2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Prulle.
Alla djur blir skadedjur om de är för många eller finns på fel ställe.
Fresten: Jag vill också vara med på Prulles lista.
Fick-sa?
Ja se bara på kvinnor i flock

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Prulle.
Fick-sa?
Det du säger stämmer inte. http://www.lulea.se/download/18.142ad110e98d650dc80001328/kattdom.pdf
Självklart är det de, jag har bara tråkigtPrulle.
Fick-sa?
Spruta vatten på katten med en blomspruta, det är så man tränar katter att inte tex gå på köksbordet om man är djurvän och inte empatilös idiot![]()
sprutar katt på vattnet.Hur gör man på empatilösa idiotkatter som tycker om vatten då?![]()
Menar du att man som kattägare inte är skyldig att tillse att katten inte ställer till skada eller obehag för annan? Eller menar du att man som kattägare inte kan bli skyldig att ersätta skador som katten orsakat?
Spruta vatten på katten med en blomspruta, det är så man tränar katter att inte tex gå på köksbordet om man är djurvän och inte empatilös idiot![]()
Mina föräldrar bor i ett kattrikt område. Eftersom de själva inte har någon katt så springer många katter dit och skiter(har väl att göra med revir). En av grannarna har den katt som är där och skiter mest, så han brukar få tillbaka skiten på sin uppfart![]()
En lodjurs fälla som trädgårdskonst, kan inte vara olagligt.
När den är full med ohyra, sänk den i närmsta sjö.
Nej, jag är inte kattmänniska![]()
Seriöst, vad i helvete är det för fel på dig?
PS. Lodjursfälla är ett ord, men det kanske inte katthatare fattar, verkar gå lite hand i hand det där.....![]()
som på andra fastigheter är också accepterat, vilket bl.a. kommit till uttryck genom att bestämmelsen i dåvarande 23 § lagen (1938:274) om rätt till jakt upphävdes 1987."
Jag menar att katter får springa lösa utomhus. Du sa att dom enligt lag skulle hållas kopplade eller under uppsikt. Det stämmer heller inte att en kattägare kan bli dömd för vållande till annans död ifall katten smiter in hos nån som är allergisk.
"Om lösspringandet säger länsstyrelsen ”i ett villaområde som det nu aktuella är det inte ovanligt att folk har katter och katter får vistas ute”. Tåligheten är när det gäller katter enligt rättspraxis att en familj kan ha upp till några stycken katter. Att dessa har möjlighet att röra sig fritt utomhus är också accepterat. Att katterna därvid vistas såväl på ägarens
som på andra fastigheter är också accepterat, vilket bl.a. kommit till uttryck genom att bestämmelsen i dåvarande 23 § lagen (1938:274) om rätt till jakt upphävdes 1987."
"Ifråga om katter som tränger in i fastighetsägarens hus torde det vara familjens sak att freda sig genom att hålla fönster och dörrar stängda
om katterna enkelt kan komma in genom dem"
Seriöst, vad i helvete är det för fel på dig?
PS. Lodjursfälla är ett ord, men det kanske inte katthatare fattar, verkar gå lite hand i hand det där.....
(varför särskrev du inte trädgårdskonst...?)
Gräver de upp det dåeller, till skillnad från hundar e katter noga med att "skyfla över" med jord. Kan mycket väl vara från andra djur om det e synligt.
Inte vill jag ha en katt som skiter och gräver upp delar min tomt. Vill heller inte ha en katt på bilen oavsett om den inte lyckas repa den, vill inte behöva slänga ut 500kr på att tvätta bilen för katten vill vara på min bil.Men gud....gnäll hellre om alla vidriga hundskitar som ligger öppet på gator & torg, en katt sätter sig iaf i jord & sprätter över skiten, men det är ju jyckar för dumma för att göra tydligen....
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |