Katana och GSX 1100-tråden

behöver nya kol till min gsx från -84

var köper man billigaste kolen?
eller kan man köpa kolplatta med kol som redan sitter som dom ska?
 
Vilket nummer har min Katana?

Finns det nått sätt att lista ut vilket nummer den hade på frontkåpan?
 
Hej.
tänkte ställa en fråga till er gsxgurus.
Har blivit erbjuden en gsx 1100 från -82,helt orginal förutom 4-1system.
Detta är en usa import med orginal vinröd metallic.tom milesmätare:gnissla
Nån som vet om det skiljer nåt på usamodellerna? bra-dåligt,kamaxlar,förgasare,strypta mm.

Tack på förhand!
 
Vad ska du köra med då:va
 
Tänkte om det redan sitter exportkammar på en som är impoterad? är impoterad bara för några år sen.
 
Exportkammar ger ca 10 hästar kanske inte så viktigt..
Kanske viktigare att det sitter en superhubb i ... kopplingskorgen tar stryk!

Med Borr 1166, trim kammar (vassare än exporten) å RS36 förgasare samt ett ventiljobb så är det en rolig pigg motor med ca 150 kusar i motorn. Dessutom håller den lika bra!

Tänkte om det redan sitter exportkammar på en som är impoterad? är impoterad bara för några år sen.
 
Var och hämtade en till traktor idag, om än lite modernare och färre cylindrar.

YamahaMT-012007.jpg


Kul hoj hursomhelst. :)
 
Exportkammar ger ca 10 hästar kanske inte så viktigt..
Kanske viktigare att det sitter en superhubb i ... kopplingskorgen tar stryk!

Med Borr 1166, trim kammar (vassare än exporten) å RS36 förgasare samt ett ventiljobb så är det en rolig pigg motor med ca 150 kusar i motorn. Dessutom håller den lika bra!

Tack för info, börja alltså med superhubb.
Var handlar ni era grejor för nånstans?
 
Så här ser den ut iallafall.
Grejen är att jag var ute efter en EF som inbyte till min vtr 1000,men blev erbjuden denna.
kommentera gärna om nåt ser skumt ut:)
 

Bifogat

  • IMG_0528.jpg
    IMG_0528.jpg
    239.4 KB · Visningar: 129
  • IMG_0529.jpg
    IMG_0529.jpg
    247.3 KB · Visningar: 112
  • IMG_0533.jpg
    IMG_0533.jpg
    241.2 KB · Visningar: 102
USA eller beggat i sverige. Det går även att konvertera befintlig korg.

Så sant. kollade runt lite hemsidor i sverige,lite skralt tycker jag. motospeed verkar ha ok grejor,men för en lekman så kan vissa ord vara svårt.
exempel ,exakt vad är en superhubb? själva korgen eller hela kopplingen?

Har en spekulan på hojen för köp istället,desto bättre.
Finns en EF på blocket med hyfsat ok motor som:

Breddad orginalfälg bak från 3,50" till 4,60"
kopplingen är en superhub förstärkt och svetsad, med glasblästrade stålskivor och hårdare fjädrar så det finns inget *slir*.
wiseco kolvsats 1230cc, exportkammar, toppen har finputsats runt ventilsäten och insugskanaler.
 
Vet någon här på tråden om en gaffel från Hayabusa passar på en GSX1100 -82?
Kräver det i så fall modifikationer, vilka, och klarar man det utan ingenjörsexamen?:confused:
 
Ja det är bara att svarva om det övre lagerläget på styraxeln (den i styrhuvudet) och fixa nya styrstoppar
 
251558_140818072668010_100002194551507_256935_7388128_n.jpg

Någon som kan tala om på ett ungefär vad man kan begära för min gröna GSX 1327cc -82.
 
Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Back
Top