Katana och GSX 1100-tråden

Vet inte hur reglerna om köp och sälj är på det här forumet, men isf får väll någon moderator ta bort detta inlägg.

jag har väldigt mycket delar till salu från mitt projekt (gsx 1100 stripphoj) gsxr 1100 -93 framgaffel och hjul, komplett motor och ram. obs inga kåpor.

PM.a mig! HOJEN SÅLD!!
 
Last edited:
Blev av med en av de små kåporna under tanken på min Katana -82. Vet någon om/var det går att få tag på?

MVH/HR
 
Blev av med en av de små kåporna under tanken på min Katana -82. Vet någon om/var det går att få tag på?

MVH/HR

Kolla med MC- SHOPEN dom brukar kunna skramla fram det mesta till gamla klenoder :-) Passa på att beställa nya gummi bussningar på 1 gång så sitter de nya kåporna kvar
 
Last edited:
Tror att jag har problem med squishytorna...Nån som har tips på var jag kan få toppen tillsnyggad?
 

Bifogat

  • DSC003201.jpg
    DSC003201.jpg
    104.5 KB · Visningar: 125
  • DSC003231.jpg
    DSC003231.jpg
    147.1 KB · Visningar: 139
Tror att jag har problem med squishytorna...Nån som har tips på var jag kan få toppen tillsnyggad?

Rikard fixade till Gradin´s topp när han råkade ut för samma sak men det vete fasiken om inte din ser värre ut, chrille_08 gjorde samma grej med sin men jag vet inte var han fixade till den.

RG-Engineering Falkenberg
0346-58628, rg.engineering@telia.com
 
Rikard fixade till Gradin´s topp när han råkade ut för samma sak men det vete fasiken om inte din ser värre ut, chrille_08 gjorde samma grej med sin men jag vet inte var han fixade till den.

RG-Engineering Falkenberg
0346-58628, rg.engineering@telia.com

Tjoho.

Då kan vi snart bilda klubb då....

Min topp blev uppsvetsad av en gube, minns inte namnet. Men han var grundaren av "Aero-Svets" i Bromma, tror jag det hette. Huruvida han håller på fortfarande vet jag inte, han borde vara 82 bast nu.
Själva återbildandet stod Matte Bohlin för.

Om det hände mig igen skulle Erik, Pro-service, få ett samtal.

Så här var min före och efter...
 

Bifogat

  • Atthird2.JPG
    Atthird2.JPG
    147.9 KB · Visningar: 134
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    146.4 KB · Visningar: 97
Eller har månne en ventil gett upp? Ser inte skoj ut det där:gnissla . Smällde det bara till eller föregicks raset av någon speciell händelse?

/Ingvar

Jag är oskyldig. Fick tag på en motor från -84 som jag köpte som grisen i säcken. Den hade blivit utbytt efter ett haveri.
Så det var minst sagt spännande att lyfta på locket..
Ser illa ut i förbränningsutrymmet men i övrigt verkar motorn rätt ok. Den är på 1260cc, Portad, superhub koppling, svetsad vev som förhoppningsvis klarat smällen..smällarna. Nu ska allt isär för genomgång.
Ibland är det skönt med vinter!
 
Jag är oskyldig. Fick tag på en motor från -84 som jag köpte som grisen i säcken. Den hade blivit utbytt efter ett haveri.
Så det var minst sagt spännande att lyfta på locket..
Ser illa ut i förbränningsutrymmet men i övrigt verkar motorn rätt ok. Den är på 1260cc, Portad, superhub koppling, svetsad vev som förhoppningsvis klarat smällen..smällarna. Nu ska allt isär för genomgång.
Ibland är det skönt med vinter!

Är det originalventiler i eller 29,5/24 (som är max på originalsäten i 1150-topparna), svårt att se på bilden? Är veven "helsvetsad" eller är den "fabriksvetsa" som dom blev från -83? Kul med lite vinterpyssel:) , men du får inte köra fortare nu då kommer jag ju inte att ha en chans att hänga med på nästa sommars drabbningar.

/Ingvar
 
Är det originalventiler i eller 29,5/24 (som är max på originalsäten i 1150-topparna), svårt att se på bilden? Är veven "helsvetsad" eller är den "fabriksvetsa" som dom blev från -83? Kul med lite vinterpyssel:) , men du får inte köra fortare nu då kommer jag ju inte att ha en chans att hänga med på nästa sommars drabbningar.

/Ingvar

Ventilerna är små som flugskitar..Det är original som sitter i men funderar på att låta sätta in 29,5/26..nu när den ändå ska upp på operationsbordet. Veven vet jag faktiskt inte, har inte grävt så djupt än. Om det går så borrar jag upp till 1290cc..om fodren räcker till?? Sedan måste jag tydligen montera större bromsar:)
 
Ventilerna är små som flugskitar..Det är original som sitter i men funderar på att låta sätta in 29,5/26..nu när den ändå ska upp på operationsbordet. Veven vet jag faktiskt inte, har inte grävt så djupt än. Om det går så borrar jag upp till 1290cc..om fodren räcker till?? Sedan måste jag tydligen montera större bromsar:)

26 på avgas betyder betyder att du måste byta säten också:tummenupp. Annars sätter du dit en R-topp och kan få dit 30/26 på originalsäten. Jag vet en för mig välkänd topp som kommer att få den behandlingen i vinter. Först tänkte jag bara klämma dit 30 på insug men funderar på att även sätta dit 26 på avgas när jag ändå är i farten. Original sitter det 28,5/25 i R-toppen.
Bromsar :skrämd är ju fartens värsta fiende:D .

/Ingvar
 
Mera kubik till GSX:en

Nu när vi ändå är inne och berör ämnet:

Jag undrar hur stor borrning det är vettigt att ha för gatåkning,
om vi pratar EF-motor och ungefär standardkomp.

Hur mycket går det att borra standardfodren egentligen?

Det finns ju även en del big block, (ex FBG), att få tag i men hur
är det med kylningen på dessa? Jag har för mig att det inte finns
utrymme för fartvinden att passera mellan fodren på dessa. Vad
innebär det för kylningen, det borde bygga mycket värme, eller ?

/ Mikael
 
Borr

Nu när vi ändå är inne och berör ämnet:

Jag undrar hur stor borrning det är vettigt att ha för gatåkning,
om vi pratar EF-motor och ungefär standardkomp.

Hur mycket går det att borra standardfodren egentligen?

Det finns ju även en del big block, (ex FBG), att få tag i men hur
är det med kylningen på dessa? Jag har för mig att det inte finns
utrymme för fartvinden att passera mellan fodren på dessa. Vad
innebär det för kylningen, det borde bygga mycket värme, eller ?

/ Mikael

Vettigt: Hur mycket som helst. mer borr, bättre vrid.

Rekomenderade maxgränser
1135 block med std foder: 1230 cc
1135 block med större foder: 1327 cc

Sk "big block" har ingen öppning mellan fordren för kylluft )+ färrä flänsar)
=> Kyler sämre men med oljekylare och undvika hårdkörning i bilköer vid 30 grader så kan det fixa sig ändå
 
26 på avgas betyder betyder att du måste byta säten också:tummenupp. Annars sätter du dit en R-topp och kan få dit 30/26 på originalsäten. Jag vet en för mig välkänd topp som kommer att få den behandlingen i vinter. Först tänkte jag bara klämma dit 30 på insug men funderar på att även sätta dit 26 på avgas när jag ändå är i farten. Original sitter det 28,5/25 i R-toppen.
Bromsar :skrämd är ju fartens värsta fiende:D .

/Ingvar

Jag får snart domen på toppen.. vad jag däremot vet är att jag (till din stora glädje:) )kommer att åka med ES sving.. ca 40mm längre mot den jag kör med idag.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top