kawasaki zxr400

jack_pil skrev:
okey han gav juh iaf en bra kommentar... jätta snällt!
blir nog en zxr400 till hösten att inhandla... så får jag köpa nytt när jag fyller 20.. :arsele
Det tycker jag du ska göra, tuff motorcykel som inte är så vanlig. Ettrig och rolig. :tummenupp

Och ja, uila betyder wheela. Prova utala "Uili" med franskdialekt .... :)

jack_pil skrev:
men den är seg som fan gsx 400r.. tycker att den är slö trist och jätte jätte svag enligt en som hade en på bike...

Du grundar din åsikt på något som du läst i Bike?? :confused:
Det bästa sättet för dig att hitta en hoj som du verkligen vill köra med är att provköra. Jag lovar att du kommer tycka att gsx 400r:n är en pigg hoj i jämförelse med din 125:a. Om du vill köpa en zxr, gör det, men uttala dig inte ang. olika motorcyklars karaktär och körkänsla om du inte provkört dem. Vilket jag i detta fallet antar att du inte gjort eftersom du hänvisar till något som du läst i Bike. DÅ kommer du bli kallad för fucko.....
//Olle

jag har provat en gsx400r och det var inte om den jag läst om på bike(möjligendelviss för att se vad andra tyckte). sen så är juh forum för att hjälpa till om olika saker och att dela med sig av erfarenhet? tycker enligt min erfarenhetatt gsx400r är en ass dålig tråkig skit hoj. känner två som hade en var och båda tyckte dessutomatt kvaliten var dålig och dyr att ersätta...

edit: visserligen skrev jag att den var svag och trist enligt en på bike (kollade noggranare) men det var bara för mige n andra¨åsikt eftersom att jag skrivit att jag inte tyckte om den i inlägget innan..(där jag skrev "enligt mig") förlåt för missförståndet

Last edited:
jack_pil skrev:
jag har provat en gsx400r och det var inte om den jag läst om på bike(möjligendelviss för att se vad andra tyckte). sen så är juh forum för att hjälpa till om olika saker och att dela med sig av erfarenhet? tycker enligt min erfarenhetatt gsx400r är en ass dålig tråkig skit hoj. känner två som hade en var och båda tyckte dessutomatt kvaliten var dålig och dyr att ersätta...

edit: visserligen skrev jag att den var svag och trist enligt en på bike (kollade noggranare) men det var bara för mige n andra¨åsikt eftersom att jag skrivit att jag inte tyckte om den i inlägget innan..(där jag skrev "enligt mig") förlåt för missförståndet
Du är fortfarande ett fucko. Sådeså.

hållundan skrev:
Du är fortfarande ett fucko. Sådeså.

Men du är ju också ett fucko jue... A sick fuck, t.o.m. om du inte har frisknat till än? :hihi Var snäll mot en ev. blivande kawa-broder nu o ha överseende med vissa pubertala tendenser i åsikt och skrift. :)

Coola Ola skrev:
Men du är ju också ett fucko jue... A sick fuck, t.o.m. om du inte har frisknat till än? :hihi Var snäll mot en ev. blivande kawa-broder nu o ha överseende med vissa pubertala tendenser i åsikt och skrift. :)
Jag må också vara ett fucko, men jag skyltar inte med det.

Skitsamma, jag är frisk, har vart på mässan, drack en öl och spanade in dunlop-DJ-bruden...

hållundan skrev:
Jag må också vara ett fucko, men jag skyltar inte med det.

Skitsamma, jag är frisk, har vart på mässan, drack en öl och spanade in dunlop-DJ-bruden...

Fan, hon missade jag... Fast det fanns ju andra sötnosar på mässan att titta på.

Det går bra att skicka PM om någon vill nå mig. Detta funkar för alla andra och även jack_pil.

1992 togs det in 30st. zxr400 i Sverige, men inte många av dem som fortfarande finns kvar.Försäkringskostnaden är lägre än för zxr750, oavsett person. ZXR400 är framtung men vem köper en 400 för att åka på bakhjulet med?

Ang. om jag först bytade från 400an till 750n för att sen byta tillbaka så är fallet att jag köpte både zxr400 och zxr750 som framgår av hojinfon i min profil.

aja är det någon som tycker att cbr400 elelr gsxr 400 är avsevärtbättre än zxr400 då? eller är det någon 600cc som är billig i fölrsäkgring och rolig att köra? szr 660? går den bra och så? några fördelar eller nackdelar med enstånkare?

jack_pil skrev:
är det någon 600cc som är billig i fölrsäkgring och rolig att köra? szr 660? går den bra och så? några fördelar eller nackdelar med enstånkare?

O jag som trodde du var expert på mc modeller vid det här laget :D
Men jag ska svara på dina frågor :)

Ja szr:en är billig i försäkring
Ja den är rolig o köra
Ja den går hyfsat men den går ju naturligtvis inte o jämnföra med tex en R6:a
Om du läser lite om motorn som sitter i szr:en så kommer du upptäckta att den sitter i flertalet mc modeller som tex Yamaha raptor, tenere osv

Det finns massor med info om szr:ens motor på nätet så sök lite själv o kolla!

EDIT: Hade du inte redan provkört en szr o fått intrycket att den var tråkig o slö ? Iof varför frågar du här då ?
//D

men när jag frågade nu menade jag mest om den är pålitlig och bra. eller om det fanns några specefika nackdelar med den.. men eftersom att den används i så många modeller så borde den juh både vara bra och pålitlig.
alla 400 är väl igentligen ganska tråkiga och slöa dom med.. alla 25Kw för den delen. så den är juh inte mer anorlunda än tex zxr400 eller gsxr400 m.m. bara för det. tänker nu mest på vad som är bästa köpet.

jack_pil skrev:
alla 400 är väl igentligen ganska tråkiga och slöa dom med.. alla 25Kw för den delen.

Du vet inte vad du pratar om.
Uttala dig inte förrens du kört en 400 i en vecka.

Köp den hojen som tilltalar dig mest istället för att fråga vilken de andra tycker att du ska ha. Gör som du själv vill så kommer det att kännas bäst för dig.

så köper man kanske den ena så är det bättre med reservdelar på den andra.. m.m. vill helst vara säker på mitt köp

*/ ?>
Back