Komma i form tråden

Precis !
Massa killar som sörplar i sig enorma mängder grummlig vit proteinvätska ! Stampa på liten plint i takt är inte heller så jefla manligt.

Knäböj med fet ekplanka över axlarna eller stockhävning det grejer det.

Stockhävning...Är det nån jeffla snickareuphemism för deepthroat??:arsele

Bra jobbat! 1h & 30min i snabb fart är både trist, tråkigt & jefligt intetsägande för hjärnan. Men desto bättre för kulan :tummenupp
Själv kör jag spegeln som referens, kilon kvittor så länge det ser bra ut.

Sant, men så här i början kan det vara skönt (och lättare) att se förändringen i sifferform. Mer konkret, liksom.

Last edited:
Hoa! Gick riktigt bra. 76kg's Latsdrag var inte ens jobbigt, 90kg kommer gå plättlätt om vi har till midsommar på oss
flex.gif

Passa även på att gnälla lite på en av de som jobbar där. Att spela Grease på ett gym borde vara olagligt :va

Jag är imponerad av alla som hinner träna så mycket. Känns som att arbetet tar all tid. Hade tänkt att träna idag men då hade självklart kortet gått ut.
Blir att försöka komma ut imorgon. Äntligen ledig.

Kosten går faktiskt bättre än väntat. Är ingen dietfreak men försöker göra nyttig mat, mindre portioner. mindre kolhydrater och inget godis förutom lördagar.

Dragit ner otroligt mycket på mina största laster som är cocacola och gele.
Det jag kan unna mig nångång i veckan är mörkchoklad, alltid över 70 %.

Något som jag har upptäckt är att det är dyrt att vara nyttig. Färska frukter, speciellt exotiska frukter är dyrt, färska kryddor, färska kycklingfileer och kalkon är inte heller billigt, skaldjur och liknande. Men ska man bli fin så =)

Komplimanger ger en verkligen ökad motivation, speciellt när man får höra att man har blivit smal från någon man inte träffat på länge :banana

Last edited:
20 km på 42 minuter dampsykkeln gav -460kcal , lätt styrketräning och matintag på 1100kcal.

:banana

Innebandy lirade jag förr på fredagmornar 07.00, lika roligt som farligt när man går till fysisk attack på kollegorna, många blåmärken, stukningar och andra småskador ledde till sist att vi la ner denna aktivitet innan någon blev allvarligt skadad med men för livet.
[YOUTUBE-ID]AYi3vZyLYKw[/YOUTUBE-ID]
Brandmännen får inte längre spela innebandy.
För stor skaderisk.
Som i ett trollslag sjönk brandmännens kondition.
Sant.
Innebandy är buskul.
Träna skall man göra för att det är roligt.
Springa är inte roligt.

Jävla överfulla gymhelvete då (har årskort på gymmet hemmavid, krypavstånd från ytterdörren mer eller mindre), nog fan skulle alla med friska nyårslöften dit efter jobbet idag.

...det lugnar väl ned sig vad det lider. :D Det var en markant ökning av nya ansikten där, kan tänka mig att det dröjer ett par veckor så är det lugnt igen. :D

Jag är tillfälligt förpassad till löpbandet, gedigen marksyning på endurotävling förra helgen har sett till att vänstra axeln är relativt obrukbar, så det enda man kan göra är att ställa sig på ett löpband (cykeln är så galet trist), och gymmet har ett löpband... :gnissla NOG FAN SKALL ALLA MEDELÅLDERS KÄRRINGAR ut och promenera på det jävla bandet, i 40 minuter!!

Jag fick köra ett raskt 20-minuterspass med lite intervall på motlutet, men sedan var det kört, huggsexa om bandet...blir till att åka raka vägen från jobbet imorgon om man skall få svettas lite ordentligt.

Knäna gillar inte asfalten, och kommunen har röjt skog runt elljusspåret (så det är mer lämpat för geggmoppen än löparskorna numera), så alternativen är något begränsade just nu (än jävligare bara för att man inte kan träna/tävla enduro heller, axelfanskapshelvete).

Så, nu känns det bättre. :D

/J

20 km på 42 minuter dampsykkeln gav -460kcal , lätt styrketräning och matintag på 1100kcal.

:banana

Snyggt! Samma visa imorgon?

...det lugnar väl ned sig vad det lider. :D Det var en markant ökning av nya ansikten där, kan tänka mig att det dröjer ett par veckor så är det lugnt igen. :D

Samma problem här. Massa folk det bara lyser om, max 2mån ger jag de flesta :hihi Men roligast är nästan att kolla på alla nya unga killar som ska bli så jefla stora & starka. Dom tränar uteslutande i grupp om 3-4, ofta med keps på sig (WTF?) och det är mer vila än kämpa.. Sen är det allt från ren benpress i vadmaskinerna, hantel curl med helkroppsgungning för att få upp skiten till att köra bänkpress men bara höja/sänka stången 10cm "det är ju det bästa, man orkar mer vikt då" :D

Jävla överfulla gymhelvete då (har årskort på gymmet hemmavid, krypavstånd från ytterdörren mer eller mindre), nog fan skulle alla med friska nyårslöften dit efter jobbet idag.

/J
Så sant så sant.:tummenupp
Mycket nu med alla nyårslöften, men det lugnar väl ner sig vad det lider.
Hoppas man själv orkar hålla i bara.

Kör på gymmet månda, tisda, onsda och torsda, och löpning/cykling på helgerna. + en promenad till och från gymmet på ca 2km så försöker håller mig någelunda i form. :hihi

Passa även på att gnälla lite på en av de som jobbar där. Att spela Grease på ett gym borde vara olagligt :va

Musiken på gym är alltid under all kritik, om det inte är någon j-a techno så kör dom någon cd med söndertjatad rock.
Jag har med mig mp3-spelare och pluggar in och försvinner in i min egen värld.:tummenupp

Musiken på gym är alltid under all kritik, om det inte är någon j-a techno så kör dom någon cd med söndertjatad rock.
Jag har med mig mp3-spelare och pluggar in och försvinner in i min egen värld.:tummenupp
För min del så går gruppflås fetbort, jag tränar ensam eller långpromenixar med en kompis, att stå och flåsa till skitmusik med massa främmande människor är inte min grej liksom.

Undrar vilka gym ni går eller så är det definitionen på skitmusik som antagligen skiljer sig från person till person!

Gymet jag går på kör upbeat tempo musik så man kommer i stämning för att träna - annars så går det bra att be dem att byta! Musiken är kanske inte alltid i min smak men den passar att träna till!

För min del så går gruppflås fetbort, jag tränar ensam eller långpromenixar med en kompis, att stå och flåsa till skitmusik med massa främmande människor är inte min grej liksom.

Har du ens provat? Don´t knock it......
Ibland kan man behöva drivet som kommer från en tränare eller människor runt ikring. Det är lätt att fastna i samma lika läge annars.

Den enda gången jag har lämnat en gruppträning p.g.a av sk. skitmusik, och jag var inte den enda som lämnade passet, var när de började spela hårdrock på ett spinningspass.

Det är inte bara min definition på skitmusik, passar lixom inte in på ett spinningpasspuls!!

Last edited:
Fick tips om denna eminenta tråd. Bra jobbat alla som tagit sig i kragen. :tummenupp

Träning handlar ju lika mycket om mentalt och inre välbefinnande, som kroppsligt. Och ett bra träningsliv med tillhörande bra kost ger ett bra välbefinnande på båda planen och på längre sikt.

Sen trillar man ju såklart dit på en och annan godsak mellan varven men godsakerna ger ju oxå ett viss välbefinnande. Så att utesluta dom helt är inte ett alternativ. (för mig i alla fall)

Optimal träningsvecka för mig ser ut såhär.

Måndag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km.
Tisdag: Simma 1500 m + raskt promme 40 min
Onsdag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Torsdag: Simma 2000 m + rask promme 40 min
Fredag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Lör el sön: Rask promme 1 tim eller bara lata mig, eller åka långfärdskridskor.

Märk väl optimal, för det går självklart bort något pass ibland p.g.a dagsform och så. Har lärt mig att lyssna på kroppen mycket bättre nu än jag gjorde förr.

Mat gillar jag mycket, och äter kanske lite större portioner än nödvändigt.

Målet just nu är att lixom "deffa bort" 2 kg. Sådana där som förmodligen bara jag lägger märke till själv, men som jag ändå vill bli av med.

Ligger väl på en nyttighets skala 1-10 i snitt på runt 7. Med 1 som sämst och 10 som bäst, men det går ju alltid att vässa till det. Frågan är bara hur mycket man ska "offra". För ibland så är jag definitivt nere på 1.

Men jag yogade i morse, och så blir det en löprunda när jag kommer hem. Med pannlampa eftersom jag bor utanför kommunal belysning. :näsblod

//M

:) Man ska göra de som känns bra och ger en energi och vilja att gå dit igen.
Simning är skönt men jag har inte hitta nå lämpligt ställe där de inte är 200 personer i bassängen samtidigt i denna stad :(

:) Man ska göra de som känns bra och ger en energi och vilja att gå dit igen.
Simning är skönt men jag har inte hitta nå lämpligt ställe där de inte är 200 personer i bassängen samtidigt i denna stad :(

Forsgrenska tidigt på morgonen, snudd på tomt. några pensionärer samt personalen!

Fördelen med rullband & cykel på gym är ju alla brewdarna :tummenupp Allt från 18-19åringar med topp-vårtor till heta MILF's :brynad

Jag tränar 4 dagar veckan men utan mål, 3 dagar bygga 1 dag motion / rörlighet :hihi

Jag vet ärligt inte varför men det är en najs lunch aktivitet då jag jobbar 3 minuter från Gym/Simhall (Eriksdalsbadet).

:vinkar

Jag hoppas jag inte börja köra långsammare bara...eftersom jag tränar som jag läst Nicky Hayden gör..dvs yoga och armcykling...ler
Måste ju orka köra alla bandagar framöver, våren är snart här!!:tummenupp

Back