Knasig, solstingside!

Rotax V990 (som sitter i millen) väger drygt 40 pannor.

Snarare 67kg. Jag har fraktat en del...

Highland-Folan V990 väger 45kg med insprut. Och är mycket mindre än en rotax990. Ja till och med så liten att den går i ett RS250 chassi med mindre fix.

Annars finns ju redan färdiga Highland 990 motard :va
 
Ja men se till att bygga rå! Jag ligger med bruten fot 5 veckor till så jag kommer följa din byggtråd slaviskt!
 
trevligt! kul att ha en gammal sporthojsräv som iallafall inte tvärdissar :Bugar



nu tar vi det lilla lugna! men visst :yoparty

Du är ett år gammlare sporthojsräv än mig.

Jag tyckte att KLE500 var en bra idé.
De tvåcylindriga låtsasgeggmoppar som fabrikbygts har (enligt mig) varit fel ute.
Samtliga har varit för tunga och klumpiga.
Antingen för stor eller för liten motor.
Mellan 600 och 650 cc är precis lagom.

Undantaget är BMW F800GS.
 
Aprilia har ju en sådan model sxvl..550 twin 650 med(?)Finns ju även dorsoduro i 750/1200, ktm som någon nämt och Hypermotard. Måste vara betydligt enklare och billigare köpa någon färdigtutvecklat.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top