Komma i form tråden

Jag hoppas jag inte börja köra långsammare bara...eftersom jag tränar som jag läst Nicky Hayden gör..dvs yoga och armcykling...ler
Måste ju orka köra alla bandagar framöver, våren är snart här!!:tummenupp
Tyckte vi inledde detta bra med att dela en fisksoppa, klart du inte blir som Hyden bara för att du tränar som han, Hayden har ju ingen vinnarskalle, du har ju melonskalle och hur bra är inte det.

Kämpa på nu Larzon så ses vi nog på någon bankörning eller nåt :yoparty

Fördelen med rullband & cykel på gym är ju alla brewdarna :tummenupp Allt från 18-19åringar med topp-vårtor till heta MILF's :brynad

Jo det är sant iof men det är knökfullt på alla svettpalats i närheten och dessutom är det enklare att TR hemma, motivationen har jag inga problem alls med, det är bara att ösa på, vad ska man annars göra när det är grått och trist.

:yoparty

Last edited:
Hap! Då vågar man inte skriva att man paniktryckt i sig en kexchoklad nu i eftermiddag heller då... Försöker minska matportionerna lite och det är sååå j-a jobbigt med hungerskänslan som gräver i kistan!:huvet

Gör som Combat, dela upp ditt matintag på flera små måltider så kommer inte hungerskänslan att vara lika bedövande.

Om du måste äta, ta en proteindryck eller nötter (om du tal nötter) eller en frukt.

Sitter med tom blick och jäser.
Har suttit i bilen och matat in två bigmac med pommes och cola. 95:-
Inte direckt prisvärt, och nu vetefan om jag orkar upp till gymmet heller.
Måste vila och pusta ut ett tag så får vi se sen.

Själv har jag kört 61min cykel nyss. Med en snittfart på 32km/h gav det precis över 600kcal. Sen om det stämmer eller inte är en annan femma men duktig känner man sig :nöjd_med_dagen

Även startat upp en tjockisklubb på jobbet :hihi Målet är att minska midjemåttet med 10cm till 1juni :näsblod Lyckas man blir'e 3000:- roligare på semestern :I_will_make_it

Själv har jag kört 61min cykel nyss. Med en snittfart på 32km/h gav det precis över 600kcal. Sen om det stämmer eller inte är en annan femma men duktig känner man sig :nöjd_med_dagen

Även startat upp en tjockisklubb på jobbet :hihi Målet är att minska midjemåttet med 10cm till 1juni :näsblod Lyckas man blir'e 3000:- roligare på semestern :I_will_make_it

Investera i en pulsklocka, lättare att hålla koll då, att man ligger i fettförbränningszonen s.a.s.

http://www.utsidan.se/cldoc/157.htm

Samma visa idag igen. även fast jag lyckades ta mig hem lite tidigare och ramlade in på gymmet vid 4...fullproppat av folk med nyårslöftes-panik.

Men jag fick in ett rätt tungt halvtimmespass på löpbandet med mördarintervall på motlutet, 500-något kcal - rätt svettigt, men inte i närheten lika tungt som ett träningspass på endurobågen, man får igång svettningen, men det lastar inte hela kroppen på samma sätt.

Crosstrainern är helt ok, men så länge axeln strejkar blir det inget på den, och inga vikter heller, provade lite situps, och det är underligt vilka muskler man använder för sådant (gjorde ruggigt ont i axeln, men löpträning går bra, go figure...).

Men, man skall vara glad att man inte ligger med gips efter vurpan, jag kan hålla igång (så man inte fastnar på soffan med chipsskålen :D ) och det är väl bra att folk försöker i alla fall, men som redan konstaterat så lär det tunna ur leden på gymmet vad det lider. :)

/J

... rätt svettigt, men inte i närheten lika tungt som ett träningspass på endurobågen, man får igång svettningen, men det lastar inte hela kroppen på samma sätt....

Underbart!:tummenupp Tack för hjälpen! Precis vad jag söker. Mer positiva saker med att utöka hoj-innehavet med även en Enduro!:) Man kanske kan säga att man ska köpa sig en Cross-Trainer på hjul, som inte kommer att vara ivägen innomhus... :va

Underbart!:tummenupp Tack för hjälpen! Precis vad jag söker. Mer positiva saker med att utöka hoj-innehavet med även en Enduro!:) Man kanske kan säga att man ska köpa sig en Cross-Trainer på hjul, som inte kommer att vara ivägen innomhus... :va

Uja, men det skall vara endurospår, riktiga grejer, inte grusväg med inslag av skogsvägar, och gärna via en seriös klubb, där man blir polare med rävar som åkt i 700 år och är svinsnabba i skogen... :D
Folk som inte provat ett riktigt endurospår har inte en aning (de flesta börjar må illa efter en 500 meter in i skogen, och väldigt få kör ett helt varv första gångerna man är ut).

Det är klart det mest effektiva jag provat på att göra slut på kroppen med, utan att man ser det som ett "träningspass", man får ju köra båge... :yoparty

/J

Morgonen började med ett gympass på 1 timma. Ink 20 min uppvärmning.
Tyvärr så förstördes den träningen med ett mål mcdonalds och senare ett wienerbröd, dock med väldigt trevligt sällskap. Ibland måste man offra sig och idag blev det för en höggravid vänninna.

Som middag intogs en äcklig papyasallad med hyfsat god kalkon, cirka 10 tuggor sen gick det inte få ner mer.

Tyvärr så förstördes den träningen med ett mål mcdonalds och senare ett wienerbröd, dock med väldigt trevligt sällskap. Ibland måste man offra sig och idag blev det för en höggravid vänninna.

Som middag intogs en äcklig papyasallad med hyfsat god kalkon, cirka 10 tuggor sen gick det inte få ner mer.

Se det positivt, du kom ju ner på gymmet iaf! :tummenupp

Hehe, ungefär som för mig, fast tvärt om.
Jag tokåt McDonald’s före jag kom iväg till gymmet.
Hålögd satt jag med trött blick nedslagen av paltkoman och vilade på en maskin.
Jag orka i alla fall köra lite på axlarna.

Nya tag i morgon.

Ont i vaderna och låren, och fått blåsor under stortån på BÄGGE fötterna:mad:
Så det blev en vilodag för mig. Mitt problem är att jag är så jävla hungrig hela tiden sen jag började träna. Jag hinner knappt äta middag innan jag blir hungrig igen, känns som om jag töjer ut magen istället för minska den

Blev en mellandag idag, suttit i heldags planeringsmöte på jobbet, men fick iaf in en rask 20 minuterspromenad på lunchen, sen blev det en 30-35 minuter rasktrask med hundarna nu på kvällen. Bjudlunch på jobbet (fiskgryta med råris) och lite pasta till middag.

Hyffsat, trots allt!:yoparty

Just det, torrvikten i går morse låg på 82,3. Inte så illa som befarat!:banana

Last edited:
Hehe, ungefär som för mig, fast tvärt om.
Jag tokåt McDonald’s före jag kom iväg till gymmet.
Hålögd satt jag med trött blick nedslagen av paltkoman och vilade på en maskin.
Jag orka i alla fall köra lite på axlarna.

Nya tag i morgon.

Ingen paltkoma på gymmet iallafall, körde stenhårt, trodde att jag skulle dimpa i backen några gånger :brinnerup
Som sagt, nya tag imorgon =)

Se det positivt, du kom ju ner på gymmet iaf! :tummenupp

Haha ja visserligen men det hade ju helt klart känts bättre om man hade intagit en balanserad måltid efteråt :gnissla

Last edited:
Det är så j-a svårt att leva efter mat-och-sov-klockan.
Jag har provat och är avundsjuk på de som får det att funka. :gnissla
QUOTE]

Det tar ett tag att komma in i att äta var 3:e tim men efter ett tag så kan jag lova dig att din mage ljudligt berättar att nu har det snart gått 3 timmar..

kör hårt så ska du se att midjemåttet ger sig...

Jag hejjar på glatt!

Back