Nu säger du emot dig själv, Swedie vill inte ha diskution om gr på sitt forum så acceptera de nu ist för att själv göra som ditt exempel med resturangen!
OT - Gratis lektion i svenska till Slappa: Diskussion

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu säger du emot dig själv, Swedie vill inte ha diskution om gr på sitt forum så acceptera de nu ist för att själv göra som ditt exempel med resturangen!
Om jag inte minns fel så är en tysk tidning numera ägaren
Eftersom jag var med på den "tiden" kan jag väl lägga till att jag personligen inte är ett dugg intresserad utav sånt och kommer troligen avsluta kontot här om så blir fallet och använda mig utav andra forum som isåfall har högre nivå.
Sporthoj är privatägt alltså så kan man sålla bort vissa saker, att vara på sporthoj är ingen rättighet utan en möjlighet och helt valfritt.
Exakt jag ser inte problemmet!
Jag har redan svarat på det. Alla trådar spårar ur där GR diskuteras.
Det behövs ingen närmre förklaring om exakt vad som händer i dessa trådar. Det är självförklarande.
Det är precis sådant som händer i GR-trådarna som är anledningen till att många tycker SH "blir sämre och sämre" för att sådant tillåts.
att skylla på GR för att SH blir sämre och sämre är inte lite lågt det. han försvann från denna sidan redan innan du sålde till motorrad eller mortensen eller vad dom nu heter. det som gjort SH sämre är reklam för datorer/bostadslån/bäbisfoton med mera. sidan är så komerciell nu så trovärdigheten som en renodlad mc sida är borta.
sen till påståendet att alla trådar där GR näms spårar ur, håller med i det uttalandet, MEN hur många av alla trådar på detta forum spårar ej ur då???
kan bara ta en så enkel sak som en tråd där en person frågar om det är fler från södra sverige som ska till sthlm på mc mässan, den tråden slutade med mest snack om fylleslag på lördagskvällen. det är många trådar som spårar ur, men att säga att man ej får prata om en viss person pga det tycker jag är väldigt puckat.
är det bara jag som tycker det ligger en viss dubbelmoral i att man får ej prata om en viss person bara för att han kör fort på allmänna vägar eller för att trådarna om honom spårar ur, när man får lägga upp filmklipp/bilder på andra som kört fort på allmänna vägar och/eller bryter lagen på olika sätt och/eller trådar som spårar ur så sägs det inget om det så länge en viss person ej nämns i tråden.
NEJ jag tänker ej byta forum då det är brist på dessa forum. tips från mig är att om ni (som nu styr detta forum) vet att den allmänna uppfattningen om SH är att det blir sämre och sämre, ta då reda på vad/varför det blir sämre och sämre. tror ej urspårade trådar om en viss person gör denna uppfattning när många trådar spårar ur. och jag tror ej heller förbud att prata om vissa personer eller ämnen hjälper SH att bli bättre.
jag har inga som helst problem med att låta bli att prata om en viss person, det som irriterar mig är att det är förbud att prata om en viss person. tycker det borde vara fritt att prata om vad man vill både on topic såväl som off topic så länge det ej är kränkande/rasistiskt eller liknande.
man kan säga Blatte jävel, Turk jävel osv... på detta forum utan att något händer.
men Säga Grrrrrr får man inte..![]()
Logiken finns inte..
Jag tycker inte att SH blir sämre och sämre.
Dessutom så har ju Swedie (till leda) talat om att det är pga av att det alltid spårar ur som han inte vill ha diskussioner om GR.
Det är ju inte pga av att GR har kört fort som regeln finns.
Själv bryr jag mig inte ett spån om GR
Jag tycker att sporthoj.com är bra och är tacksam för att sidan existerar och att så många tar sin tid och hjälper varandra!![]()
Ja jag håller med. Inte mints de tekniska forumen (ed tex byggtrådar, folk som frågar om hjälp och blir hjälpta, märkesdiskussioner etc.) är ju riktigt bra och med högt tempo pga av det stora antalet kunniga läsare.
Ja jag håller med. Inte mints de tekniska forumen (ed tex byggtrådar, folk som frågar om hjälp och blir hjälpta, märkesdiskussioner etc.) är ju riktigt bra och med högt tempo pga av det stora antalet kunniga läsare.
Beror väl på vad "någon" själv tycker ska va med o inte? Men håller med dig...
Som om GR diskussioner är de som spårar ur mest???
Vill Vi på SH vara associerade med GR?
Jag tycker inte att SH blir sämre och sämre.
Dessutom så har ju Swedie (till leda) talat om att det är pga av att det alltid spårar ur som han inte vill ha diskussioner om GR.
Det är ju inte pga av att GR har kört fort som regeln finns.
Själv bryr jag mig inte ett spån om GR
Gjorde du alltid som dina föräldra ville när du var barn, eller? Jag skojar bara. Men egentligen hade min ursprungliga inlägg en gnutta allvar. Jag tror starkt på yttrandefrihet. Jag vet att det här är ett privatforum så ägarna KAN bestämma sig för att vissa ämnen är förbjudna. Men jag ville ifrågesätta anledningen. Om någon förespråka något dumt så är det bästa sättet att möte det budskapet via diskussion inte tysta ned det hela och hoppas att det försvinner.Jag förstår inte vad som är problemet. Swedie vill inte att diskussioner om GR förs på forumet. Swedie bestämmer eller....? Så vad är problemet
. Vill man hålla till på forumet så är det väl bara att rätta sig efter de regler som finns annars får man väl ta diskussionerna någon annanstans.
Jag har personligen inget emot att man diskuterar om GR på detta forum men eftersom reglerna säger att det inte är tillåtet så gör jag inte det. Hur svårt kan det va?
Exakt! Den biten av Sporthoj är suverän. Ta bort hela "Överflödiga Diskussioner" delen med alla icke mc relaterade inlägg så har vi ett nästan perfekt MC-forum. Skippa allt GR-snack & vi har ett perfekt forum.![]()
Jag skiter som sagt i GR, men vad jag minns från tex 05 och tidigare så vart ju såna trådar direkt drabbningsplats för "särskrivarna" versus "moralsärringarna".
Idag kanske inte så många minns det, eftersom sammandrabbningarna idag sker annorstädes, men det kan ju just bero på att GR-trådarna stoppats.
Själv är jag som sagt ointresserad av GR. Jag blir lika trött när ngt SH-fucko med hjälmkamera tar muttarden in till Sthlm city för att spela in rödljus- och trottoarkörningar i sthlm city så att folk skrämda springer undan. Det är samma mongokvalle på såna rullar.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |