Katt på bilen..

• Thread starter Thread starter jetson
  • Start date Start date
[OT]

Skaffa inte hund. Om du projicerar mänskliga drag och värderingar på djur så kommer djuret inte må bra, oavsett vad du tror.

[/OT]

Vad jag menade är såklart saker som att skjuta, skada och slå djuret. Det är inte okej. :mattias

Jag är mer skraj för stressade barnfamiljer som slänger upp dörrar och gör repor eller fåglar som skiter på bilen.....:gnissla Katter har klorna indragna tills de ska använda dem och så länge de inte använder bilen som klösträd så skulle jag inte vara orolig. Det är som sagt värmen de vill åt...

Gå och prata med ägaren till katten om du vet vem det är.

Börja tvätta bilen oftare så kanske de associerar den med vatten ...

Djuräffären kan ha medel som kanske kan hjälpa.

Se det positivt..katten är inte på din hoj ;)

Bifogat

• visabildCAMMWC10.jpg
    visabildCAMMWC10.jpg
    84.3 KB · Visningar: 119
  • visabildCAH0NP0E.jpg
    visabildCAH0NP0E.jpg
    69.8 KB · Visningar: 114
Last edited:
Oranga katter är dom vidrigaste av någon anledning. Näe, om du har möjlighet och kommer undan med det så skjut den med något krafrigare och tystare luftgevär. Iom att den springer löst är det väl ingen som äger katten, för inte låter man väl sina husdjur klänga på andras egendom?

På fullt allvar. Menar du att su skulle ge dig på att skjuta en katt med luftgevär.
Ett licensfritt luftgevär har långt ifrån tillräcklig kraft för att göra något sådant. Det enda som händer är att du möjligtvis skadskjuter den och då är man ju bara en djurplågare.

Visst finns det kraftigare luftgevär som kan användas till skyddsjakt men dom är licensbelagda på samma sätt som krutladdade vapen.

För övrigt tycker jag nog inte att man ska ge sig ut och skjuta grannarnas katter även om jag nog själv också ibland har varit djävulskt irriterad på fanstygen.

Det enklaste man kan göra om man har problem med att katter sitter på huven är nog i så fall att uppsöka en djuraffär och höra sig för lite om tips vad man kan göra för att hålla katterna borta från vissa ställen.
Det finns en del medel och grejor som man kan hälla ut som gör att dom inte vill vara i närheten. Betydligt lindrigare och dessutom slipper men grejen med att man har en skadskjuten katt som klöser sönder lacken på huven när den ska fly.

min katt sitter alltid på min bil o värmer arslet på vintern, ger man bara fan i att skrämma dom eller gör dom rädda för en så rivstartar dom inte på huven o repar.
Har däremot problem med andra bilister som slår upp dörrar mm på bilen, hur tar man bort dom på enklast vis o var ska man gräva ner dom?

Förstår inte detta hat mot just katter.. varför inte banka skiten ur grannens ungar om dom studsar en boll mot bilen eller nån av annan etnecitet, eller sexuell tillhörighet.
Har gått emellan när nån hotat mina djur o varit beredd o skada för att skydda dom.. tänk på det när ni ger er på nåns djur.

Last edited:
Oranga katter är dom vidrigaste av någon anledning. Näe, om du har möjlighet och kommer undan med det så skjut den med något krafrigare och tystare luftgevär. Iom att den springer löst är det väl ingen som äger katten, för inte låter man väl sina husdjur klänga på andras egendom?
Så sa jag när jag meja ner grannens unge som gick mitt i vägen också men ingen höll med :va

Jag är mer skraj för stressade barnfamiljer som slänger upp dörrar och gör repor eller fåglar som skiter på bilen.....:gnissla Katter har klorna indragna tills de ska använda dem och så länge de inte använder bilen som klösträd så skulle jag inte vara orolig. Det är som sagt värmen de vill åt...

Precis repar den lacken är det en bra ide att tvätta bort dammet från bilen..

Last edited:
Äntligen vår! Ytterligare en i raden av klassiska vårtrådar!
-Hur dödar jag jobbiga katter?
-Varför blidde min ÄRR1 försäkring så dyr, kan jag ta den på mamma?
-Alla på Blocket e tjockt rubbade, värsta överpriserna bah!

Trist att aldrig kunna ha en ren bil utan kattspår och smårepor. Går det inte att lära en katt att hålla sig borta från bilar?

Ta reda på vem som äger katten gå över och tala med den, är det repor på huven skicka fakturan efter du lackat om bilen. Sen är katten troligtvis under uppsikt, annars gör om proceduren.

yadayadayada....

Katternas klor är nog minsta problemet när de burnar på en dammig motorhuv. Jag hatar katter nästan lika mycket som hundägare som inte kopplar sina hundar "för att han är så snäll".

Katter ska inte finnas naturligt i en stadsmiljö. Ska de mot förmodan finnas så ska skadeskjutning ske även mot denna ohyra. Vill man prompt ha katt i tätbebyggt område får man väl koppla den helt enkelt. Problemet löst.

Vaxa bilen oftare. Jag har jättekul när jag ser mina katter glida av MIN bil. :)

Grannens katt satt på min bil en gång.
Det störde inte mig.
Det störde mina hundar.
Huruvida katten repade lacken, vet jag inte.
Men stövaren och vorstehn gjorde det i alla fall.
Jag har inte sett katten sedan dess.
Kanhända springer han fortfarande?

Det är väl inte så jävla konstigt att man ser katter som ohyra då dom släpps ut, vind för våg... Spelar ingen roll vad det är för djur egentligen. Men nu är det ju så att det finns mest katter som springer löst och därav hatet...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman