Kan Swedie (eller någon) förklara för mig?

Status
Ej öppen för fler svar.
För mig är anledningen att forum utan dylika ämnen håller högre nivå, antingen så tycker man att han är patetisk och förstör för oss andra. Eller så har man mentalt inte lämnat tonåren och tycker han är skithäftig eftersom han kör sNaBbT! och då kan man lika gärna regga sig på moppefucko.net och skriva där.
mina 2 öre...

Om 15åringar ska vara på moppefukko.net
så kanske hojlösa ska vara på promenadskor.nu ? :krama

Last edited:
Nej, han stavade inte så illa som jag minns det, bara märklig svenska i största allmänhet. Rätt säker men det är ju svårt att enas om "mycket" kanske..

Förstår inte varför det inte får diskuteras, det är ett forum. Lösningen är enkel

Dom som inte vill ta del av tråden, varken läser eller skriver i den.
Dom som vill ta del av tråden, läser och kanske även skriver i den.

Bara för ni inte tycker om killen, så finns det ju andra som faktiskt gör det. Dom är säkert över 15 år också och slutade med blöja för många år sedan, men är ändå intresserade av GR eller diskussionerna kring/om honom.

Är väl lite som att gå in på en resturang, du beställer väl inte det du vet med dig att du inte tycker om ? Kör samma resa här, läs inte tråden om du inte tycker om den.

Han har ett sätt att förhålla sig till saken som helt & hållet på egen hand gör att diskussionerna urartar fullständigt varenda gång.

Precis. Motorcykelvärlden är ett bättre ställe utan den pappskallen.
Så ett Sporthoj.com utan GR-inlägg är att föredra.:tummenupp

Fler än jag som tycker sättet att sättet att skriva känns bekant, hos signaturen "självklart" nere bland kommentarerna på expressen? :va

Saxar från expressen:

Mja, om det är Fjoll Rider du syftar på så skulle han ha använt onödigt många av följande ord i texten:

• Till trotts (Med 3 t)
  • Extremt många utropstecken
  • Smygreklam för Dunlop Qualifier RR

Last edited:
Jag kan leva utan snack om GR.

GR har ju inte bättrat på sporthojsförares rykte precis mer tvärtom förvärrat det. Alla kör inte som GR men allmänheten tror man gör det.:(
GR inspererar unga omogna killar att försöka göra likadant. Det är inte bra, och slutar ofta illa:(

Smyreklamen är tröttsamt också som att Dunlop Qualifier RR hyllas till skyarna , så bra däck var det inte ( jag vet har testat dem )

Tycker det är helt rätt av Swedie.
Idiotkörnings filmerna och allt som har med GR att göra ska inte disskuteras då det till viss del blir reklam för GR. Fler blir nyfikna och köper filmerna.

Vill Vi på SH vara associerade med GR?

5 hela långa sidor bara idag, poppis må jag säga!
Vad jag kan få fram utav detta som jag läst här, verkar det väl bara dumt att ta upp detta igen överhuvudtaget! Och varför kom denna tråd till :confused:
Alla har ju olika åsikter!
Den ene tycker att det är skitfränt och vill han tycka det så får han faktiskt det!
Nästa tycker att det är helt idiotiskt, och det får han också naturligtvis tycka!
Thats it!
Åldern här inne är väl från 12 - 80år, tror --- att det är skilda åsikter, men vad äldre inte erkänner, är vad dom gjorde när dom var unga! ( dom flesta i alla fall) och vissa trådar tex om honom är ju som gjord för att gräla på varandra!

Och så är det ju vinter, mörkt och många är bittrare än någonsin! Men det är mcmässa nästa helg och alla blir gladare på nåt sätt!

Jag har lärt mig att ge fan i att skriva i vissa trådar som inte jag tycker är helt OK! DÅ BLIR DET INGA KONFLIKTER! :)
Men jag måste tillägga att man har svårt att inte lägga sig i ibland, se nu gjorde jag det igen :gnissla

Förstår inte varför det inte får diskuteras, det är ett forum. Lösningen är enkel

Är väl lite som att gå in på en resturang, du beställer väl inte det du vet med dig att du inte tycker om ? Kör samma resa här, läs inte tråden om du inte tycker om den.
Nu säger du emot dig själv, Swedie vill inte ha diskution om gr på sitt forum så acceptera de nu ist för att själv göra som ditt exempel med resturangen!

Smyreklamen är tröttsamt också som att Dunlop Qualifier RR hyllas till skyarna , så bra däck var det inte ( jag vet har testat dem )
Skit bakom spakarna?

Vill Vi på SH vara associerade med GR?

Jag känner mig inte speciellt associerad. Det visar jag på gatan. Detta är ett forum för (sport)hojåkare - specifikt. "Allmänheten" kommer inte hit och dömer oss för att vi diskuterar. Skulle mot all förmodan allmänheten (vilka de nu är) komma in hit så skulle det ganska så omgående synas att åsikterna går isär vilket garanterat skulle ha en positiv effekt för dem som anser sitt "rykte" nedsmutsat av GR.

Jag föredrar ett forum som respekterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet så länge man håller sig till rådande lagar.

Jag vänder på din frågeställning: Vill vi vara associerade med ett forum som inte respekterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet? Att censur inte är den rätta vägen har historien redan lärt oss.

Tycker GH trådar är underhållande att läsa. Otroligt att se hur mycket som finns att skriva om sin egen inställning och syn på moral.......

Tycker det mest verkar vara dom utan hoj, eller nykläckta sporthojsåkare som tycker GH är en idol... jag känner inte snubben så jag har ingen direkt åsikt om detta.

Men varför kan vi inte acceptera att vi alla är olika och detta forum har säkert plats för krumelurer oavsett om man gör filmer eller sammlar frimärken :-) Tycker det ska vara något mycket speciellt innan man blockar ett ämne eller person på en site..... Finns garanterat en hel del på forumet som gjort onödiga saker på hojen utan att filmat dom.....

Some you like some you don´t

Last edited:
Jag förstår inte vad som är problemet :confused: . Swedie vill inte att diskussioner om GR förs på forumet. Swedie bestämmer eller....? Så vad är problemet:confused: . Vill man hålla till på forumet så är det väl bara att rätta sig efter de regler som finns annars får man väl ta diskussionerna någon annanstans.
Jag har personligen inget emot att man diskuterar om GR på detta forum men eftersom reglerna säger att det inte är tillåtet så gör jag inte det. Hur svårt kan det va?

Skit bakom spakarna?
.

Nej ingen skit bakom spakarna bara dåliga däck.

Qulifier RR som GR hyllar är mycket dåligt däck om man jämför med Contis Raceattack street ( GR ratar ju Contis däck kan det va för att han inte säljer dem ;):rolleyes: )

Förslag till Swedie
Tilllåt en tråd och bara EN tråd om GR där folk kan skriva si och så. lättare att moda en tråd en flera som poppar upp.

Last edited:
Vill vi vara associerade med ett forum som inte respekterar åsiktsfrihet och yttrandefrihet? Att censur inte är den rätta vägen har historien redan lärt oss.
Sporthoj är privatägt alltså så kan man sålla bort vissa saker, att vara på sporthoj är ingen rättighet utan en möjlighet och helt valfritt.

Jag förstår inte vad som är problemet :confused: . Swedie vill inte att diskussioner om GR förs på forumet. Swedie bestämmer eller....? Så vad är problemet:confused: . Vill man hålla till på forumet så är det väl bara att rätta sig efter de regler som finns annars får man väl ta diskussionerna någon annanstans
Exakt jag ser inte problemmet!

Last edited:
När katten är borta...

Folk kan tycka vad som om vad han har gjort och inte gjort men alla borde kunna enas om att karln är ett orginal i alla fall. Har dessutom satt en rad roliga rekord, mm och uppenbarligen berört alla i den här tråden i alla fall.

Jag gillar orginal, till och med orginalen jag inte gillar.

Sporthoj är privatägt alltså så kan man sålla bort vissa saker, att vara på sporthoj är ingen rättighet utan en möjlighet och helt valfritt.

Ja det var klassiskt argument utan substans som "håller i alla väder".

Jag anser att SH är ett allmänt forum där vem som helst kan bli medlem, d.v.s. öppet för alla. Ett forum som dessutom är finansierat av reklam. Om jag inte minns fel så är en tysk tidning numera ägaren och Swedie administrerar bara siten (rätta mig om jag har fel)?

Ska man göra avkall på yttrandefrihet och åsiktsfrihet så bör medlemskap kräva godkännande av ägare. Då kan man ha en privat plats där man tillsammans gått med på att begränsa sig.

Edit: Det är min åsikt. Jag respekterar dock om andra inte tycker som mig.

Last edited:
När katten är borta...

Folk kan tycka vad som om vad han har gjort och inte gjort men alla borde kunna enas om att karln är ett orginal i alla fall. Har dessutom satt en rad roliga rekord, mm och uppenbarligen berört alla i den här tråden i alla fall.

Jag gillar orginal, till och med orginalen jag inte gillar.

Du har effektivt egenhändigt diskat dig själv för all framtid genom att framhäva 80-talets färgsättningar som något positivt. :D

Problemet, hur man än vrider på't - oberoende av hur vass man än är på att spaka så är man inte ensam i trafiken (det är där det brister hos GR och GIS mfl) - vad är lämpligt straff för den förste som klyver en bil och kör ihjäl någon medans kameran rullar? Rödljuskörningar med bil genom Sthlm city, eller 300 blås på E4:an - det är ju bara en tidsfråga..

Det är sunt att diskutera den här typen av skit, betydligt mera så än att köra huvudet i sanden och ta avstånd från det.

/J

Du har effektivt egenhändigt diskat dig själv för all framtid genom att framhäva 80-talets färgsättningar som något positivt. :D

tidigt 90-tal:mad:

Jag tror du med fler kommer lära er uppskatta finessen med bjärta frärgkombos allmer eftersom det enda men ser i dag är V70-röda retor och Audigubbsilvergråa fajerbläjdar. Dessa avspeglar samhällets status, depression...

95 var det heybåppalola med färgglada vattensotrar som respons på den glada uppgången efter börskrashen -91. Fan till och med en Isuzu Troper som ser ut som en frysbox hade ljusblå/turquisa stripes! Jag efterlyser lite humor och livsglädje på produktionsbanden!

Problemet, hur man än vrider på't - oberoende av hur vass man än är på att spaka så är man inte ensam i trafiken (det är där det brister hos GR och GIS mfl) - vad är lämpligt straff för den förste som klyver en bil och kör ihjäl någon medans kameran rullar? Rödljuskörningar med bil genom Sthlm city, eller 300 blås på E4:an - det är ju bara en tidsfråga..

Det är sunt att diskutera den här typen av skit, betydligt mera så än att köra huvudet i sanden och ta avstånd från det.

/J
Håller med.

SH ägs numera av Hjemme Mortenssen AB som driver ett antal tidningar och sajter. Fast jag är fortfarande boss och säger hur saker o ting bör vara. Till slut överstyrs väl jag oxå, men det är dock till mina råd och jag är bollplank för allt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka