Just hemkommen från söndagsaktiviteten som jag efter IOM förlaga döpt till Mad sunday winter edition:
60min Body Combat
1107kcal
Maxpuls 183
Avgpuls 164
15 min vila därefter
70min Endurance spinning
1078kcal
Maxpuls 178
Avgpuls 156
Dags att laga middag nu hungern börjar göra sig påmind....
Det skadar ivf inte men nyttan med vitamintillskott debatteras i evighet bland medicinare och ännu har ingen direkt lyckats påvisa att det skulle ha särskilt stor positiv effekt om man inte har brist. Där är rätt få som verkligen har brist på vitaminer om man har en någolunda mångsidig kosthållning och större doser ger ingen effekt då du bara pissar ut det. (undantaget de fettlösliga ADEK som man lagrar in och där överdosering vid väldigt stora doser under lång tid faktiskt kan vara skadligt)
Själv äter jag "En om dagen" billigaste multivitaminpillret från apoteket samt Omega3
60min Body Combat
1107kcal
Maxpuls 183
Avgpuls 164
15 min vila därefter
70min Endurance spinning
1078kcal
Maxpuls 178
Avgpuls 156
Dags att laga middag nu hungern börjar göra sig påmind....
Jag har känt mig lite hängig ett tag och igår var jag till apoteket och köpte två tuber brustabletter: vitamax B-active.
”För en aktiv livsstil” står det på röret.
Är ett kosttillskott som innehåller höga doser av hela 8 olika B-vitaminer samt viktiga vitamin C, kalcium, magnesium och zink.
Apelsinsmak.
Ska ta en om dagen för att se.
Kan det vara nåt?
Det skadar ivf inte men nyttan med vitamintillskott debatteras i evighet bland medicinare och ännu har ingen direkt lyckats påvisa att det skulle ha särskilt stor positiv effekt om man inte har brist. Där är rätt få som verkligen har brist på vitaminer om man har en någolunda mångsidig kosthållning och större doser ger ingen effekt då du bara pissar ut det. (undantaget de fettlösliga ADEK som man lagrar in och där överdosering vid väldigt stora doser under lång tid faktiskt kan vara skadligt)
Själv äter jag "En om dagen" billigaste multivitaminpillret från apoteket samt Omega3
Last edited: