Katt på bilen..

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
Gör inget med/mot katten som du inte hade kunnat göra mot dina egna barn, din granne eller någon annan i omgivningen om dom gör något som du ogillar. Bara att inse att människor inte är störst, bäst och vackrast. :näsblod :rolleyes: :tummenupp

Min katt är orange. Är det han är det tyvärr kalkat. Annars brukar det funka att spreja citronvatten.

napalm borde funka, men risk för att bilen inte kommer tycka om det..
men skit samma, du har väl försäkrat, och det skyddar ju mot brand.. :)

Besiktningen brukar alltid gnälla på avsaknad av katt annars...

Många seriösa svar i tråden. Om det är ett jättestort problem skulle jag köpa ett bilöverdrag. Det borde skydda lacken. Det är nog inte så mycket att göra åt katten. Den lär fortsätta sitta på bilen efter eget behag.

Var glad att ni inte bor i Sydafrika vid Cape Point:
http://www.capepoint.co.za/visitors_info/faq/

Har väldigt fina bilder på fullvuxna babianer som sitter på besökarnas bilar samt en video när en babianunge visar sina klätterkunskaper. Sjukt imponerande.

Oranga katter är dom vidrigaste av någon anledning. Näe, om du har möjlighet och kommer undan med det så skjut den med något krafrigare och tystare luftgevär. Iom att den springer löst är det väl ingen som äger katten, för inte låter man väl sina husdjur klänga på andras egendom?

ge faen i o köra bilen.. de e värmen dom är ute efter :gnissla

Gör inget med/mot katten som du inte hade kunnat göra mot dina egna barn, din granne eller någon annan i omgivningen om dom gör något som du ogillar. Bara att inse att människor inte är störst, bäst och vackrast. :näsblod :rolleyes: :tummenupp

[OT]

Skaffa inte hund. Om du projicerar mänskliga drag och värderingar på djur så kommer djuret inte må bra, oavsett vad du tror.

[/OT]

Tycks vara ett problem i mellansverige. Har aldrig sett en katt sitta på en bil, än mindre skador orsakade av kattklor / tassar.

Jag hade en katt som brukade sitta på motorhuven på min bil, den var uppenbarligen hemlös då den både höll på att svälta/frysa ihjäl.

Det löste jag genom att katten fick bo hos mig, fick mat och värme inomhus och fick vara ute så mycket den ville.
Den bodde hos mig i flera år.

Oranga katter är dom vidrigaste av någon anledning. Näe, om du har möjlighet och kommer undan med det så skjut den med något krafrigare och tystare luftgevär. Iom att den springer löst är det väl ingen som äger katten, för inte låter man väl sina husdjur klänga på andras egendom?

Trist att det finns kräk som du lösa i samhället.....

Tycks vara ett problem i mellansverige. Har aldrig sett en katt sitta på en bil, än mindre skador orsakade av kattklor / tassar.

Problemet fanns även på Annelund för ett gäng år sedan.
Andra gången jag såg den på huven tryckte jag på panik-knappen på larmdosan. Katten flög som en fågel!
Såg den aldrig där igen.
För övrigt körde jag just ihjäl ytterligare en katt. Tyckte det räckte gott och väl med den första. :död

Problemet fanns även på Annelund för ett gäng år sedan.
Andra gången jag såg den på huven tryckte jag på panik-knappen på larmdosan. Katten flög som en fågel!
Såg den aldrig där igen.
För övrigt körde jag just ihjäl ytterligare en katt. Tyckte det räckte gott och väl med den första. :död

Där ser man. Aldrig varit med om det här på Klubbgärdet.

Trist med katten. :(

Låt den vara bara. Vår katt satt alltid på min bil och det blev aldrig några repor. Blir dom däremot skrämda så blir det värre ^^

//Kim

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...