Komma i form tråden

Måste be alla här om ursäkt för mina receptinlägg..
Dom har ju inget med gym o promenader att göra, man står ju still framför spisen.

Men kanske om man köper en stepbräda o går på medans man lagar mat så kanske det räknas som träning. Någon som har ett förslag....

Frukost: 3skivor bröd med korv & 25cl Coca Cola
Lunch: Pasta med fet gräddsås/kött/champinjonblandning
Efterrätt: Fruktsallad, dränkt i vanlijsås
Em-fika: En chokladboll, en slice toscatårta & mer fruktsallad & vanlijsås

Träningsstatus? Glömde ryggsäcken på jobbet när jag åkte till kursen och orkade inte hämta den nu i efterhand. Nya tag imorgon :D

Frukost: 3skivor bröd med korv & 25cl Coca Cola
Lunch: Pasta med fet gräddsås/kött/champinjonblandning
Efterrätt: Fruktsallad, dränkt i vanlijsås
Em-fika: En chokladboll, en slice toscatårta & mer fruktsallad & vanlijsås

Träningsstatus? Glömde ryggsäcken på jobbet när jag åkte till kursen och orkade inte hämta den nu i efterhand. Nya tag imorgon :D

men du kan alltid se det som en vilodag...man måste ha det med :tummenupp

Dagens träning är avklarad:
Yogapass 50 min i morse
6 km löpning på lunchen.

Nu ska jag beställa en pizza till sambon och själv äter jag något nyttigare. :tungan

Men det ligger en påse ostbågar på skrivbordet som en jobbarkompis prackade på mig. Bara för att han en gång för längesedan fick lov att köpa det till mig när jag var extremt sugen och han ändå skulle åka och köpa snus. Så nu köpte han en påse ostisar igen. :gnissla

Är inte det minsta sugen, så den lär få ligga där ett tag till.

Sorry!! :felämne :spammer :backontop

:) låter vettigt anser jag, själv städa jag så de är dagen motion innan jag börjar jobba.
Man får unna sig saker mellan varven :) annars blir de lite tråkigt.

Dom har ju inget med gym o promenader att göra, man står ju still framför spisen.

Men kanske om man köper en stepbräda o går på medans man lagar mat så kanske det räknas som träning. Någon som har ett förslag....

Mitt förslag är att du fortsätter hjälpa till med recept!:tummenupp Kan du lite om träning och kost, så kan det säkert hjälpa novisa och fantasilösa...
(Känner mej inte alls träffad själv...:gnissla )

Bringem' on girl!:)

Nänä, rätt kost är ju halva grejen. :) Kör på ba'.

/J

Fan, den här tråder får ju till och med en blekfet snickardjävul att villja börja få ordning på karossen igen !:tummenupp

Massa fler matförslag bitte, som sagt halva grejen för att få några resultat.

BTW någon som har koll på vart man kan göra en före/efter mätning på fläsk och volym ?

Last edited:
Fan, den här tråder får ju till och med en blekfet snickardjävul att villja börja få ordning på karossen igen !:tummenupp

Massa fler matförslag bitte, som sagt halva grejen för att få några resultat.

BTW någon som har koll på vart man kan göra en före/efter mätning på fläsk och volym ?

Vetifasen vart ute på stan, men vår hälsofreak-pedagog på jobbet har ju skamklämma... kanske kan lura in dig där.
Men...gör en sån utslag på dig? ;)

En anna fråga till auditoriumet här...hm...
"Antag att jag har en "vän"..som ikväll åt en semla.... men skrapade av grädden på sin, men ändå åt upp tjejens mandelmassa..." ok, hehe, hur lång tid tar det att förbränna denna semla i "vila" eller under "garageliknande aktivitet"?

Min vän undrar så. Och jag ska ringa honom när jag vet. ;)

Idag har jag varit på ett pulsspinningpass.
Mitt fjärde. Och nu verkar jag ha hittat min maxpuls.
190 satte jag idag och jag fick ta i såg jag nästan såg stjärnor för att snudda vid rött. Rött börjar vid typ 90% av maxkapacitet.
Jag började med 180 (220 minus ålder) och har under 4 gånger stegvis höjt till idag 190.
Pulspassen tar helt klart bra.

Idag har jag varit på ett pulsspinningpass.
Mitt fjärde. Och nu verkar jag ha hittat min maxpuls.
190 satte jag idag och jag fick ta i såg jag nästan såg stjärnor för att snudda vid rött. Rött börjar vid typ 90% av maxkapacitet.
Jag började med 180 (220 minus ålder) och har under 4 gånger stegvis höjt till idag 190.
Pulspassen tar helt klart bra.

Bra jobbat! Själv har jag suttit i styrelsemöte hela kvällen. Resultat? 3st 33cl läsk & två fulla nävar med småkakor! Tror jag behövde den här syndardagen, för imorgon så jeflar :yoparty

Bra jobbat! Själv har jag suttit i styrelsemöte hela kvällen. Resultat? 3st 33cl läsk & två fulla nävar med småkakor! Tror jag behövde den här syndardagen, för imorgon så jeflar :yoparty
Det är rätt! Gå på som fan igen i morgon bara. Man bara MÅSTE vila och svulla ibland. Det hör till.

Det är rätt! Gå på som fan igen i morgon bara. Man bara MÅSTE vila och svulla ibland. Det hör till.

Nu blir man kanske påhoppad av kostexperter och träningsfreaks, men en polare som tränade seriös kroppsbyggning för ett gäng år sen (använde MER än bara bra mat...) han svullade en dag per vecka. Han förklarade det med att kroppen då fick starta "förbränningsmotorerna" på högvarv igen och att detta var bra om man var ute efter att "deffa" (Försöka få sina små senor att framträda tydligare under fettlagret...:D ) Resterande 6 dagar per vecka käkade han ris, ris, ris och lite räkor eller kalkon eller kyckling till det.

Ingen höjdardiet om Ni frågar mej, men han var faktskt rätt grym i kroppen...:)

Min planerade långprommis sprack som ett ägg, jag blev bjuden på middag och bio av en god vän istället, nya Wallander var en ganska bra film.

Kommer hem sent på kvällen efter en dubbel espresso med chokladbit, där står dampcykkeln och flinar åt mig i vardagsrummet, det blir en motattack direkt och jag kastar mig i sadeln pressar på i 41 min, det gav 20 km och -455kcal, nu blir det duschen och soffkoma.

Tror det räcker med att tokcykla Må, On samt Fredag, alla annan TR får ses som bonus.

Väl kämpat alla som kämpade idag, Henrik tog en välförtjänt svulla & viladag, det behöver man ibland.

:banana

God morgon, träningskamrater!

Travade min numera sedvanliga sväng plus ytterligare en 30 minutersrunda igår! Mathållningen blev lite si och så då svågern tyckte han skulle bjuda La Familia på pizza..:huvet ..Hade dock karaktär nog att inte svulla i mig hela kaloripannkakan utan nöjde mig med 2/3. :karaktärsfast

Idag har jag siktet inställt på en anna runda som bör landa på ca 8km..

2000 m simmning är avklarade nu på morgonen. Jar kör 500 + 500 + 1000 m crawl. Å så lite bastu på det. Gissa om jag är pigg!! :)

Kör nu hårt idag alla!!

Fan, den här tråder får ju till och med en blekfet snickardjävul att villja börja få ordning på karossen igen !

Ja för fan pucken, det är väl på tiden att du börjar röra på döfläsket. :tungan

Vet inte hur det är för alla "Utsocknes", men kolumnen i Metro idag var ingen motivationshöjare direkt...:D Rubriken lyder "Träningshysterin är en stor bluff". Han har hittat lite poänger att spetsa in sig på där...

Men han har fel, så nu skiter vi i det och kör vidare mot smalare och mer muskulösa tider!:tummenupp

Back