KM/mindre tävlingar?

Beror på vilken spec man har. Aprilia har inte en chans att klara gränsen, vissa honda klarade den med råge. Omöjligt att säga innan man mätt enskilda hojar.
Men om en Aprilia inte har en suck att klara gränsen varför tillät ni dem då att köra racet? :va?

Jag tar bort gipset samma dag som det är KM på Sviestad, men det är väl lite väl nära inpå kanske, därav att jag letar KM/liknande :)

Ockk??? Inge gips = Dax att tävla ... pungt.

:tummenupp Skönt å höra du är på bättringsväg, har lite dåligt samvete att jag inte hjälpte dig mer. Men jag hade sovit 3 timmar natten innan och sedan kört 45 mil. Visste jag hade 45 mil kvar + 6t sömn kvar tills min dotters hopp-tävling

Ps
Km är ju Klubb Mästerskap, då spelar det ju ingen roll om det är falken/arc
Du är väl LMS:are?
ds
//
Benny

Ockk??? Inge gips = Dax att tävla ... pungt.

:tummenupp Skönt å höra du är på bättringsväg, har lite dåligt samvete att jag inte hjälpte dig mer. Men jag hade sovit 3 timmar natten innan och sedan kört 45 mil. Visste jag hade 45 mil kvar + 6t sömn kvar tills min dotters hopp-tävling

Ps
Km är ju Klubb Mästerskap, då spelar det ju ingen roll om det är falken/arc
Du är väl LMS:are?
ds
//
Benny
Ja, så fort plastjoxet är borta så! :tummenupp

Ingen fara, jag är jättetacksam för hjälpen! Jag hade tokdåligt samvete för att bara lämnade allt å drog :( Där låg jag å fick roliga kemikalier medans ni konkade runt mina grejer :(

Nix, jag är Rapido'are, inte LMS'are :ajjabajja Fast man kan ju alltid bli medlem i fler klubbar, i LMS skulle det gå iaf enligt säkra källor :tummenupp

Intressant att veta är kanske att LMS kommer att utse en klubbmästare baserat på poängen från båda KM (vår och höst). Vid lika poäng gäller bästa resultat från hösttävlingen.

Kanske Benny menar att klubbmästaren redan nu heter Wats (Bennys stavning)? :tummenupp

...
Nix, jag är Rapido'are, inte LMS'are :ajjabajja Fast man kan ju alltid bli medlem i fler klubbar, i LMS skulle det gå iaf enligt säkra källor :tummenupp

Är ganska säker på att du måste ha din licens via LMS om du ska vara med i KM:et.

Last edited:
Kanske Benny menar att klubbmästaren redan nu heter Wats (Bennys stavning)? :tummenupp

Så kanske han menar men chansen är större nu att slå Fredde då det nästan är omöjligt att bli klubbmästare utan att köra bra i båda racen. Så på höstracet är det bara att parkera en bil utanför Freddes verkstad så att han inte kommer därifrån. :D

Har för mig att HMS(Hyllinge Motorsällskap) på Knutstorp kört öppna KM eller är jag bara förvirrad?

Japp, jag pratade precis med LMS tävlingsledare, och det stämmer, man måste ta ut licensen via LMS för att få köra KM. Mao kan man väl glömma ARC mfl också då :huvet

Vi ska inte köra KM, utan en ny tävlingsform. Det kommer att vara öppet för alla. Mer info kommer

Men om en Aprilia inte har en suck att klara gränsen varför tillät ni dem då att köra racet? :va?

Det var detta jag hörde också, att många hojar lät för mycket men att man på något sätt mörkade detta och lät det bero.

Har för mig att HMS(Hyllinge Motorsällskap) på Knutstorp kört öppna KM eller är jag bara förvirrad?

Japp. Hyllinges KM har varit öppna. Varför är inte LMS KM öppna? Så j-a mycket folk kommer det väl knappast så att man är tvungen att utesluta intresserade från andra klubbar? Har kört flera KM på Knutstorp och trots att de varit öppna har det aldrig ens varit i närheten av fulla startfält.

Japp. Hyllinges KM har varit öppna. Varför är inte LMS KM öppna? Så j-a mycket folk kommer det väl knappast så att man är tvungen att utesluta intresserade från andra klubbar? Har kört flera KM på Knutstorp och trots att de varit öppna har det aldrig ens varit i närheten av fulla startfält.
Till LMS KM den 26'e är det 24 anmälda till 4 klasser, 6 i 1000, 8 i 600, 7 i 125-400 och 3 i 125Jnr, och då har en kille råkat anmäla sig 2 ggr i samma klass... Jag inbillar mig att det inte blir så mycket dyrare med några fler startande, och jag kan gärna åka utanför tävlingen så att säga, bara jag får åka, dvs en officiell resultatlista med bara medlemmar och en inofficiell med alla.

Till LMS KM den 26'e är det 24 anmälda till 4 klasser, 6 i 1000, 8 i 600, 7 i 125-400 och 3 i 125Jnr, och då har en kille råkat anmäla sig 2 ggr i samma klass... Jag inbillar mig att det inte blir så mycket dyrare med några fler startande, och jag kan gärna åka utanför tävlingen så att säga, bara jag får åka, dvs en officiell resultatlista med bara medlemmar och en inofficiell med alla.

Varför skulle det bli dyrare med fler startande? Ju fler som kör så blir det ju mer stålar till klubben. KM är ju oftast riktigt kul rejs. Billiga endagarsevent där man som rookie har chans till draghjälp av lite snabbare förare. På knutstorp har man betalat 500-700 kr för en dag med massor av körtid.

Varför skulle det bli dyrare med fler startande? Ju fler som kör så blir det ju mer stålar till klubben. KM är ju oftast riktigt kul rejs. Billiga endagarsevent där man som rookie har chans till draghjälp av lite snabbare förare. På knutstorp har man betalat 500-700 kr för en dag med massor av körtid.
Näe, precis det jag menar, det är ganska enkla pengar rakt ner i arrangörens ficka. Ambulans, tidtagning, flaggvakter mm måste man ju ha oavsett om det är 1 startande eller fulla startfält. :)

LMS KM är en förmån för medlemmarna att kunna köra två extra race under enkla förhållanden. Racen hålls under normal tisdagsträningstid så det finns inga resurser att hantera en massa extra folk. Dock tror jag betydligt fler kommer att åka än vad som är anmälda nu. Många lite långsammare åker KM som sina enda tävlingar för säsongen.

Angående pengarna tar vi inte mycket mer än en vanlig träning (det är hela idén) men vi har full bemanning så det är inte direkt en kassako för klubben.

Last edited:

enligt NT får man inte köra ett KM som "öppna", utan då måste det vara enklare tävling (motsvarande tillstånd etc som till vårat B-race).
Vilket det är upp till var och en klubb/arrangör att välja själva, vi har för enkelhetens skull valt att köra KM och i höst utse klubbmästare.

Det är upp till var och en att bli medlem i LMS Roadracing (man behöver inte ta ut licens etc eller byta klubb) för 350kr om man vill delta.
LMS.se
man behöver inte ha licensen i LMS, man behöver inte heller ha uttagen licens, så länge man gått licenskurs senaste året/åren eller haft en som är max 5 år gammal

Bilaga C NT skrev:
4. TÄVLING
Tävling med benämning klubbmästerskap är endast tillåtet för klubbmedlemmar. Vid tävling med förare utanför klubben ska tävling genomföras som enklare tävling.

Last edited:
enligt NT får man inte köra ett KM som "öppna", utan då måste det vara enklare tävling (motsvarande tillstånd etc som till vårat B-race).
Vilket det är upp till var och en klubb/arrangör att välja själva, vi har för enkelhetens skull valt att köra KM och i höst utse klubbmästare.

Det är upp till var och en att bli medlem i LMS Roadracing (man behöver inte ta ut licens etc eller byta klubb) för 350kr om man vill delta.
LMS.se
man behöver inte ha licensen i LMS, man behöver inte heller ha uttagen licens, så länge man gått licenskurs senaste året/åren eller haft en som är max 5 år gammal

Fast när jag frågade om man kunde få vara med i höstas och köra om man bara löste medlemskap gick det inte om man inte hade licensen i LMS.

Nu kvittar ju det för min del eftersom jag har gått över till LMS och kommer att var ivägen för Håkan hela kvällen. ;)

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026