Katana och GSX 1100-tråden

behöver nya kol till min gsx från -84

var köper man billigaste kolen?
eller kan man köpa kolplatta med kol som redan sitter som dom ska?
 
Vilket nummer har min Katana?

Finns det nått sätt att lista ut vilket nummer den hade på frontkåpan?
 
Hej.
tänkte ställa en fråga till er gsxgurus.
Har blivit erbjuden en gsx 1100 från -82,helt orginal förutom 4-1system.
Detta är en usa import med orginal vinröd metallic.tom milesmätare:gnissla
Nån som vet om det skiljer nåt på usamodellerna? bra-dåligt,kamaxlar,förgasare,strypta mm.

Tack på förhand!
 
Vad ska du köra med då:va
 
Tänkte om det redan sitter exportkammar på en som är impoterad? är impoterad bara för några år sen.
 
Exportkammar ger ca 10 hästar kanske inte så viktigt..
Kanske viktigare att det sitter en superhubb i ... kopplingskorgen tar stryk!

Med Borr 1166, trim kammar (vassare än exporten) å RS36 förgasare samt ett ventiljobb så är det en rolig pigg motor med ca 150 kusar i motorn. Dessutom håller den lika bra!

Tänkte om det redan sitter exportkammar på en som är impoterad? är impoterad bara för några år sen.
 
Var och hämtade en till traktor idag, om än lite modernare och färre cylindrar.

YamahaMT-012007.jpg


Kul hoj hursomhelst. :)
 
Exportkammar ger ca 10 hästar kanske inte så viktigt..
Kanske viktigare att det sitter en superhubb i ... kopplingskorgen tar stryk!

Med Borr 1166, trim kammar (vassare än exporten) å RS36 förgasare samt ett ventiljobb så är det en rolig pigg motor med ca 150 kusar i motorn. Dessutom håller den lika bra!

Tack för info, börja alltså med superhubb.
Var handlar ni era grejor för nånstans?
 
Så här ser den ut iallafall.
Grejen är att jag var ute efter en EF som inbyte till min vtr 1000,men blev erbjuden denna.
kommentera gärna om nåt ser skumt ut:)
 

Bifogat

  • IMG_0528.jpg
    IMG_0528.jpg
    239.4 KB · Visningar: 129
  • IMG_0529.jpg
    IMG_0529.jpg
    247.3 KB · Visningar: 112
  • IMG_0533.jpg
    IMG_0533.jpg
    241.2 KB · Visningar: 102
USA eller beggat i sverige. Det går även att konvertera befintlig korg.

Så sant. kollade runt lite hemsidor i sverige,lite skralt tycker jag. motospeed verkar ha ok grejor,men för en lekman så kan vissa ord vara svårt.
exempel ,exakt vad är en superhubb? själva korgen eller hela kopplingen?

Har en spekulan på hojen för köp istället,desto bättre.
Finns en EF på blocket med hyfsat ok motor som:

Breddad orginalfälg bak från 3,50" till 4,60"
kopplingen är en superhub förstärkt och svetsad, med glasblästrade stålskivor och hårdare fjädrar så det finns inget *slir*.
wiseco kolvsats 1230cc, exportkammar, toppen har finputsats runt ventilsäten och insugskanaler.
 
Vet någon här på tråden om en gaffel från Hayabusa passar på en GSX1100 -82?
Kräver det i så fall modifikationer, vilka, och klarar man det utan ingenjörsexamen?:confused:
 
Ja det är bara att svarva om det övre lagerläget på styraxeln (den i styrhuvudet) och fixa nya styrstoppar
 
251558_140818072668010_100002194551507_256935_7388128_n.jpg

Någon som kan tala om på ett ungefär vad man kan begära för min gröna GSX 1327cc -82.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top