Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jack_pil skrev:vad tror ni att en sån skulle kunna kosta i försäkring?
Pålle skrev:En ZXR 400 är en udda och rolig hoj, men, och det är ett stort MEN, konstruktionen är nästan 15år gammal. Den är framtung, den är tung överhuvudtaget för sina 65hp... Visst är den kul att köra, och en stor fördel är billig försäkring. Men du har garanterat roligare på en omkullagd ZX6'a för 30.000kr eller liknande...
Jag körde min 400'a i två år. Efter att ha bytt till en R6 insåg jag att 400'an inte var så lättsvängd längre. Och med dubbla antalet hästar så var den mycket roligare... Men jag har kört ifrån rettor med sämre förare med 400'an så helkass är den inte.
/Joakim

håll den på slangen får du se...Annchua skrev:Tycker då inte att min ZXR400 är framtung på någe vis alls.. sen om det är för att allt är paj är en annan sak..![]()
jack_pil skrev:victor enligt dom som har hojen... så tycker om inte alls att hojen är framtun..
agneman skrev:Men jack_pil, varför inte skenförsäkra, har du ingen förälder som kör motorcykel ? .

agneman skrev:Men jack_pil, varför inte skenförsäkra, har du ingen förälder som kör motorcykel ? .
jack_pil skrev:victor enligt dom som har hojen... så tycker om inte alls att hojen är framtun.. dessutom så är en rr6:a för dyr sopm jag redan kommenterat. varför just en 400 är för att jag ska ha den till mellan klass.. så fort som jag fått obegränsat så blir det nått annat självklart. så vet mnågon vad en zx6r från 95-97 kostar i försäkgring då? vad betalar ni som har zxr 400 på helår? eller bättre vad kostar en R6 om helåret? själv så åker jag from feb-mars till november så halvår är inget alternativ. sen vill jag inte skenförsäkra heller. zxr400 räknas idag av försäkgrinsbolagen som tillräkligt gammal för tt premien ska ligga lågt.. väldigt lågt... jag har kanske om jag har tur utan jobb och skola möjlighet till att betala max 3000per helår. kan en R6 eller en zx6r vara så billig? näe
MostWanted skrev:är du som du ska i :kocko
jack_pil skrev:så vet mnågon vad en zx6r från 95-97 kostar i försäkgring då? vad betalar ni som har zxr 400 på helår? eller bättre vad kostar en R6 om helåret?
agneman skrev:Om min far kan köra en R1'a och jag har en R1'a går det inte att försäkra den på honom då ?
someone skrev:Kan köra?! Knappast det det handlar om..
Skenförsäkring kallas det.. oavsett om du skriver hojen på din mormor, farmor, farsa, farbror, hund, marsvin eller what'ever.. är det DU som brukar hojen så är det DU som ska stå på försäkringen punkt slut.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |