Fick tips om denna eminenta tråd. Bra jobbat alla som tagit sig i kragen.
Träning handlar ju lika mycket om mentalt och inre välbefinnande, som kroppsligt. Och ett bra träningsliv med tillhörande bra kost ger ett bra välbefinnande på båda planen och på längre sikt.
Sen trillar man ju såklart dit på en och annan godsak mellan varven men godsakerna ger ju oxå ett viss välbefinnande. Så att utesluta dom helt är inte ett alternativ. (för mig i alla fall)
Optimal träningsvecka för mig ser ut såhär.
Måndag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km.
Tisdag: Simma 1500 m + raskt promme 40 min
Onsdag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Torsdag: Simma 2000 m + rask promme 40 min
Fredag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Lör el sön: Rask promme 1 tim eller bara lata mig, eller åka långfärdskridskor.
Märk väl optimal, för det går självklart bort något pass ibland p.g.a dagsform och så. Har lärt mig att lyssna på kroppen mycket bättre nu än jag gjorde förr.
Mat gillar jag mycket, och äter kanske lite större portioner än nödvändigt.
Målet just nu är att lixom "deffa bort" 2 kg. Sådana där som förmodligen bara jag lägger märke till själv, men som jag ändå vill bli av med.
Ligger väl på en nyttighets skala 1-10 i snitt på runt 7. Med 1 som sämst och 10 som bäst, men det går ju alltid att vässa till det. Frågan är bara hur mycket man ska "offra". För ibland så är jag definitivt nere på 1.
Men jag yogade i morse, och så blir det en löprunda när jag kommer hem. Med pannlampa eftersom jag bor utanför kommunal belysning.
//M