Komma i form tråden

Själv börjaaar jaaag morgondaaagen med en timme innebandy!
Innebandy lirade jag förr på fredagmornar 07.00, lika roligt som farligt när man går till fysisk attack på kollegorna, många blåmärken, stukningar och andra småskador ledde till sist att vi la ner denna aktivitet innan någon blev allvarligt skadad med men för livet.

Såja! Frulle på ägg och vita bönor följt av Skogsslingan med vovvarna, putsade ytterligare 7 minuter idag, mest tack vare att det inte var isgata...Nackdelen var att hundarna såg ut som lerhögar.:gnissla

Innebandy lirade jag förr på fredagmornar 07.00, lika roligt som farligt när man går till fysisk attack på kollegorna, många blåmärken, stukningar och andra småskador ledde till sist att vi la ner denna aktivitet innan någon blev allvarligt skadad med men för livet.

Full kontaktsvarianten är den ENDA roliga formen, hehe.
Vi körde för många år sedan 2 timmar varje söndag kl 12-14.
Det var på den tiden de flesta var unkisar, så det luktade för det mesta mer bakfylla än svett i lokalen...:rolleyes:
Ibland var det med folk som inte tålde någon form av kontakt, svenska reglerna påstod dom, j-a mesar påstår jag. :D

Full kontaktsvarianten är den ENDA roliga formen, hehe.
Vi körde för många år sedan 2 timmar varje söndag kl 12-14.
Det var på den tiden de flesta var unkisar, så det luktade för det mesta mer bakfylla än svett i lokalen...:rolleyes:
Ibland var det med folk som inte tålde någon form av kontakt, svenska reglerna påstod dom, j-a mesar påstår jag. :D
Jag har noll bollsinne men kan tacklas rätt hårt, ibland undrade man hur det skulle sett ut om vi inte hade haft klubbor och boll, grottmänniskor typ.

Nu vankas ett fyspass i verkstaden, skönt att kravla sig ur kontorsstolen ett tag och istället skruva med riktigt tunga prylar i verkstan, det är dessutom nyttigt att meka med sådant som man i vanliga fall bara ser på sin skärm.

Vi hade fullkontaktbandy i det militära.
Uppvärmningen gick ut på att svinga sin stridsyxa (även kallad klubba) tills axeln var varm nog att inte hoppa ur led vid första hugget...

Här - i det civila mörkret är vi snälla. Och jag är ju ett rundningsmärke av rang som bara är glad att vara med.
Tänk dig själv om jag skulle sätta upp en liten nyanställd kontorissa i ribbstolarna! :skrämd
Med min tyngd och fart är det som att försöka tvärstoppa en supertanker på väg in i Brofjorden...

Last edited:
Har han supit på sig en så stor kran över julen? :tomten

Precis. Varför skulle de annars döpa sina inrättningar till saker som SATS.
Jag vill inte veta vad det är för ngt i deras sk proteindrinkar. :gnissla

Precis !
Massa killar som sörplar i sig enorma mängder grummlig vit proteinvätska ! Stampa på liten plint i takt är inte heller så jefla manligt.

Knäböj med fet ekplanka över axlarna eller stockhävning det grejer det.

Knäböj med fet ekplanka över axlarna eller stockhävning det grejer det.

Å det påminner om gamla tider, när vi fick ett lass på 1500 lpm eksockel, specialprofil 25x190 mm, som var obehandlad och vi hade ett utrymme i byggnaden där målaren skulle lacka sockeln.
Den vita t-shirten var inte vit när sockel var inburen och man var ganska mör i hel kroppen.:tummenupp

Fick tips om denna eminenta tråd. Bra jobbat alla som tagit sig i kragen. :tummenupp

Träning handlar ju lika mycket om mentalt och inre välbefinnande, som kroppsligt. Och ett bra träningsliv med tillhörande bra kost ger ett bra välbefinnande på båda planen och på längre sikt.

Sen trillar man ju såklart dit på en och annan godsak mellan varven men godsakerna ger ju oxå ett viss välbefinnande. Så att utesluta dom helt är inte ett alternativ. (för mig i alla fall)

Optimal träningsvecka för mig ser ut såhär.

Måndag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km.
Tisdag: Simma 1500 m + raskt promme 40 min
Onsdag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Torsdag: Simma 2000 m + rask promme 40 min
Fredag: Ashtanga yoga 50 min + löpning 6,5 km
Lör el sön: Rask promme 1 tim eller bara lata mig, eller åka långfärdskridskor.

Märk väl optimal, för det går självklart bort något pass ibland p.g.a dagsform och så. Har lärt mig att lyssna på kroppen mycket bättre nu än jag gjorde förr.

Mat gillar jag mycket, och äter kanske lite större portioner än nödvändigt.

Målet just nu är att lixom "deffa bort" 2 kg. Sådana där som förmodligen bara jag lägger märke till själv, men som jag ändå vill bli av med.

Ligger väl på en nyttighets skala 1-10 i snitt på runt 7. Med 1 som sämst och 10 som bäst, men det går ju alltid att vässa till det. Frågan är bara hur mycket man ska "offra". För ibland så är jag definitivt nere på 1.

Men jag yogade i morse, och så blir det en löprunda när jag kommer hem. Med pannlampa eftersom jag bor utanför kommunal belysning. :näsblod

//M

Vi hade fullkontaktbandy i det militära.
Uppvärmningen gick ut på att svinga sin stridsyxa (även kallad klubba) tills axeln var varm nog att inte hoppa ur led vid första hugget...

Här - i det civila mörkret är vi snälla. Och jag är ju ett rundningsmärke av rang som bara är glad att vara med.
Tänk dig själv om jag skulle sätta upp en liten nyanställd kontorissa i ribbstolarna! :skrämd
Med min tyngd och fart är det som att försöka tvärstoppa en supertanker på väg in i Brofjorden...
:hihi Jag kan se bilden framför mig.
Kunde vara mig.

Men i sinnet är man naturligtvis fortfarande superkvick i benen och snabbare än en vessla.:rolleyes:

Back