kawasaki zxr400

En ZXR 400 är en udda och rolig hoj, men, och det är ett stort MEN, konstruktionen är nästan 15år gammal. Den är framtung, den är tung överhuvudtaget för sina 65hp... Visst är den kul att köra, och en stor fördel är billig försäkring. Men du har garanterat roligare på en omkullagd ZX6'a för 30.000kr eller liknande...

Jag körde min 400'a i två år. Efter att ha bytt till en R6 insåg jag att 400'an inte var så lättsvängd längre. Och med dubbla antalet hästar så var den mycket roligare... Men jag har kört ifrån rettor med sämre förare med 400'an så helkass är den inte.

/Joakim

Bifogat

• b.jpg
    b.jpg
    111 KB · Visningar: 155
Pålle skrev:
En ZXR 400 är en udda och rolig hoj, men, och det är ett stort MEN, konstruktionen är nästan 15år gammal. Den är framtung, den är tung överhuvudtaget för sina 65hp... Visst är den kul att köra, och en stor fördel är billig försäkring. Men du har garanterat roligare på en omkullagd ZX6'a för 30.000kr eller liknande...

Jag körde min 400'a i två år. Efter att ha bytt till en R6 insåg jag att 400'an inte var så lättsvängd längre. Och med dubbla antalet hästar så var den mycket roligare... Men jag har kört ifrån rettor med sämre förare med 400'an så helkass är den inte.

/Joakim

Tycker då inte att min ZXR400 är framtung på någe vis alls.. sen om det är för att allt är paj är en annan sak.. :3freak

Annchua skrev:
Tycker då inte att min ZXR400 är framtung på någe vis alls.. sen om det är för att allt är paj är en annan sak.. :3freak
håll den på slangen får du se...

ajja 30k för en över 10år gammal sporthoj! finns r6or ute för 40000! visst har hojen sin charm men då ska priset kapas lite finns zxr750s för 20~25 då snackar ja års 91~92

victor enligt dom som har hojen... så tycker om inte alls att hojen är framtun.. dessutom så är en rr6:a för dyr sopm jag redan kommenterat. varför just en 400 är för att jag ska ha den till mellan klass.. så fort som jag fått obegränsat så blir det nått annat självklart. så vet mnågon vad en zx6r från 95-97 kostar i försäkgring då? vad betalar ni som har zxr 400 på helår? eller bättre vad kostar en R6 om helåret? själv så åker jag from feb-mars till november så halvår är inget alternativ. sen vill jag inte skenförsäkra heller. zxr400 räknas idag av försäkgrinsbolagen som tillräkligt gammal för tt premien ska ligga lågt.. väldigt lågt... jag har kanske om jag har tur utan jobb och skola möjlighet till att betala max 3000per helår. kan en R6 eller en zx6r vara så billig? näe

3000kr / år är nog tveksamt att du ens får en trafikförsäkring för.
Iallafall om du bor i en tätort. Men man kan ju ha tur på lotteriet.
Det enda sättet att veta är att själv ringa bolagen att fråga, gör det.
Utan att ha jättekoll på reglerna så tror jag att det finns roligare hojar än just ZXR400. Men har du fastnat för den så köp en och slit den med hälsan.

Tycker ju inte direkt att Kalmar räknas som tätort men jag vet inte vad försäkringsbolagen säger :hihi .

Men jack_pil, varför inte skenförsäkra, har du ingen förälder som kör motorcykel ? .

jack_pil skrev:
victor enligt dom som har hojen... så tycker om inte alls att hojen är framtun..

det beror sig på vem du frågar!! och vad de har å jämföra med!

ja betalar 700kr/mån på folksam för min r6a...

jack_pil skrev:
victor enligt dom som har hojen... så tycker om inte alls att hojen är framtun.. dessutom så är en rr6:a för dyr sopm jag redan kommenterat. varför just en 400 är för att jag ska ha den till mellan klass.. så fort som jag fått obegränsat så blir det nått annat självklart. så vet mnågon vad en zx6r från 95-97 kostar i försäkgring då? vad betalar ni som har zxr 400 på helår? eller bättre vad kostar en R6 om helåret? själv så åker jag from feb-mars till november så halvår är inget alternativ. sen vill jag inte skenförsäkra heller. zxr400 räknas idag av försäkgrinsbolagen som tillräkligt gammal för tt premien ska ligga lågt.. väldigt lågt... jag har kanske om jag har tur utan jobb och skola möjlighet till att betala max 3000per helår. kan en R6 eller en zx6r vara så billig? näe

Var finns stavning o menningsbyggnad i det här inlägget? :va
Lite ordning får de väl vara :4skrika
//D

MostWanted skrev:
är du som du ska i :kocko

Får man fråga vadådå ? .
Om min far kan köra en R1'a och jag har en R1'a går det inte att försäkra den på honom då ? .

Vad vet jag, jag bara undrade ...

Vad jag trodde att man inte kan är väl att försäkra den på farmor som inte vet vart startknappen sitter, för då har man ju gjort bort sig direkt .

Märk väl att jag inte har en aning, så förklara gärna .

jack_pil skrev:
så vet mnågon vad en zx6r från 95-97 kostar i försäkgring då? vad betalar ni som har zxr 400 på helår? eller bättre vad kostar en R6 om helåret?

Hmmm.. en försäkringspremie är helt INDIVIDUELL och kan slå hur som helst beroende på vem du pratar med på försäkringsbolaget och mellan olika bolag. Det är mysko men så är det bara. Du kan fråga folk om vad dom har i försäkring men det säger inte ett skit om vad DU får betala.

Ta regnr på hojen du är intresserad av och ring runt, priset på försäkringen du får höra gäller i en månad (kan skilja beroende på bolag) så får du en bra föräkring är det bara att köpa hojen och sedan ringa tillbaks.. även om så den första du pratat med skulle ha gjort en felberäkning så är det priset du fick först som gäller.

Lycka till!

Btw, betalade 3400kr helår/helf för min 96:a zx6r.. det näst "billigaste" bolaget ville ha bort emot 20000kr om jag inte missminner mig. Så slumpgeneratorn slår stort!

agneman skrev:
Om min far kan köra en R1'a och jag har en R1'a går det inte att försäkra den på honom då ?

Kan köra?! Knappast det det handlar om..

Skenförsäkring kallas det.. oavsett om du skriver hojen på din mormor, farmor, farsa, farbror, hund, marsvin eller what'ever.. är det DU som brukar hojen så är det DU som ska stå på försäkringen punkt slut.

someone skrev:
Kan köra?! Knappast det det handlar om..

Skenförsäkring kallas det.. oavsett om du skriver hojen på din mormor, farmor, farsa, farbror, hund, marsvin eller what'ever.. är det DU som brukar hojen så är det DU som ska stå på försäkringen punkt slut.

Jaha okej, så det är på något smått vis "olagligt" att låna någons hoj och sen krocka, för då gäller bara trafikförsäkringen ? .

Jag får helt enkelt inte låna min pappas motorcykel, för om jag krockar så går det på mig ? .

ja du verkar va i behov av lite hjälp. vad vill du veta? av att dömma från din signatur så kommer du nog både bli frånåkt å avåkt i sommar.
"
Försäkringen ska alltid tecknas på motorcykelns civilrättslige ägare. Med civilrättslig ägare menas den verkliga ägaren, som brukar fordonet och som gör den ekonomiska förlusten vid en eventuell skada. Om försäkring tecknas på någon annan person än den civilrättslige ägaren, är försäkringen ogiltig och man har ingen rätt till ersättning vid skada.
"

*/ ?>
Back