KM/mindre tävlingar?

enligt NT får man inte köra ett KM som "öppna", utan då måste det vara enklare tävling (motsvarande tillstånd etc som till vårat B-race).
Vilket det är upp till var och en klubb/arrangör att välja själva, vi har för enkelhetens skull valt att köra KM och i höst utse klubbmästare.

Det är upp till var och en att bli medlem i LMS Roadracing (man behöver inte ta ut licens etc eller byta klubb) för 350kr om man vill delta.
LMS.se
man behöver inte ha licensen i LMS, man behöver inte heller ha uttagen licens, så länge man gått licenskurs senaste året/åren eller haft en som är max 5 år gammal
Nja, när jag ringde och frågade Göran Aldén hos er igår så var man tvungen att ha licensen uttagen hos LMS, att bara lösa medlemsskap gick inte, för då skulle alla vara med i alla klubbar å köra alla tävlingar. Å klubbyte blir det inte ;)

Edit: Jag förstår att man inte vill att toppförarna ska bli medlem i alla klubbar och ha KM som roliga träningspass, och vinna allt, då försvinner ju nöjet för oss andra. Men samtidigt tror jag det skulle vara en win-win om vi andra rundningsmärken fick komma och vara med, inofficiellt om så önskas. Kanske betalar vi utomstående en högre avgift/blir medlemmar och elitförare som inte är medlemmar får inte ställa upp.

Last edited:
Nja, när jag ringde och frågade Göran Aldén hos er igår så var man tvungen att ha licensen uttagen hos LMS, att bara lösa medlemsskap gick inte, för då skulle alla vara med i alla klubbar å köra alla tävlingar. Å klubbyte blir det inte ;)

Klubbmästerskap har ingenting med vart/om man tagit ut licensen eller inte, det är om man är medlem i klubben eller inte och eftersom vi/LMS RR har bestämt att det är så, så spelar resterande spekulationer ingen större roll.
Nog om det, jag ska upplysa Göran om att licensen inte spelar nån roll på KM... på tisdag :D

Det finns inget som säger att man inte kan va medlem i flera klubbar, man kan dock bara ha licensen i en och eftersom man är medlem i klubben får man köra klubbmästerskap, jag tycker det låter logiskt :)

Last edited:
Edit: Jag förstår att man inte vill att toppförarna ska bli medlem i alla klubbar och ha KM som roliga träningspass, och vinna allt, då försvinner ju nöjet för oss andra.

Problemet är väll att se vilka som är snabba. LMS KM:n är en tillställning där våra mindre snabba förare kan få träningserfarenhet samtidigt som dom få (:D) snabba vi har, brukar ha översende med just det då det är ett KM.

björn

Problemet är väll att se vilka som är snabba. LMS KM:n är en tillställning där våra mindre snabba förare kan få träningserfarenhet samtidigt som dom få (:D) snabba vi har, brukar ha översende med just det då det är ett KM.

björn

jag menar, DU är ju inte med o kör längre, hur kul blev det sen då?:krama

Men samtidigt tror jag det skulle vara en win-win om vi andra rundningsmärken fick komma och vara med, inofficiellt om så önskas.

Fast för att banlicens7Försäkring ska gälla så får inte folk köra inofficiellt på ett KM utan då måste man arrangera en "enklare tävling". Om det har någon pratisk betydelse för kostnader vet jag inte.

Vi ska inte köra KM, utan en ny tävlingsform. Det kommer att vara öppet för alla. Mer info kommer
Inte för att jag är otålig :rolleyes: men när kommer den infon? :)

Fast för att banlicens7Försäkring ska gälla så får inte folk köra inofficiellt på ett KM utan då måste man arrangera en "enklare tävling". Om det har någon pratisk betydelse för kostnader vet jag inte.
Jo, jag menade mer att man skulle ha dubbla resultatlistor, så att ingen utomstående kommer å tar titeln i en klubbs KM. Inte att ha några som bara använder banan samtidigt så att säga.

Last edited:
Vi ska inte köra KM, utan en ny tävlingsform. Det kommer att vara öppet för alla. Mer info kommer

Låter väldigt spännande, har du mer info till oss?

Kommer detta köras denna säsong?

Se nu till så det inte krockar med andra race.

Bra initiativ:tummenupp

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...