Komma i form tråden

Just hemkommen från söndagsaktiviteten som jag efter IOM förlaga döpt till Mad sunday winter edition:

60min Body Combat
1107kcal
Maxpuls 183
Avgpuls 164

15 min vila därefter

70min Endurance spinning
1078kcal
Maxpuls 178
Avgpuls 156

Dags att laga middag nu hungern börjar göra sig påmind....

Jag har känt mig lite hängig ett tag och igår var jag till apoteket och köpte två tuber brustabletter: vitamax B-active.
”För en aktiv livsstil” står det på röret.
Är ett kosttillskott som innehåller höga doser av hela 8 olika B-vitaminer samt viktiga vitamin C, kalcium, magnesium och zink.
Apelsinsmak.
Ska ta en om dagen för att se.

Kan det vara nåt?

Det skadar ivf inte men nyttan med vitamintillskott debatteras i evighet bland medicinare och ännu har ingen direkt lyckats påvisa att det skulle ha särskilt stor positiv effekt om man inte har brist. Där är rätt få som verkligen har brist på vitaminer om man har en någolunda mångsidig kosthållning och större doser ger ingen effekt då du bara pissar ut det. (undantaget de fettlösliga ADEK som man lagrar in och där överdosering vid väldigt stora doser under lång tid faktiskt kan vara skadligt)

Själv äter jag "En om dagen" billigaste multivitaminpillret från apoteket samt Omega3

Last edited:
Om inte jag skriver mer här, glömmer Ni bort mej då och att jag finns med på första sidan...:gnissla Jag BARA svullar! :huvet Måste ta tag i livet nu när jag börjar om imorgon! Det blir träning på jobbet och promenader hemma och sen MINDRE PORTIONER MAT!!! :(

Om inte jag skriver mer här, glömmer Ni bort mej då och att jag finns med på första sidan...:gnissla Jag BARA svullar! :huvet Måste ta tag i livet nu när jag börjar om imorgon! Det blir träning på jobbet och promenader hemma och sen MINDRE PORTIONER MAT!!! :(

Bra beslut Shooter, se nu till att ta dig i hela kragen och sätta fart, våren kommer fortare än man tror.

Dagens aktivitetsrapport bjuder på 1,5 timme toksnabb promenad, samma slinga som igår men betydligt snabbare.:svettig

Hyffsad mathållning förutom en halv flaska rödtjut till middagen. Och 1 (en) chokladpralin ur julasken. Måste komma ihåg att ställa mig på vågen i morrn, så man har nån referens att gå efter.

Bra jobbat Henrik, låter som du haft ett bra fettbrännarpass idag och kan unna dig soffan, gå genast och belöna dig med 1/8 del av chokladkakan innan du tynar bort helt.

1/8 chokladkaka? Typ som cheyer som flashar brösten och sen blir'e inget, jefla cockteasers :mad: Men det hade varit gott :D

Glömmer? Inte en chans! :tummenupp

Men mindre portioner mat är ett bra steg. Jag försöker nu men varit hungrig sen i torsdags ungefär. Bra inspiration va? :lol

Bra beslut Shooter, se nu till att ta dig i hela kragen och sätta fart, våren kommer fortare än man tror.

Det får vi hoppas, för då kan vi köra knarr igen :yoparty

Dagens aktivitetsrapport bjuder på 1,5 timme toksnabb promenad, samma slinga som igår men betydligt snabbare.:svettig

Hyffsad mathållning förutom en halv flaska rödtjut till middagen. Och 1 (en) chokladpralin ur julasken. Måste komma ihåg att ställa mig på vågen i morrn, så man har nån referens att gå efter.

Bra jobbat! 1h & 30min i snabb fart är både trist, tråkigt & jefligt intetsägande för hjärnan. Men desto bättre för kulan :tummenupp
Själv kör jag spegeln som referens, kilon kvittor så länge det ser bra ut.

Det skadar ivf inte men nyttan med vitamintillskott debatteras i evighet bland medicinare och ännu har ingen direkt lyckats påvisa att det skulle ha särskilt stor positiv effekt om man inte har brist. Där är rätt få som verkligen har brist på vitaminer om man har en någolunda mångsidig kosthållning och större doser ger ingen effekt då du bara pissar ut det. (undantaget de fettlösliga ADEK som man lagrar in och där överdosering vid väldigt stora doser under lång tid faktiskt kan vara skadligt)

Själv äter jag "En om dagen" billigaste multivitaminpillret från apoteket samt Omega3
Aha, okej.
Nåja, jag ska i alla fall förbruka mina två rör med brustabletter.
Apoteksexpediten sa, lite med glimten i ögat, att denna typ av produkt brukar kunna hjälpa om man själv tror på dem.
Och det var kanske ett balanserat och ärligt påstående då?

Pillerburk ”en om dagen” ska jag inhandla nästa gång jag är på apoteket.
Jag kanske också ska prova omega 3.
Bra tips. Jag tackar.

Aha, okej.
Nåja, jag ska i alla fall förbruka mina två rör med brustabletter.
Apoteksexpediten sa, lite med glimten i ögat, att denna typ av produkt brukar kunna hjälpa om man själv tror på dem.
Och det var kanske ett balanserat och ärligt påstående då?

Pillerburk ”en om dagen” ska jag inhandla nästa gång jag är på apoteket.
Jag kanske också ska prova omega 3.
Bra tips. Jag tackar.

Det är väl rätt ärligt....

Dårakatigt mycket träning...

Säg mig nu, bäste medicinske allvetare: Är det där verkligen en vettig träningsdos för en kille på din nivå?
Jag menar: det låter liiiite väl mycket.
ETT av de två passen hade såvitt jag vet*, räckt.
Träning är ju nedbrytaanade som bekanat, och du kana ju ringa amig från sängen i övermorrn (när tränngsvärken är som värst) om du inte komer upp! :D

Men - det låter iaafa imponerande! :tummenupp

Själv börjaaar jaaag morgondaaagen med en timme innebandy!

(sorry för alal aadubbelbokstäver orkaar inte fixaaa...jaaag spillde vätskaaa i tangentbordet tidigaare :D)

En annan asaaka vi lärde oss aaav FOI-gubbaarana vaara aaatt en västerländsk människaa som äter som folk (dvs ej vegomulle eller annana vegaanatomte) aaabsolut aladrig behöver extraa multivitaamainer.
Nu hör jaaag dessvärre folk (inklusive er braaainiaaacs ;)) säga amotsaaatsen.
Så hur ligge det EGENTLIGEN till med det där?

Järntaaabletter efter blodgivning, jaaa, men sen?

Last edited:
Bra jobbat alla som kämpade på idag... eller igår ju :)

Säg mig nu, bäste medicinske allvetare: Är det där verkligen en vettig träningsdos för en kille på din nivå?
Jag menar: det låter liiiite väl mycket.
ETT av de två passen hade såvitt jag vet*, räckt.
Träning är ju nedbrytaanade som bekanat, och du kana ju ringa amig från sängen i övermorrn (när tränngsvärken är som värst) om du inte komer upp! :D

Men - det låter iaafa imponerande! :tummenupp

Själv börjaaar jaaag morgondaaagen med en timme innebandy!

(sorry för alal aadubbelbokstäver orkaar inte fixaaa...jaaag spillde vätskaaa i tangentbordet tidigaare :D)

En annan asaaka vi lärde oss aaav FOI-gubbaarana vaara aaatt en västerländsk människaa som äter som folk (dvs ej vegomulle eller annana vegaanatomte) aaabsolut aladrig behöver extraa multivitaamainer.
Nu hör jaaag dessvärre folk (inklusive er braaainiaaacs ;)) säga amotsaaatsen.
Så hur ligge det EGENTLIGEN till med det där?

Järntaaabletter efter blodgivning, jaaa, men sen?

Det är den vanliga träningsdosen på söndagar så du behöver inte vakta din telefon. Jag ringer på torsdag när jag måste använda motorn i hästensängen för att resa mig efter magträningen på tis....

ABEK är inga problem i kosten om man nu inte råkar äta enbart snabbmakaroner. C får du lätt i dig via morgonjuicen men skippar du den kan det bli skralt. D är nog vanligast att ha brist på hos moderna kontorsråttor.

Rent generellt är det dock ovanligt att man verkligen behöver vitamintillskott som blekfet vesterlänning. Jag äter det mest för att slippa ha dåligt samvete när jag går förbi grönsaksdisken på ICA.

Ett litet gott recept!

Stek 2 stora oxfile bitar i cocossmör krydda med havssalt och svartpeppar.
Till detta steker du väldigt snabbt lite babyspenat och ruccola i cocossmör bara sådär så det precis blir mjukt o varmt.

Ta en klick smör o lägg på oxfilen o njut.

ok ett till!

Ta en wokpanna häll i 1dl olivolja.
Ta 2 st kycklingfileér o skiva i tunna skivor.
häll ner i wooken.
krydda med thai red cyrry salt vitpeppar o svartpeppar.

wooka på kyklingen så det är genomstekt och häll i en blandning med findus frysta grönsaker hetta upp därefter har du på Thai sweet chilisås och lite soja
och lite linfrön.

Låt detta koka ihop ett tag och servera.

Det bästa är att om du äter en sånn här diet på kött,kyckling,fisk tillsammans med sallad o lite fett så kan du äta hur mkt kött el fisk el kyckling som du vill till varje måltid.
MEn kom ihåg att lägga upp ätandet på var tredje timme.

tex prottedrink vänta 3 tim mat vänta 3 tim o en protte igen osv tills du lägger dig..
Kan garantera att du inte går hungrig :tummenupp

Last edited:
tex prottedrink vänta 3 tim mat vänta 3 tim o en protte igen osv tills du lägger dig..
Det är så j-a svårt att leva efter mat-och-sov-klockan.
Jag har provat och är avundsjuk på de som får det att funka. :gnissla

Vikt och längd?
86 kg och 1,85 m.
Midjemått har jag inte en aning om.
Jag skulle vilja landa på 90 kg till sommaren...
...alternativt krympa 5 cm...:rolleyes:

I fredags blev det bröst, axlar, triceps, mage och rehabträning av knät.
I söndags blev det promenad och bus med dotter sedan benpass, fortfarande rehab) och mage samt lite motionscykel.

I kväll är det styrelsemöte och imorgon ska frugan träna, så på onsdag blir det nästa pass.

Last edited:
Ett litet gott recept!

Stek 2 stora oxfile bitar i cocossmör krydda med havssalt och svartpeppar.
Till detta steker du väldigt snabbt lite babyspenat och ruccola i cocossmör bara sådär så det precis blir mjukt o varmt.

Ta en klick smör o lägg på oxfilen o njut.

ok ett till!

Ta en wokpanna häll i 1dl olivolja.
Ta 2 st kycklingfileér o skiva i tunna skivor.
häll ner i wooken.
krydda med thai red cyrry salt vitpeppar o svartpeppar.

wooka på kyklingen så det är genomstekt och häll i en blandning med findus frysta grönsaker hetta upp därefter har du på Thai sweet chilisås och lite soja
och lite linfrön.

Låt detta koka ihop ett tag och servera.

Det bästa är att om du äter en sånn här diet på kött,kyckling,fisk tillsammans med sallad o lite fett så kan du äta hur mkt kött el fisk el kyckling som du vill till varje måltid.

Det här är ju skitbra, precis vad jag behöver, recept på träningsmat. Blir till att prova redan ikväll:tummenupp

Sådärja.
1h innebandy.
Första riktigt rejäla pulshöjaren efter nyår... :gnissla fan vad tungt det gick! :)

@Combat Girl: Fina recept! My favvomat!

Men varför cocosfett? Är inte det ett omättat fett?

Rent generellt är det dock ovanligt att man verkligen behöver vitamintillskott som blekfet vesterlänning. Jag äter det mest för att slippa ha dåligt samvete när jag går förbi grönsaksdisken på ICA.

:D
Klockrent.
Precis som jag misstänkte då.

Last edited:
Back