Kan Swedie (eller någon) förklara för mig?

Status
Ej öppen för fler svar.
För att jag inte har någon lust att vara på ett forum där tonen hade underliggande hot i en hel drös inlägg om samma sak. Man undgår det inte även om jag kan blunda precis som vilken människa som helst. Det ger mig inte någon större lust att frekventera SH.

Nu pratade jag att avsluta mitt eget konto, inte någon annans helt enkelt för att jag hellre spenderar tid på bra saker (vilket fö SH är). Jag håller självklart med varningssystemet men det krävs väldigt mycket moderering för att hålla det levande. Men det är ju inte en fråga för mig...

ok jag förstår.

personligen tar jag sånt med en klackspark eftersom sh är vad det är och det är 'egentligen' bara att gilla läget, såvida det inte är ett direkt hot riktat mot mig, då är det någonting helt annat och sådant hör inte hemma någonstans överhuvudtaget.

Skulle inte en lösning kunna vara att trådar som rör GR inte presenteras i "Diskussioner i forumet"-kolumnen. Vet dock inte hur man löser det praktiskt, men då kan ju inte folk som inte är intresserade råka glida in där och spamma av sig.
Jag använder själv "diskussioner i forumet" ofta och tar del av de heta diskussionsämnena, skulle vara skitförbannad om där var fem olika trådar rörandes GR som ersatte fem finfina platser för några andra mer nyttiga ämnen.
Alla kanske inte sympatiserar med mina åsikter men kan tänka mig att många gör det.

Mvh, Jens
Skulle behöva att jag manuellt letar upp dessa och avmarkerar på något sätt (skulle behöva skapa en funktion för det). Möjligen ett filter på orden i fråga kanske vore något.

Last edited:
Hade internet funnits å varit lika utbrett som nu, som på 80 å 90-talet. Hade det vart stort rabalder om sveavägen & kistarakan-gangsters som tokgasat.

Ja kommer ihåg att det var reportage om att "poppo" hade jagat en hojåkare å rammat denne. Å att de skulle vart "Påsen" som var känd åkare då på 80-talet.

Och på 90 talet hade det varit stort om Mr-X som det skrevs om i Bike.

SQUOTE]

Fniss.. Jag kommer ihåg allt det där... Ser bilden framför mig på den rammade föraren i expressen fortfarande...

Sen är ju denna tråd och allt rabalder runt personen i fråga ett tydligt exempel på att GR fortfarande berör....

En sak är säker:
Han vet hur man marknadsför sig själv och kom ihåg: All reklam är för vissa personer bra reklam och där har både AB och Expressen varit med och bidragit en hel del.

Även blinda hönor hittar korn ibland. :fakta

Nej, inga särskrivningar möjligen men det säregna språket och den fantastiska slutledningsförmågan är ju där. :)

kan vara så:confused: men det är ju det där med särskrivningen, har aldrig stött på ngn som misslyckats så fatalt med stavningen som den mannen bortsett från en del nyreggade 17:ar

GR intresserar mig personligen inte för 5 öre men vi har ju ett nytt dumpforum för dampinlägg, så där borde GR kunna diskuteras.

Personligen så tycker jag att det ska vara tillåtet att diskutera GR (och även andra "känsliga" hoj-relaterande ämnen). Att folk har olika åsikter och värderingar är ju inget nytt under solen.

Att just GR ska vara en aledning för någon att syssla med personangrepp eller dyl. är ju bara att beklaga, men det är ju knappast just ämnets fel. Borde vara upp till oss reggade användare att helt enkelt ge fan i det. Visst man kan ha en åsikt (även starka sådanna) och ska givetvis stå för dom, fast utan personliga påhopp?!

Själv är jag en nyfiken jäkel som gillar att hoppa runt här på SH och läsa allt möjligt. Så jag tycker det vore trist om vissa saker inte tillåts!

Borde kanske finnas fler moderatorer som kan utdela varningar/banna folk som sysslar med sånt som inte hör hit, men diskutioner om allt som är hojrelaterad borde helt klart få förekomma.

För mig är anledningen att forum utan dylika ämnen håller högre nivå, antingen så tycker man att han är patetisk och förstör för oss andra. Eller så har man mentalt inte lämnat tonåren och tycker han är skithäftig eftersom han kör sNaBbT! och då kan man lika gärna regga sig på moppefucko.net och skriva där.
mina 2 öre...

Personligen så tycker jag att det ska vara tillåtet att diskutera GR (och även andra "känsliga" hoj-relaterande ämnen). Att folk har olika åsikter och värderingar är ju inget nytt under solen.

Att just GR ska vara en aledning för någon att syssla med personangrepp eller dyl. är ju bara att beklaga, men det är ju knappast just ämnets fel. Borde vara upp till oss reggade användare att helt enkelt ge fan i det. Visst man kan ha en åsikt (även starka sådanna) och ska givetvis stå för dom, fast utan personliga påhopp?!

Själv är jag en nyfiken jäkel som gillar att hoppa runt här på SH och läsa allt möjligt. Så jag tycker det vore trist om vissa saker inte tillåts!

Borde kanske finnas fler moderatorer som kan utdela varningar/banna folk som sysslar med sånt som inte hör hit, men diskutioner om allt som är hojrelaterad borde helt klart få förekomma.

Helt rätt! Men vad jag har sett så är det alltid samma fåtal person(er) som drar igång med hot mm i GR-trådarna och rimligtvis borde det ju var dessa som bannas istället för ämnet.

För mig är anledningen att forum utan dylika ämnen håller högre nivå, antingen så tycker man att han är patetisk och förstör för oss andra. Eller så har man mentalt inte lämnat tonåren och tycker han är skithäftig eftersom han kör sNaBbT! och då kan man lika gärna regga sig på moppefucko.net och skriva där.
mina 2 öre...

Men tänk så bra att få berätta för alla vilsna själar som precis reggat sig här, att det han sysslar med inte är så bra?? Svårt att göra om diskutionen i sig inte får förekomma här på SH.. Du kanske kan rädda ngn 20åring med nytaget kort som vill härma honom från att klota? Jag vet, jag överdriver kolosalt, men du förstår vart jag vill komma?

Och nej, jag är inget stort fan av GR, men jag tycker fortfarande att alla som vill borde kunna diskutera ämnet.

Helt rätt! Men vad jag har sett så är det alltid samma fåtal person(er) som drar igång med hot mm i GR-trådarna och rimligtvis borde det ju var dessa som bannas istället för ämnet.

Exakt! :tummenupp

Last edited:
Klart man ska få disskutera alla ämnen som rör hojar & hojåkning på ett sådant här forum.. Å det gör väl GR eller??

Skulle behöva att jag manuellt letar upp dessa och avmarkerar på något sätt (skulle behöva skapa en funktion för det). Möjligen ett filter på orden i fråga kanske vore något.

Håller med föregående talare - lägg isåfall GR-trådarna i bakgrunden i typ överflödiga diskussioner där alla andra seppobeppo trådar flockas så man slipper se dem på SH-framsidan!

Fler än jag som tycker sättet att sättet att skriva känns bekant, hos signaturen "självklart" nere bland kommentarerna på expressen? :va

Saxar från expressen:
Haha, det där var fruktansvärt genomskinligt.

Angående trådämnet så tycker jag aldrig censur leder till något bra. De som inte håller sig inom ramarna för vad som är tillåtet får helt enkelt få sina inlägg borttagna och om det behövs en liten varning om att sådant inte är okej. I värsta fall får du klargöra för vissa att de helt enkelt inte är välkommen i liknande trådar om de inte kan låta bli att medverka till att saker urartar.

Jag tycker inte heller det fungerade bra när det ständigt blev två läger som enbart kastade skit på varandra, men det känns som en bättre lösning att försöka lösa problemet istället för att förbjuda det helt. Även om det sistnämnda är enklare.

Men tänk så bra att få berätta för alla vilsna själar som precis reggat sig här, att det han sysslar med inte är så bra?? Svårt att göra om diskutionen i sig inte får förekomma här på SH.. Du kanske kan rädda ngn 20åring med nytaget kort som vill härma honom från att klota? Jag vet, jag överdriver kolosalt, men du förstår vart jag vill komma?

Och nej, jag är inget stort fan av GR, men jag tycker fortfarande att alla som vill borde kunna diskutera ämnet.

Exakt! :tummenupp

Förstår din poäng, men jag tycker det i sånt fall är helt fel sätt att "komma åt dom människorna" och om jag slipper att diskutera med flera "mentalt 15år" på det här forumet så ser jag det bara som positivt.
Kommer bara skapa en massa "gHosTRaJDErs HeFTiga fILm"-trådar, som ingen är intresserad av.

Finns många forum att gå till om man vill diskutera GR, vilken jag inte riktigt ser poängen med heller.. att diskutera med såna du vill "rädda" kommer leda till en massa, tjafs och inget annat....

Är ingen svår ekvation igentligen!

Swedie bestämmer vad som får el inte får förekomma på sh, passar de inte så måste man inte läsa här, det finns andra forum om man nu måste diskutera gr.

kan vara så:confused: men det är ju det där med särskrivningen, har aldrig stött på ngn som misslyckats så fatalt med stavningen som den mannen bortsett från en del nyreggade 17:ar

Då minns du lite fel tycker jag. Inte så många rena stavfel men en meningsuppbyggnad som ett kinesiskt översättningsprogram på rea.

Man blev illa berörd av hans korthuggna men ändå svammliga inlägg...

Eftersom jag var med på den "tiden" kan jag väl lägga till att jag personligen inte är ett dugg intresserad utav sånt och kommer troligen avsluta kontot här om så blir fallet och använda mig utav andra forum som isåfall har högre nivå.

Tillåt mig skratta! :3freak

Har ni sett reklamen på TV; om inte ni köper ut år mig så kanske inte jag går ut gymnasiet. :hihi

Du får faktiskt ursäkta men du låter som en obstinat tonåring. Det finns säkert mängder av forum på nätet där alla medlemmar har samma åsikter. Jag tycker att du kan söka dig dit redan nu :arsele

För att upprepa en klyscha på SH; är du inte intresserad av ämnet tråden avhandlar, låt bli att läs. Med det går tydligen inte av någon outgrundlig anledning :va

// En annan som också var med på den "tiden"

Då minns du lite fel tycker jag. Inte så många rena stavfel men en meningsuppbyggnad som ett kinesiskt översättningsprogram på rea.

Man blev illa berörd av hans korthuggna men ändå svammliga inlägg...

skojar du eller:confused:

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...