Gör så! Me like....Eller så tar jag kedjan som satt på min KTM innan. Samma typ. Billigast. Och den var inte sliten. Jag ville bara byta till allt nytt pga orsak.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Gör så! Me like....Eller så tar jag kedjan som satt på min KTM innan. Samma typ. Billigast. Och den var inte sliten. Jag ville bara byta till allt nytt pga orsak.
Jag hade inga direkta problem med min originalkedja, men den blev lite för töjd med min pendlande 100kg skinka på efter ett tag. Så jag köpte en Tsubaki för 1000 kr hos Huskvarnapojkarna i Västberga, egentligen till KTM EXCF, kortade ner den ett par länkar så att den passade. Superkedja!kedjan som satt på min KTM
JT är vad han Saarela säljer.Drev av alla slag borde du hitta hos >JT sprockets<
.. använder du din KLX som traktor vill du nog dreva ner den aningens, ja.
Ja jag tyckte den var helt perfekt, i allting. Hade jag haft lokal / garage för hojarna hade jag inte sålt min. Nu börjar jag väl ångra mig att jag sålde..Original drevning fungerar väldigt bra. Särskilt med lite fetare däck. Annars är den redan väldigt drevad för kraft från fabrik.
Man vet aldrig vad som händer. Men sälja KLX ligger långt bort. Då måste det finnas en bra ersättare. Har ju funderat på Alpen men eftersom återförsäljare håller till i Trelleborg så har jag inte haft möjlighet att kolla på den. Och såklart har dom ju inte öppet på helgerna. Då alla har ledigt och kanske vill ta en tur med sin motorcykel...Ja jag tyckte den var helt perfekt, i allting. Hade jag haft lokal / garage för hojarna hade jag inte sålt min. Nu börjar jag väl ångra mig att jag sålde..
.. min planering var ju att "aldrig sälja min KLX", samt "Jag kommer aldrig köpa en Harley" - så fel allt kan bli då !![]()
Ja, men nej du ska INTE sälja din KLX. Du har platsen och du använder din i vardagen till ditt lantbruk, eller vad det heter. Du behöver din på ett annat sätt. Jag är bara en snobb med lite pengar över som gillar att prova olika roliga saker, egentligen ska jag bara rikligt med smörjMen sälja KLX ligger långt bort
Du har redan en KLX230, blir inte mer lättkört än så.Jag vill inte trixa. Jag vill bara ha en bra lättkörd hoj.
Fråga: Ska hålen på bälgarna på gaffeln peka åt något särskilt håll? Bakåt kanske?
Kan någon förklara hur man byter bromsbelägg fram på den här hojen? Tror jag gjorde fel för nu har jag inget motstånd alls nästan i bromshandtaget och dom ligger på hela tiden.
Antar att det har något med bromssträckeförlängaren att göra? (ABS)
Ja det är redan kollat. Fan va besvärligt. Alltid bytt klossar på mina hojar genom att trycka tillbaka kolven och stoppa i de nya klossarna, pumpa några gånger och sen klart. Trött jag blir!!!Apropå bromsar:
Men som sagt så tror jag på att en seriös luftning löser problemet såvida beläggen är rätt monterade och kolvarna löper lätt.
Med vänlig hälsning,
Bromsar ligger på efter jag satte dit nya klossar. Vet inte varför. Bytte klossar som jag alltid gjort men det funkade inte på den här maskinen. Därför jag misstänker att det beror på bromssträckeförlängaren.Noll motstånd tyder antingen på för låg bromsvätskenivå eller luft vid huvudcylindern.
Kolla nivån, är den ok så lossa försiktigt banjon vid huvudcylindern (vid bromsvätskebehållaren), behövs inte mycket.
Pumpa på bromshandtaget så att du ser att det kommer vätska, samtidigt borde det bli motstånd i handtaget - stäng banjon samtidigt som du håller tryck på bromshandtaget så att inte ny luft kommer in i systemet.
Att bromsarna ligger på - kärvande kolvar eller kass retur?
Men vad händer om du lossar luftningen vid oket? Då släpper du trycket i systemet.Bromsar ligger på efter jag satte dit nya klossar. Vet inte varför. Bytte klossar som jag alltid gjort men det funkade inte på den här maskinen. Därför jag misstänker att det beror på bromssträckeförlängaren.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |