Katt på bilen..

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
Inte vill jag ha en katt som skiter och gräver upp delar min tomt. Vill heller inte ha en katt på bilen oavsett om den inte lyckas repa den, vill inte behöva slänga ut 500kr på att tvätta bilen för katten vill vara på min bil.

Oyh helvete, har det blivit så dyrt att köra en bil genom automaten?

Har inte sagt något om automattvätt då jag tvättar förhand. 100kr för hyra av GDS-hall, milkostnad 70kr, min egen timpenning på 400kr/h och samt pengar för att jag utsätter mitt hjärta för högt blodtryck.

bra att du tar betalt av dig själv oxå. :rofl :rofl :hihi :D:D :tummenupp

Min motorhuv är full av smårepor orsakade av en katt. Gissar att det är på grund av den smutsen den dragit med sig upp på min nytvättade svarta bil.

Har köpt en roterande polermaskin istället för den oscillerande så jag får se om det går att få bort. Tanten som har katterna är pank så där finns det väl heller inget att hämta.

Varje gång jag ser den katten vill jag krama den så hårt så att 5 lax ramlar ur den....och då tänker jag inte på fiskar...

Jag och exet hade förövrigt en innekatt. När han var ute sprang han runt i en lina, han klättrade i träd istället för på bilar. Honom tyckte jag om.

Inte vill jag ha en katt som skiter och gräver upp delar min tomt. Vill heller inte ha en katt på bilen oavsett om den inte lyckas repa den, vill inte behöva slänga ut 500kr på att tvätta bilen för katten vill vara på min bil.

Katter gräver små men djupa gropar oftast och det är ett jäkla ordnande innan de är klara OM DE INTE BLIR STÖRDA!

Ni borde väl bara vara tacksamma om jorden blir vänd lite då och då..Skadedjuren som "gräver upp hela tomten" brukar oftast vara mullvadar men det klart ser man dem inte så finns dem inte :rolleyes:

Jag föredrar hellre att en katt är på/vid bilen än en människa alla dagar, de stjäl i alla fall inte ventilhattarna etc :mad:

(nu blev det låg nivå men ibland inser man inte hur litet problemet är innan något allvarligare inträffar)

Edit:
Allvarligt..är folk så skraja för att gå och prata med sina grannar om man anser att det är deras katt som ställer till problem, det underlättar om man säger till så man får en chans att åtgärda eve problem. Sedan har katter en förmåga att ta sig långa sträckor om de är på kärleksjakt så katten som skiter i din trädgård behöver ju inte ens vara från bygden/tillhöra någon vilket naturligtvis alltid är olyckligt men tack o lov så börjar kattägare i allt mer usträckning att id-märka sina katter nu och det gagnar ju alla :)

Lena, ägare till nu två id-märkta äkta M-märkta bondkatter, tidigare även utekatter.

Bifogat

• 071019.jpg
    071019.jpg
    19.8 KB · Visningar: 32
  • KITTYkatterljuger.jpg
    KITTYkatterljuger.jpg
    42.2 KB · Visningar: 42
Last edited:
Update.. det har inte hänt igen :tummenupp, huven fick inga repor (kan bero på att den var nytvättad och lacken är i bra skick) så inget behov av att göra något än.
.

:tummenupp

Tanten som har katterna är pank så där finns det väl heller inget att hämta.

Varje gång jag ser den katten vill jag krama den så hårt så att 5 lax ramlar ur den....och då tänker jag inte på fiskar...

.

Jag antar att du har pratat med ägaren i fråga för att på bästa sätt lösa problemet istället för att spy din galla över katterna(en seriös ägare ska ju självfallet ta klagomål på allvar).

Last edited:
Någon som är sugen på en lackfräsande bajsmaskin i trestad?
5st födda i fredags

Edit: skänker ej till kamphundskillar i jeng:D

Last edited:
:tummenupp

Jag antar att du har pratat med ägaren i fråga för att på bästa sätt lösa problemet istället för att spy din galla över katterna(en seriös ägare ska ju självfallet ta klagomål på allvar).

All heder åt dig i så fall om du ser till att inte dina katter orsakar problem för grannarna.
Tyvärr så är ju långt ifrån alla kattägare så seriösa.

Jag gillar hundar men jag skulle aldrig i livet låta mina hundar orsaka problem för grannarna. Skiter dom bland husen så får man ju plocka upp det och är grannarna hundrädda så får man se till att hunden inte kommer åt att springa dit och hälsa oavsett hur ofarlig den är.
Sen skulle jag inte vilja riskera mina hundars liv eller hälsa genom att släppa dom lösa i närheten av trafikerade vägar.

Vore jag kattägare skulle jag inte vilja se dom överkörda av en bil på den närbelägna vägen. (Det vill jag i och för sig inte i alla fall). Jag skulle inte heller vilja att dom sket i grannarnas rabatter eller repade deras bilar. Dels för att det skapar osämja men också för att förr eller senare finns risken att någon tröttnar ur och ger sig på katten.

Oavsett vad jag tycker om lösspringande katter i tättebyggda områden så tycker jag att det är onödigt att utsätta dom för risken att bli överkörda eller plågade av någon irriterad granne.

Men det finns ju som sagt också seriösa kattägare.

All heder åt dig i så fall om du ser till att inte dina katter orsakar problem för grannarna.
Tyvärr så är ju långt ifrån alla kattägare så seriösa.

Jag gillar hundar men jag skulle aldrig i livet låta mina hundar orsaka problem för grannarna. Skiter dom bland husen så får man ju plocka upp det och är grannarna hundrädda så får man se till att hunden inte kommer åt att springa dit och hälsa oavsett hur ofarlig den är.
Sen skulle jag inte vilja riskera mina hundars liv eller hälsa genom att släppa dom lösa i närheten av trafikerade vägar.

Vore jag kattägare skulle jag inte vilja se dom överkörda av en bil på den närbelägna vägen. (Det vill jag i och för sig inte i alla fall). Jag skulle inte heller vilja att dom sket i grannarnas rabatter eller repade deras bilar. Dels för att det skapar osämja men också för att förr eller senare finns risken att någon tröttnar ur och ger sig på katten.

Oavsett vad jag tycker om lösspringande katter i tättebyggda områden så tycker jag att det är onödigt att utsätta dom för risken att bli överkörda eller plågade av någon irriterad granne.

Men det finns ju som sagt också seriösa kattägare.

Jag har väl haft bra grannar också ;)

Bara som ett litet tillägg så kan man förlora en katt även om den är innekatt. Våran föll 10 meter från loftgången :(

Den tidigare lägenheten på markplan hade vi kompostgaller som skydd (även nu på nuvarande)men han var en jäkel på att klättra så ibland hände det att han hoppade över... han skrämde alltid våran snälla brevbärare och även en pitbull när vi gick ut med honom i koppel...Saknad av oss, grannarna och även av brevbäraren som nu har fått två andra odjur (rozzis gangsterbröder) att handskas med :D, de går dock inte i koppel så de är "rena" innekatter.

Katter är med andra ord individer och visst kan det låta enkelt att bara hålla dem inne och koppla dem, men ibland händer det tyvärr att dem smiter och det sista man då vill ha att göra med är oförstående grannar som tror att katter är hundar....:näsblod

Edit: småändringar.

Bifogat

• rozzi%20vs%20dog.JPG
    rozzi%20vs%20dog.JPG
    99.7 KB · Visningar: 36
  • DSC00828.JPG
    DSC00828.JPG
    64.8 KB · Visningar: 40
Last edited:
Jag har väl haft bra grannar också ;)

Bara som ett litet tillägg så kan man förlora en katt även om den är innekatt. Våran föll 10 meter från loftgången :(

Den tidigare lägenheten på markplan hade vi kompostgaller som skydd (även nu på nuvarande)men han var en jäkel på att klättra så ibland hände det att han hoppade över... han skrämde alltid våran snälla brevbärare och även en pitbull när vi gick ut med honom i koppel...Saknad av oss, grannarna och även av brevbäraren som nu har fått två andra odjur (rozzis gangsterbröder) att handskas med :D, de går dock inte i koppel så de är "rena" innekatter.

Katter är med andra ord individer och visst kan det låta enkelt att bara hålla dem inne och koppla dem, men ibland händer det tyvärr att dem smiter och det sista man då vill ha att göra med är oförstående grannar som tror att katter är hundar....:näsblod

Edit: småändringar.

Ja. Det är klart att inget är idiotsäkert. Ingen kan ju begära att misstag inte ska ske. För misstag sker och olyckor händer. Det händer ju även med hundar att dom kommer lösa på ett eller annat sätt.
Poängen är ju bara att om man har husdjur som kan orsaka obehag eller besvär för grannarna så får man försöka ordna det i möjligaste mån så att man inte orsakar besvär i onödan. Och det är väl det viktigaste.
Jag skulle ju inte skälla på grannarna om deras katt som en engångsföreteelse förirrat sig in till mig likaväl som jag inte skulle skälla på dom om dom hade en hund som råkade komma lös. Under förutsättning att inte hunden började äta upp folk i grannskapet då.

Det som är irriterande är ju dom som har husdjur som springer lösa och som kräver att hela världen ska älska deras lilla sötnos.

De absolut bästa med katter är ju att småbarnen får något att leka med i sandlådan. " Titta mamma vad kladdigt" woho

De absolut bästa med katter är ju att småbarnen får något att leka med i sandlådan. " Titta mamma vad kladdigt" woho

Va då..silar inte ungarna sanden nu för tiden :rolleyes:
Skämt o sido, detta är inget roligt och det ska man ha förståelse för, vi gav våran granne ett hönsnät som de la några plankor över när det inte användes så det hölls fast. Fungerade väldigt bra och det var inga sura minner alls från grannarna...ungarna och katterna hade kul i kattlådan förlåt sandlådan tillsammans och efteråt raceade de omkring i trädgården.

Som förälder kan man ju alltid kratta sandlåden ( då kan man ju även fiska upp andra saker som barn inte ska stoppa i munnen/inte ska leka med)för SÅ djupt gräver de inte...

"Titta mamma en 1kr woho......den kan lätt stoppa till luftgångarna :död

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma