en uppfart man törs rulla Millen utför idag, fick till det någorlunda, får solen skina lite på den på förmiddagen imorgon så blir det åka. :) 1 timme med spett, svordomar och varmvatten, bra ljummen i kroppen och en ny blåsa i kontors-näven. :D

Iväg till gymmet med nya pjucken under armen, 20 minuter löpband - 3,3 km / 328 kcal, körde joggingtempo för att känna på skorna lite, kändes bra, så sista 5 minuterna gick i någorlunda max (av vad som fanns kvar).
Flåsa lite, och 20 minuter fettförbränning på crosstrainern, 191 kcal.

Seg idag, anar något i kroppen, nyst och hostat lite idag. :(

Skorna då? Lite tighta, gick bra på löpbandet, men det började kännas i "lilltå-sid-knölen" på crosstrainern, där man sätter rätt frisk belastning på just den biten av foten (plattorna lutar liksom framåt en smula).
Men fötterna kändes lättare i brist på bättre ord att beskriva det med, löpsteget kändes mer naturligt jämfört med de gamla budgetpjucken, det flöt bättre.
Mycket bättre stabilitet med i foten, inte alls samma känsla att man sprang med belastningen på utsidan av foten. :yoparty Värt varenda krona...

/J

Last edited:
1 timmes gnekande på tortyrbajken och nu är det freeeedag och soffläge.

Trevlig helg alla TR freaks :banana

Nu har man varit risig i halsen i tre veckor :mad: bara sporadiskt med träning, kroppen känns tung men nu verkar det släppa var ute i går med löpardojorna på och det kändes bra så nu ska jag igång på allvar igen.:banana
Beach-09 är närmare än ni tror och vassarna är för små för att rymma oss alla:hihi

Förkyld......
Matchstart klockan 14.00 det är så svårt och låta bli, dessutom kan man ju ta det lungt....å om jag känner efter är jag mera snuvig än förkyld.

Långprommis blev det idag, sol och blå himmel hela veckan utom just idag då när man är ledig, grått och +4 grader.

Fällde träd och såga ved idag (och i morgon)
Det är också en form av motion.

Den här veckan har det blivit ett yogapass, ett gympass, ett styrkepass hemma i källaren samt 30 till 45 minuters promenad, måndag till fredag.
Imorgon blir det cirka en timmas morgonpromenad.
Hyfsad vecka iallafall.

Såja, lite motivation för tränandet, förra säsongen hade jag en isglass chans i h-vetet att kränga mig i ett raceställ i 56...jag hade 56 på längden, men inte runt mitten och neråt.
TV-bärarposen var inte avsiktlig...vi ber om överseende med det. :D

Klart gött att få premiärturen idag, och stället kändes gött, väl kallt med all ventilation - men det blir nog riktigt bra det där varma dagarna. :)

/J

Bifogat

• premiar_3.jpg
    premiar_3.jpg
    198.8 KB · Visningar: 45
Den här veckan har det blivit ett yogapass, ett gympass, ett styrkepass hemma i källaren samt 30 till 45 minuters promenad, måndag till fredag.
Imorgon blir det cirka en timmas morgonpromenad.
Hyfsad vecka iallafall.

Det var synnerligen duktigt!

FÅr du med dig han den där Svidi på några aktiviteter? ;)
Eller är hans arm i olag?

Såja, lite motivation för tränandet, förra säsongen hade jag en isglass chans i h-vetet att kränga mig i ett raceställ i 56...jag hade 56 på längden, men inte runt mitten och neråt.
TV-bärarposen var inte avsiktlig...vi ber om överseende med det. :D

Klart gött att få premiärturen idag, och stället kändes gött, väl kallt med all ventilation - men det blir nog riktigt bra det där varma dagarna. :)

/J

Bra jobbat! Och snyggt blev det!
Du är ju nästan fägmatchad som den värsta modell! :)
Alla färger stämmer ju överens på hoj/ställ/hjälm!
Nästan lite gheyvarning! :hihi

Närå - starkt jobbat, och snyggt ekipage. :tummenupp
Jag kommer "hem" och kör ifrån dig på 252:an sen...
;)

Vilket påminner mig, om att påminna DIG att nu finns det inga ursäkter längre.

På med löparskorna bara..:7peta din gamla latmask. :)

PS: Och lär er fulquota ordentligt!! :mattias

Ja mamma.

Jag ska.

Any day...

Today was a hangover day...;)

Men imorrn så! *fingers crossed*

Last edited:
Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back