Kawasaki KLX 230

Finns packet hållare till 625, samma som passar 640 å 660..
Jag har en hemmabyggd. Ska se om jag får dit den igen. Kan ju vara skönt kunna ligga motorvägshastigheter om man skulle tröttna på TETen.

Var köper man lämpligast delat till KLX230 såsom: Oljefilter, drev

Ingen aning. Jag lämnar hojen till återförsäljare en gång om året och sen får det vara bra. (1200mil/en gång om året plus att det är en Japan)Beställde nya däck idag från Dexon. Behövde bara fram men man får ju rabatt om man köper ett "set". Det fick bli Michelin Tracker.

Off topic men jag gjorde en likadan setup med packning på sextjugefemman. Det funkar bra. Ska bygga en liten hållare till reservdunken med.

Last edited:

Har du kollat vad lokala Kawasaki återförsäljare tar? Ett original oljefilter tror jag inte är så blodigt dyrt känns ändå bättre att få original kvalitet på en sådan sak som just oljefilter.

om KLX 230 R att den har ca en tum längre fjädringsväg
R har ju lite annan sving med, samt annan fjädring fram och bak. Tror dock att länken är samma.

Kan ju vara skönt kunna ligga motorvägshastigheter
Har du drevat om den? Jag tror att KLX230 skulle kunna rullla bra mycket fortare på motorväg. Själv har jag inte rört dreven, ännu.

Jag brukar köpa 5-pack oljefilter på ebay eller Amazon. Inga direkt exklusiva grejer.
Jag köpte en skumlans till högtryckstvätten
Uöah... pink!? Blåbärs-smoothie går bra ihop med det där en sån här varm dag.

Funderat på det själv till bil framförallt, lite feg när det gäller högtryck och hoj. Vad köpte du för något och vilket medel använder du? Och viktigast, blir det rent.
Biltema hela vägen. Biltemas "värsta " tvätt. Det blir mindre rent än om man svampar men kanske om man använder skum tillräckligt ofta så slipper man gno? Vi har skum på jobbet. Ingen står och tvättar för hand där och bilarna skiner.

R har ju lite annan sving med, samt annan fjädring fram och bak. Tror dock att länken är samma.
Får forska om detta.
Har du drevat om den? Jag tror att KLX230 skulle kunna rullla bra mycket fortare på motorväg. Själv har jag inte rört dreven, ännu.
Fortfarande original drivpaket. Det räcker med topphastighet på dryga hundra.
Uöah... pink!? Blåbärs-smoothie går bra ihop med det där en sån här varm dag.

Luktar gott gör det med.

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki KLX 230 https://www.blocket.se/annons/skane/kawasaki_klx_230/1400818135

Från objektsbeskrivningen:

Uttagen 2020-06-01.
100-mila service utförd av Beviks Motorcyklar i Linköping.
Har gått 160 mil.
Nytt batteri i maj 2024.
Bes. UA 2024-05-16.
Nästa bes. senast 2026-05-31.

Smidig, lättkörd offroad med elstart, insprutning och ABS.
Servicebok, kvitton, extranyckel, manualer etc medföljer naturligtvis.

........

Jag försökte lägga in en bild men det går inte längre tydligen?

tipsa om en annons på Blocket: Kawasaki KLX 230
Ser ut som ny. Inte ens slitage på färgen på ramen nere vid fötterna.

Man undrar varför han säljer, samt vilka andra hojar Stefan har. Jag var ute på min härom kvällen efter jobbet, och jag älskar min så mycket just för att den är så lätt och smidig.

Ah! vid närmare titt ser jag att han skyddat ramen med transparent skyddsfilm. Smart! Ja, Stefan kanske bara var lite nyfiken på hojen och köpte den för att åka runt ett år eller så. Det kan jag förstå.

KLX230.jpg

Jag önskar jag var lika försiktig med 'patinan' på mina hojar. Jag är en riktig 'slitare', men det är för att jag är en praktisk man, en riktig bonde innerst inne.

Den har inte gått särskilt långt. 160 mil är väldigt lite va? Originaldäcken kvar också. Men är det rost jag ser på kedjan ?

KLX2.jpg

(Tips: tog "kopiera bild" och limmade in den i Fotoshop, och sparade som ny bild)

Last edited:
Ägaren klarar dock bara några mil innan känseln är borta i fötter och händer.
Det var ju synd. Jag klarar en hel dag på min KLX230, visst känns det lite om jag jämför med t ex min nya Royal Enfield Shotgun som är tvåcylindrig, men inte mer än ett milt surrande. Sånt kan man väl lindra med bättre sulor (på skorna) samt dessa ändvikter på styret?

Då är min Fantic Caballero och KTM 350 EXCF en hel del värre med vibrationerna.

Ja klarar man inte köra en KLX pga surrande vibrerar nog planeten jorden för mycket för att promenera. Kan mycket väl vara så att du spänner dig och därför tappar känseln.

Och ikonen för lägga in foton är borta för mig. Eller inte tillgänglig längre.

Förresten så funkar bakbromsen på min numera otroligt dåligt. Inte ens om jag står på pedalen så bromsar den något vidare än en gammal blöt cykelbroms.

Ja klarar man inte köra en KLX pga surrande vibrerar nog planeten jorden för mycket för att promenera. Kan mycket väl vara så att du spänner dig och därför tappar känseln.

Och ikonen för lägga in foton är borta för mig. Eller inte tillgänglig längre.
Jag lider inte av det, det är ägaren (snart fd ägaren).

Alla encylindriga hojar vibrerar såklart mer eller mindre.

Nyheter
Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb