kawasaki zxr400

jack_pil skrev:
en konversation med slappa över nätet.
den jobbig eller smidig i kurvorna?
är den svår att köra på slangen med?
varför heter det att man kör på slangen? stockholmska? hehe

har haft min relativt kort tid och kan inte utalla mig hurvida framtung och bla bla den är, fast slanga? har jag aldrig lyckats med, koppla upp den går säkert med det är bara så fel, gasa upp eller inget säger jag,
försäkring betallar jag 3000 något för halv försäkring/helår, bästa sättet är nog bara att ringa försäkringsbolagen.

Fredda66 jag har faktiskt redan kollat in dina bilder innan när du länkade en gång på ett annat forum om zxr 400.

ska inte ha hojen till någon transport eller så. bara till och från skolan, hobby åkande och sen kanske bana då.
är väldigt intreserad av hojen pågrund av alla dom fördelar ni sagt.
bara just det att den måste varvas är ass gutt!
Jag har kört honda cbr 125 i en halv sesong och innan dess en yamaha rd 125:a i två år ungefär. rd:n var grymt jävla hemska när det gällde låg och mellan registret! det är åhh adnra sidan väntat med en tvåtaktare men höll man den under 7000varv så gick den ass segt..
Jagvet iaf hur det är att behöva vara aktiv med växlingen och det är nog det roligaste som finns attbehöva anstränga sig lite! Det är FUSK att bara ligga mellan 5-6:an och dra ifrån dom flesta ;) roligare som man verkligen har nått att göra. eller??

Annchua eller hur det stavades :S
jag säljer hojen efter två år om jag hittar nått bättre och roligare vid det tillfelet. just nu så har jag inte ekonomi att köpa nått tyngre. köper jag en zxr400 på 25Kw reda i tyskland för 28-29 pock och har den i två år och sen älskar den som satan så visst fan fortsätter jag att hålla mig till den hojen.
(såg en hemsida om ett par tyskar som byggt in en zx6r motor i en 400 eller nått.. hm var en 600cc motor iaf..

om man tar in en tyskimporterad zxr400 på 25Kw redan kan man regga den på 25Kw os försäkgringsbolagen då? asså tex alla sporthojar som är dyra... om man tar in dom ifrån tyskland där dom redan är på 25Kw så borde väl inte försäkgrinsbolagen kunna ta dom på någon annan effekt igentligen?

jack_pil skrev:
om man tar in en tyskimporterad zxr400 på 25Kw redan kan man regga den på 25Kw os försäkgringsbolagen då? asså tex alla sporthojar som är dyra... om man tar in dom ifrån tyskland där dom redan är på 25Kw så borde väl inte försäkgrinsbolagen kunna ta dom på någon annan effekt igentligen?

Mja.. Min förra hoj, en zx-6r -96, var en improtare med 25kw i papperen från tyskland. Men det var bara ett av försäkringsbolagen som missade att den egentligen hade en helt annan ursprungseffekt och gav mig således en väldigt bra försäkring (~3500kr hel/hel). Men jag har ingen aning om hur det hade gått om jag någon gång hade behövt använda försäkringen och dom hade kollat upp att jag körde fulleffekt, misstänker att det uppstått strul.

asså företagen vill juh inte regga på strypt effekt alls idag..
antagligen för att det är så många som ramlar och kanske för att det är så många som inte kör strypt.
men många säger att man kan göra på detta sättet. vilket ger helt otroliga chanser för en 18åring som vill köra sporthoj.
någon mer än someone som är kanske lite mer säker om detta? jag menar en ninja på 25Kw och få den reggad på det så blir juh försäkgringen minimal sålänge osm den är strypt eller hur

jack_pil skrev:
antagligen för att det är så många som ramlar och kanske för att det är så många som inte kör strypt.
men många säger att man kan göra på detta sättet. vilket ger helt otroliga chanser för en 18åring som vill köra sporthoj.
någon mer än someone som är kanske lite mer säker om detta? jag menar en ninja på 25Kw och få den reggad på det så blir juh försäkgringen minimal sålänge osm den är strypt eller hur

Bara o ringa runt o kolla, kanske finns nåt bolag som fortfarande försäkrar på 25 kw men det låter inte troligt.
//D

Slappa skrev:
Bara o ringa runt o kolla, kanske finns nåt bolag som fortfarande försäkrar på 25 kw men det låter inte troligt.
//D
När jag ringde runt förra våren var det endast Bilsport & MC som försäkrade motorcyklar med 25kw OM föraren hade mellanklasskörkort!

Förövrigt så kan man ju alltid köpa en GSX-R 400 för en bråkdel av 30k. Något äldre, med allt vad det medför, men allmänt billigare.

GSX-R
1987 Suzuki GSX-R400 specifications (Japan)
Type (frame code): GK71F
Overall length: 2 050 mm (80.7 in.)
Overall width: 680 mm (26.8 in.)
Overall height: 1 125 mm (44.3 in.)
Wheelbase: 1 405 mm (55.3 in.)
Dry mass (weight): 153 kg (337 lbs)
Engine type: Liquid/oil/air-cooled DOHC inline-4, 16 valves
Bore x stroke: 56,0 mm x 40,4 mm (2.205 x 1.591 in.)
Piston displacement: 399 cc
Compression ratio: 11,5 :1
Maximum power: 59 ps/ 12,000 rpm
Maximum torque: 37 Nm (3,8 kg-m)/ 10,000 rpm
Maximum speed: 175 km/h
Starting system: Electric starter
Transmission: 6 speeds, chain drive
Front tyre dimensions: 110/70-17
Rear tyre dimensions: 140/60-17
Retail price in Japan 1987: 69,900 Yen

1987 Suzuki GSX-R400 specifications (Sweden)
Carburetor: Mikuni 27mm x 2 (AISAN ???)
Wheelbase: 1 400 mm (55.1 in.)
Fuel tank capacity: 18 liter (4.8/4.0 US/UK gal.)
Caster: 25°
Trail: 101 mm (4.0 in.)
Track weight: 172 kg (378 lbs)
Maximum power: 59 ps/ 12,000 rpm
Maximum torque: 37 Nm (3,8 kg-m)/ 10,000 rpm
Front tyre: 110/80V17
Rear tyre: 140/80V17
Top speed: about 200 km/h (124 mph)
Stift: NGK (CR8HS) L8A (om blött och mörkt och blött, går fett: C7HA

jack_pil skrev:

Dräller av trådar där detta diskuteras... Inte så svårt att hitta svaren på dina frågor, men jag kan dra dem lite kort här ändå:

Bilsport & MC är de enda som försäkrar strypta hojar som strypta, med kravet att föraren har mellankort.

Vid import skriver besiktiningsmannen ibland in siffran som hojen är strypt under som original effekt. Detta hände mig med min ZX7R. Dock få försäkringsbolag som inte kollar i tillverkarnas listor nu mer... Men har du lite flax så får du en hyggligare försäkring, men en Ninja på 25kw lär de inte undgå att undersöka.

Hur som haver, fortfarande har vi ingen som har berättat historien om vad som faktiskt händer om du ställer till det och inte har en motorcykel som stämmer med din försäkring. Det är väl då man verkligen kan börja fundera på om det är värt att fuska?

The choice of free will...

//Fredda

vadå fuska? varför fuskar man för att man importerar en hoj ifrån tyskland på 25Kw??? det är juh inte olagligt heller... sen varför ska man ha en gsx 400? världens jävligaste och tråkigaste motorcykel som finns enligt mig)
jag vill iaf att ni förklarar vad man fuskar för att man vill köra en ninja på 25Kw?

jack_pil skrev:
sen varför ska man ha en gsx 400? världens jävligaste och tråkigaste motorcykel som finns enligt mig)
Syftade du på mitt inlägg? Jag tänkte på en GSX-R (GSX-ÄRRRRRR)! Den är inte så jävlig... :tomten

Men du verkar ha ställt in dig på en ninja, så köp en och var glad! :)

jack_pil skrev:
vadå fuska? varför fuskar man för att man importerar en hoj ifrån tyskland på 25Kw??? det är juh inte olagligt heller... sen varför ska man ha en gsx 400? världens jävligaste och tråkigaste motorcykel som finns enligt mig)
jag vill iaf att ni förklarar vad man fuskar för att man vill köra en ninja på 25Kw?
Börjar med en suck.

suck.

Läs om läs rätt. Det är inget fusk att köra en strypt ninja.
Men det är fusk om du försöker få den försäkrad för 25kw om den inte är 25kw. Och om den är 25kw så är det enbart Bilsport & MC som bryr sig om det och det förutsätter att du har mellankort. Annars försäkrar alla företag på full effekt.

Mitt sista inlägg i denna tråd. Hoppas du hittar en hoj som passar.

//Fredda

men den är seg som fan gsx 400r.. tycker att den är slö trist och jätte jätte svag enligt en som hade en på bike... jag har inte bestämt mig för en ninja.. vill ha en kawasaki zxr 400... men sen fick jag nyss på att folk menade på att företagen inte såg ursprunglig effekt på reggbevisset om man köpt den på 25Kw i annat land och sånt. isf så tog jag en ninja som exempel som kan gå på 8000hel/hel utan nått problem och sen kanske man kunde få ner det ganska rejält igenom att få in ett strypt exemplar ifrån tyskland..

jag har inte råd med en hoj för mer än 32000ungefär... och jag har inte råd med 1000 kronor i månaden att hålla en sporthoj på G under helsäsong.. även om jag ville köra halvår så kör jag mycket längre tyvär.
en kawasaki zxr 400 verkar vara billig i försäkgring och den har inte så mycket effekt ens innan man börjar att strypa och därav borde den vara betydligt billigare.
men vill inte bestämma mig för någon hoj eftersom att jag inte har en anning av vad som är bästa köpet till minsta försäkgrings penningen..

ähh vi är alla fuckon för fan som kör så snabbt som möjligt på 70 vägar och som tror att vi äger vägen och alla andras liv. Det är ett fucko om nått!
finns det någon här på sporthoj som alltid kör enligt skylten och som bara kör snabbt på bana?

I think not!

jack_pil skrev:
ähh vi är alla fuckon för fan som kör så snabbt som möjligt på 70 vägar och som tror att vi äger vägen och alla andras liv. Det är ett fucko om nått!
finns det någon här på sporthoj som alltid kör enligt skylten och som bara kör snabbt på bana?

I think not!
Det var inte det saken handlade om.

Min bror hade en sån där lillninja när hade A-beg.
Förmedlar en liten minirecension:
Han tyckte att hojen var extremt lättkörd , men man får varva ganska ordentligt för att det ska hända något - varvvillig men klen. Får honom räckte den till ungefär ett år innan den kändes för liten. Summa sumarum var det en väldigt rolig MC att köra samt att det gick att uila med den med lite vilja :D.
zxr05.jpg

För fler bilder besök hans hemsida ->http://iuridae.rtcw.no/main/viewgroup.asp?view=4

Last edited:
okey han gav juh iaf en bra kommentar... jätta snällt!
blir nog en zxr400 till hösten att inhandla... så får jag köpa nytt när jag fyller 20.. :arsele

*/ ?>
Back