uncletom
Gudomlig sporthojare
Elmhult, bra val där. Men du skulle nog t o m kunna välja E-09 i måtten 130/80, det skulle bära dig bättre genom världen, och slitas långsammare än ett 110/80, tror jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nja, vill nog ha närma originalmått. Jag litar mer på Kawasakis ingenjörers omdöme än mitt. Allt är ju byggt för att lira tillsammans. Fjädring, drivlina etc. Kan nämna att vi håller på att restaurera en gammal skogsväg som byggdes nån gång på sextiotalet. Grusstig på en dryg kilometer sedan igenom ett träsk där vi inte är färdiga ännu. Den klarar ju grus helt fantastiskt. Träsket gick super med. Glad man kör med nabbar där. Man borde gå en endurokurs. Man fegar ju alldeles för mycket och då fastnar man.Elmhult, bra val där. Men du skulle nog t o m kunna välja E-09 i måtten 130/80, det skulle bära dig bättre genom världen, och slitas långsammare än ett 110/80, tror jag.

Skottlossningar. Toaletter som inte spolar. Post som kommer när det inte är för varmt. Alla försöker blåsa dig hela tiden. Korrupta politiker. Korrupta poliser som ber om mutor. Etcetera.Elmhult, "... en populär helgsysselsättning att köra stigar i djungeln/öknen eller ut på de milslånga öde stränderna med hojar och buggies."
- Inte ofta jag känner avund, men det där ... det är så jag får ont i magen! Vad gör du tillbaks i Sverige?? Och mitt bakdäck, det vill till Mexico nu.

Om natten?? Hahahaha! Det låses dygnet runt med transponder och vakter. Fattigdomen finns där, men största problemet är korruption och de stora inkomstskillnaderna. Man får inte vettigt betalt för ärligt arbete. Så varför bry sig? Snickare, murare, rörmokare, bilmekaniker etc är yrken för fattiga och ger ingen respekt. De som har tur hamnar på en japansk eller europeisk firma där de betalar vettigt och har bra arbetsvillkor. Men friheten för oss med lite bättre ställt är fantastiskt. "Inget" är förbjudet och allt under eget ansvar! Inga jävla dumma förbud som i Sverige. Man kan väl säga att där vi har preventiva reglar har de retroaktiva straff. Så länge det inte går åt helvete är det okay. Så ingen bilprovning men smäller du för att hjulen ramlar av när du kör på fyllan hem så får du problem.Nämen, det låter inte alls kul, men jag förstår. Det är fattigdomen, den är nog ganska utbredd där, anar jag. Det är som du säger tryggast i "gated communities", med feta smidda grindar som låser om natten. Det börjar bli så i Sverige också dessa dagar.
Det var ju ironiskt när det är ett område som väl är skyddat för sin fina natur...Vill bara säga att jag var på Torö (Ören) idag, södra Södertörn, vattnet var varmt och skönt, men dessvärre fanns där äckliga döda småfiskar med tång och skit som flöt omkring och ruttnade, samt också uppe på strandkaten, och vattnet var grumligt med sten i början som senare övergick i blålera i vilken man sjönk ner 2 dm vilket gjorde vattnet ännu mer grumligt. Detta gjorde att jag fick total avsmak och bara doppade mig lite grann, och sen satt en timme och solade på min solstol.
Strandupplevelsen var superskön, men utan att bada, vatten är verkligen inte feng-shui. Bläää... usch!
Ingen aning vad det är. Men imponerande horn(Och ett rejält skägg med som inte syns så bra på bilden). Tror inte bonden skulle bli så glad om någon jagade eller sköt hans djur.Vad är det där för djur?? Nån slags stenbock? Jasså, du tänker jaga / skjuta den, och äta den sedan?

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |