kawasaki zxr400

jack_pil skrev:
varför just en 400 är för att jag ska ha den till mellan klass.. så fort som jag fått obegränsat så blir det nått annat självklart.

En ZXR400 måste strypas i insugen för att klassas som en mellanklasshoj så har du tanke på att byta hoj när du får tungt kort så satsa på en tung på en gång. Jag bor utanför sthlm får betala 5600:- trafik helår på min ZXR400.

/AC

agneman skrev:
Jaha okej, så det är på något smått vis "olagligt" att låna någons hoj och sen krocka, för då gäller bara trafikförsäkringen ? .

Alltså... det är helt beroende på vad man har för vilkor i sin försäkring. Det finns försäkringar som ENBART gäller för den som står som försäkringstagare.

Förstår inte vad du menar med trafikförsäkringen.

agneman skrev:
Jag får helt enkelt inte låna min pappas motorcykel, för om jag krockar så går det på mig ? .

Förstår inte vad du menar med "går på mig".. allt beror på vilkoren i försäkringen.. skulle han ha en försäkring som säger att bara han får bruka hojen så uppstår en mindre rolig situation.

Det är den huvudsaklige brukaren av fordonet som skall stå som försäkringstagare annars kallas det skenförsäkring och det är INTE något positivt..

don_tomazo skrev:
Ta dig dock en funderare när det gäller reservdelar till hojen. Vet inte om den såldes i sverige alls. Det kan vara ett problem om man behöver få tag i delar. Det kan bli dyrt eller så är det ingen som har erfarenhet om hojen. Fråga runt på olika verkstäder om det kan bli ett problem med dom bitarna.

Jag har haft otaliga problem med min hoj och behövt köpa reservdelar till den. Har inte varit några som hellst problem då det i majoriteten av fallen är samma saker som sitter på zxr750 och tidiga modeller utav zx7an.
Böt insugsgummin i förgasarna på hojen min - MCvaruhuset skulle ha 400/st x4st ava 370:-/st och tillslut MBracing 112/st ex moms.. Har beställt alla reservdelar ifrån MBracing i västerås utan problem. Mekningen därimot kan vara ett större problem då det inte finns några manualer till den hojen. Jag har fått en verkstadsmanual skickad till mig härifrån men det är rena sprängskisser och momentnummer..
Det är inte alltid kul att meka men man lär sig en hel del. För mig är zxr400an alldeles perfekt som nybörjar hoj!

don_tomazo skrev:
Dåså :)
Är nog värre med lillgixxern :(
hmm asså skenförsäkgrin verkar most wanted fått svar på.. varöfr just jag inte skenförsäkrar är för att jag inte tar chansen att kanske inte ha någon ersättning om jag drar omkul med hojen.. plus att pappa är polis.. trafikpolis dessutom och en sträng sådan. att betala 600kronor i månaden för en R6 torr jag inte att jag precis är redo att göra utan fast ekonomi(jobb) sorry.. reservdelar är inte ett problem iaf har kllat runt och jag har till och med hittat manual till den..

jack_pil skrev:
att betala 600kronor i månaden för en R6 torr jag inte att jag precis är redo att göra utan fast ekonomi(jobb) sorry.. reservdelar är inte ett problem iaf har kllat runt och jag har till och med hittat manual till den..

Skulle jag få ge 600 kr i månaden i försäkring för en R6:a skulle jag vara överlycklig, jag ger nästan mer för min szr jag har nu.
Jag skulle få ge 3000 i månaden hel/hel för en -02 R6:a så jag tror inte du kommer billigare undan.
//D

aja slappa. om du skulle vara överlyklig över det så kan du juh göra det.
ledsen om du tycker att jag verkar jobbig och som om att jag tror att jag kan allt eller så för det gör jag inte. därför jag skriver här för att lära mig mer osv.

en konversation med slappa över nätet. Tycker att den gamle snickaren borde hålla sig för sig själv och inte hacka ner på dom som kanske inte är så bra på att skriva.
vem orkar att sitt och göra radbrytningar och stora bokstäver på ett forum?
vad är nyttan med det när både det skriftliga och det talade språket annpassas för tillfelet för varje dag.
aja hur som helst så borde väl forumet vartill för dom som inte vet hur man gör något eller som vill veta mer av erfarna occh för dom erfarna som vill dela med sig av sina erfarenheter och tips.
ett forum är väl endån ett ställa att komma i kontakt med folk.. sen om någon stavar fel, glömmer radbrytningar och några andra grammatiska fel.
vad har detta med zxr 400att göra?
är hojen framtung eller inte? vill ha konkreta svar helst ifrån någon som kört hojen.
är den jobbig eller smidig i kurvorna?
är den svår att köra på slangen med?
varför heter det att man kör på slangen? stockholmska? hehe

jack_pil skrev:
vem orkar att sitt och göra radbrytningar och stora bokstäver på ett forum?
vad är nyttan med det när både det skriftliga och det talade språket annpassas för tillfelet för varje dag.

Fördelen är att de är enklare o läsa inlägg som folk har skrivit, dom flesta brukar fatta de ganska snabbt.
//D

Slappa skrev:
Var finns stavning o menningsbyggnad i det här inlägget? :va
Lite ordning får de väl vara :4skrika
//D

Innan man kritiserar andra bör man kolla sin egen stavning. :hihi

Jag har kört mavves lite och mitt intryck var att det var en pigg liten rackare.. Något monster är det klart inte, men att gå från en 125a till den tror jag blir grymt bra! svårt o tänka mig någon bättre instegs sporthoj :tummenupp

p.s. kolla på www.roh.se under bilder så vissar mavve att den visst lyfter (om du nu skulle vara framtung)

kajlyl skrev:
Jag har kört mavves lite och mitt intryck var att det var en pigg liten rackare.. Något monster är det klart inte, men att gå från en 125a till den tror jag blir grymt bra! svårt o tänka mig någon bättre instegs sporthoj :tummenupp

p.s. kolla på www.roh.se under bilder så vissar mavve att den visst lyfter (om du nu skulle vara framtung)

kajly: tack för ditt svar. hittade inte mavves hoj på den sidan tyvär men jag har sett bilder när han kör på slangen med.

slappa:kolla din egen stavning för en gångs skull

hållundan: jag baserar det utalandet efter som ägt en och sålt den riktigt jävla kvigt :P hehe vad du tycker du om fzr då?

jack_pil skrev:
kajly: tack för ditt svar. hittade inte mavves hoj på den sidan tyvär men jag har sett bilder när han kör på slangen med.

slappa:kolla din egen stavning för en gångs skull

hållundan: jag baserar det utalandet efter som ägt en och sålt den riktigt jävla kvigt :P hehe vad du tycker du om fzr då?

ZXR400 är riktigt kul hoj, liten och lätt att kasta omkring, är relativt pigg men det är en hoj som vill varvas rund 13000rpm har den sitt apex och då känner man att det händer något. Ska du lyckas få upp den på bakhjulet ska du nog vara riktigt duktig på det.. men igen - Du skrev att du bara ville ha zxr400an som en mellanklasshoj för att sedan byta? Du måste fortfarande strypa hojen för att den ska bli mellanklass, varför då inte köpa något tyngre och strypa så du slipper köpa ny efter 2år?

/AC - ägare till zxr400

jack_pil skrev:
Vad var det som strulade då?

Jag har ägt en '92 FZR 600 och anser att det är en mycket potent instegssporthoj som fungerar ruskit bra för det låga pris den har. Sen att oljeförbrukningen stiger avsevärt då motorn gått ~5000 mil är en annan femma.

Nåväl, lycka till med köpet.

Lite kommentarer. Jag äger ingen själv men har kört Annchuas rätt intensivt under 2 år.
Om du skall köra bana är den perfekt, hur enkel som helst att svänga och det beror så mycket mer på föraren än maskinen när du skall köra bana. Men varvtalet måste hållas högt annars går det inte.
Den sparkar bra på 12 000rpm, allt under 10 000rpm är rätt segt.´
Som tidigare sagt, det är ingen touring hoj, men jag är 188cm/75kg och sitter allt annat än bekvämt när det gäller normal körning, men så fort det blir aktivt då går det fin fint.
Men om du skall köra mycket A till B så skall du nog inte vara alltför stor.
Folk påstår att den är tung? 165kg är inte tungt. Vikten känns lågt placerad, plus att du sitter väldigt lågt så du kommer känna dig som ett med maskinen. Hurvida det är bättre eller sämre än att sitta mer "ovanpå" vet jag inte.
Som första hoj tror jag den är suverän, den kräver mer av dig som förare vad det gäller växlingar och planering ifall du skall hänga med. En mycket utvecklande hoj, reservdelar har som Annchua sagt inte varit några som helst problem. Billiga i drift, plus värt att tänka på om du överväger någon två taktare, mekandet, om du inte gillar att meka så kan ZXR400an gå före två taktarna vilken dag som helst.

Ta det som läroår, om du tröttnar, so what sälj och köp en ny!

Bifogar lite bild länkar.
http://www.fredda.se/galleri/displayimage.php?album=28&pos=1
http://www.fredda.se/galleri/displayimage.php?album=28&pos=3
http://www.fredda.se/galleri/thumbnails.php?album=26
http://ninjaz.kicks-ass.net/album/album.php?username=fredda66&cat=11

//Fredda

*/ ?>
Back