Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Nja, när jag ringde och frågade Göran Aldén hos er igår så var man tvungen att ha licensen uttagen hos LMS, att bara lösa medlemsskap gick inte, för då skulle alla vara med i alla klubbar å köra alla tävlingar. Å klubbyte blir det inteenligt NT får man inte köra ett KM som "öppna", utan då måste det vara enklare tävling (motsvarande tillstånd etc som till vårat B-race).
Vilket det är upp till var och en klubb/arrangör att välja själva, vi har för enkelhetens skull valt att köra KM och i höst utse klubbmästare.
Det är upp till var och en att bli medlem i LMS Roadracing (man behöver inte ta ut licens etc eller byta klubb) för 350kr om man vill delta.
LMS.se
man behöver inte ha licensen i LMS, man behöver inte heller ha uttagen licens, så länge man gått licenskurs senaste året/åren eller haft en som är max 5 år gammal

Edit: Jag förstår att man inte vill att toppförarna ska bli medlem i alla klubbar och ha KM som roliga träningspass, och vinna allt, då försvinner ju nöjet för oss andra. Men samtidigt tror jag det skulle vara en win-win om vi andra rundningsmärken fick komma och vara med, inofficiellt om så önskas. Kanske betalar vi utomstående en högre avgift/blir medlemmar och elitförare som inte är medlemmar får inte ställa upp.
Last edited: