Katana och GSX 1100-tråden

Måste nämna att före detta Mattes Katana var inne i onsdags med Ny ägare och i svart och guld text, den blev riktigt snygg!!
Tyvärr missade jag att ta kort på den :huvet
Kommer väl tillbaka på onsdag igen hoppas jag...
Hur många av Er har hojen på hjul å kan komma in om det är fint väder på onsdag? :krama

//NH

PS Missa inte MCE festen på lördag (mce.se)
 
Katanan syns lite snabbt på filmen som finns i den tråden från i onsdags.




FEST
- blir det :fyllisar :öl :rock :pussa
 
Last edited:
Det där såg skoj ut, blir nog en spännande provtur.
Själv sitter jag och spikar elsystem, inte så himla sexigt...
 
Festa ni, själv koncentrerar jag mig på kärnverksamheten:D Gammal sur 1428 ut, nybyggd rapp (nåja det återstår att se)1570 in.

/Ingvar

O här är det nyfixat för säsongen, lite översyn in och utvändigt, varför krångla till detSuzuki Katana 1100 -82 004.jpg:D
 
Håller på å bli tokig(are)..
Har fortfarande inte fått tag i ett passande sadelöverdrag till min 1100E -82 ..
2st från UK som var felande (sålde ena här, har ett liggande om nån vill ha, Tror det är till 80-81 modellen).
Rev givetvis bort det gamla vita överraget, så nu har man en naken sadel..
Nån som har en sadel (svart) eller överdrag till salu?

Sen har jag väntat på förgasare till den, som en person i denna tråd skulle sälja.
Men han hittade den inte? Skulle leta vidare, men svarar inte på PM längre.
Så där drog det ut på tiden i onödan också..
Beställde nu delar till originalfuggarna via cmsnl.com (bra ställe, har lot's of stuff till sukorna).
Kanske man får åka nån sväng i sommar då..
 
Hur går det till :va

Mja, det är ett gammalt uttryck sedan tiden då jag byggde tex radaranläggningar till US Navy.
Kabelstammarna byggdes upp genom att man satte ett gäng spik i en list, där hängde man sedan rätt antal kablar för anpassning, surrning, kapning och lödning innan montering i stativet.
(Vad länge sedan det känns nu...)
 
Är det nån som har en generatorkåpa till en Gsx 1100 82 liggande? Brorsan la sin hoj på sidan.
 
Det kan man undra eftersom det redan vid första provturen med nya spisen var en dragstång som tyckte den kunde ta med sig gängorna i blocket och gå:mad: Så nu får man skruva igen, precis vad man önskar när det snart är juni.

/Ingvar

Trodde att det var en skröna det där med att "även solen har fläckar"! Men du har ju en motor till ju, alltid något! Och hösten är ju här verkar det fast almanackan säger sommar f o m i morgon.
Frågan är ju hur det går för Danne och Huge?

/U
 
Jag ska montera bort gaffelbenen på min gsx1100-82 för att lämna till verkstad för packboxbyte. Kan någon hjälpa mig med en enkel fråga? Ska man montera bort antidive-enheten från gaffeln eller måste den sitta kvar för att gaffelojan ska vara kvar i gaffeln?
 
Tänk va bra, det kan man göra själv..

Har du monterat av gaffeln?
Det behövs egentligen inte men det är enklare ...
Det är faktiskt enkelt att göra själv!
Du behöver bara ett special verktyg som du snabbt kan tillverka.. av ett långt rör som når ned i botten av gaffeln. På röret svetsar du en bult 19mm som ska lossa insatsen i gaffeln å i andra änden lämpligen ett T.
Så det är bara palla upp hojen högt fram, rycka hjulet, tömma oljan, lossa övre bulten ta ur fjädern, i med verktyget vrid loss, å sedan kan du dra av undre gaffelbenet. Byt de två "slitringarna" åxå så blir gaffeln som ny under förutsättning att chromet är bra på benen!
Bilderna är från verktyget tillverkat 1983 funkar lika bra idag..
Eftersom det var en antidive så kan du passa på å byta bromsoljan samtidigt.

Är du osäker skaffa en verkstads handbok dom har fina bilder.. 20120601_004640.jpg20120601_004659.jpg
 
Konstskinn på Biltema 179:-

Massa svordomar och lite brännskador på fingrarna.

En svart sadel blev resultatet.. :crash

sadel.jpg
 
Plana 10.25 :1 komp blev 11.3 uppmätt. Missbjöd på ett set JE 12.5 :1 och fick dom :)

Hur gick det på Lunda? Jag tyckte jag såg din raket på film därifrån.

Själv kommer jag att byta till ett nytt fräscht "omeckat" motorblock efter att numera tre dragstänger gett sig i det sönderreparerade otillförlitliga gamla race-blocket.

/Ingvar
 
Last edited:
Nja ! Inget att hänga i julgranen :) Bara klister ca 25 meter ut, spann både tvåan och trean :gnissla
Sedan så var det kort uppbroms tyckte jag, med bara en skiva gick det åt h-e :huvet
Skivan slog sig sen var det färdig kört med bara tre repor !
Nya tag nu i helgen på kjula :)
Hur gick det på Lunda? Jag tyckte jag såg din raket på film därifrån.

Själv kommer jag att byta till ett nytt fräscht "omeckat" motorblock efter att numera tre dragstänger gett sig i det sönderreparerade otillförlitliga gamla race-blocket.

/Ingvar
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top