KM/mindre tävlingar?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Eftersom jag missar några tävlingar pga trasig fot så börjar jag sukta efter fler tävlingar. Hittills har jag hittat KM hos LMS, men dom borde ju inte vara ensamma i Sverige :va

Tja!

Eftersom jag missar några tävlingar pga trasig fot så börjar jag sukta efter fler tävlingar. Hittills har jag hittat KM hos LMS, men dom borde ju inte vara ensamma i Sverige :va

Inte klubbmästerskap men det arrangeras tävlingar i Norge. Kolla under svemo och länkar samt norges motorsportförbund.

KM hade varit super...men vet att vi i Falkenberg iallafall inte får något ännu. Finns en hel del hinder vad det verkar även om en vilja bland många åkare finns.

Hur mår du & hur långt kvar tills du är tillbaks på banan?
//
Benny
Jodå, det är helt ok! Fick nytt plastgips igår, dvs raceigt viktoptimerat :hihi å det ska jag ha i 2v till, men sen så! På kvällarna sitter jag å skruvar med hojen i garaget, så den börjar ta sig den också, ska beställa grejer imorrn så vi borde bli klara rätt så samtidigt :tummenupp Jag tar bort gipset samma dag som det är KM på Sviestad, men det är väl lite väl nära inpå kanske, därav att jag letar KM/liknande :) Den helgen blir det dock mååååånga gatmil, oavsett väder! :fakta

Har jag läst ja. Men eftersom jag var där vill jag veta vilka det var och kunna jämföra deras spec emot min och se om jag kommer bullra mer än 95 DB.

Tror att i racerklasserna så var det apriliorna som lät mest. Högsta i 250R var en aprilia på 102db/A.

Tror att i racerklasserna så var det apriliorna som lät mest. Högsta i 250R var en aprilia på 102db/A.

Nej, en aprilia på 110 dbA.

Gör vi det då? Du som sitter inne med facit efter helgens tävlingar kan väl redovisa resultatet. Tack.

Beror på vilken spec man har. Aprilia har inte en chans att klara gränsen, vissa honda klarade den med råge. Omöjligt att säga innan man mätt enskilda hojar.

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...