Kan Swedie (eller någon) förklara för mig?

Status
Ej öppen för fler svar.
Javisst, om folk bara lärde sig att skita att kommentera på ämnen de inte bryr sig om, eller de inte har en åsikt (inte heller någon annans åsikt), eller att välja att inte läsa vissa trådar.

SH är inte enbart 1 persons forum utan det är många andras. Det är bara att acceptera att världen inte är perfekt.

Dock försöker jag skapa ett sorts medium som passar alla, och jag anser att GR-diskussioner inte gynnar någon på något sätt.

Javisst, om folk bara lärde sig att skita att kommentera på ämnen de inte bryr sig om, eller de inte har en åsikt (inte heller någon annans åsikt), eller att välja att inte läsa vissa trådar.

SH är inte enbart 1 persons forum utan det är många andras. Det är bara att acceptera att världen inte är perfekt.

Dock försöker jag skapa ett sorts medium som passar alla, och jag anser att GR-diskussioner inte gynnar någon på något sätt.

Då räknar vi till 10 så är tråden låst igen då..

1..

mjaa, ganska märklig inställning att det blir tjafs, dispyter etc i en gr-tråd och därför låses den. det tycker jag verka vara i hälften av alla trådar, då bör de följdaktligen också låsas. då tycker jag det är värre men också märkligare, när väldigt främlingsfientliga åsikter framförs och tråden inte blir låst. för att göra en jämförelse trådar emellan.

sen är det som så att klagar, gnäller etc etc folk på att det tjafsas osv osv, så är det enkelt att bara hålla sig borta från just en sådan tråd, så slipper man ta del utav tjafset. enkel matematik. det fick ni lära er redan i 1'an.

Låt mig fråga så här då, vad är det ni vill diskutera om GR?

Det slutar bara med tjafs, alltid. Det blir olika läger och dispyter.

Finns väl 1000 trådar med olika läger och dispyter, oavsett om de handlar om GH eller inte. Det är väl forumens ide? Att få uttrycka sin åsikt.

Att ni modererar enligt de övriga reglerna som finns på SH tycker jag är bra, men skit i samma om några roar sig att skriva om GR. Jag orkar inte läsa, det känns inte så hett längre och antagligen blir det mer spännande om det är förbjudet. Det kommer dö ut tids nog.

Näe, ägna tiden åt att moderera på annat sätt och genom att få igång diskussioner som handlar om den positiva delen i hojåkningen istället. Bryts några av SH-reglerna i trådar om GH kan ni ändra/banna/låsa, men spela roll om det skrivs om det. Ni på SH tar ju inte ställning genom att tillåta det?

Annars vill jag bara tacka för ett bra program och det var roligt att komma fram :tummenupp

Fler än jag som tycker sättet att sättet att skriva känns bekant, hos signaturen "självklart" nere bland kommentarerna på expressen? :va

Saxar från expressen:

ltp skrev:
Skrämmande att en 5-barnsmor har en sådan kommentar till detta förfarande. Vad skall det bli av dennes barn?

självklart skrev:
Luktar lite som om det är DU som skrivit detta brev till media, polismyndigheter & åklagarmyndigheterna mm då du i ditt senaste inlägg använder just ett ord som sällan används samt finns med i texten i det sk "avslöjande" materialet - "DENNES"
Snacka om att fastna med händerna i kakburken.....

scerban skrev:
"självklart..." vad mumlar du om?!

självklart skrev:
Eftersom att jag har läst detta sk avslöjande brevet som skickats runt av denna hemliga "avslöjare" så vet jag att det i den texten finns ett ord som MYCKET SÄLLAN används i dagens samhälle - dennes - ett ord som hör till den äldre generationen, ett ord som jag senast hörde för ett ex antal år sedan men som nu helt plötsligt figurerat 2 gånger inom ett dygn och i samma ämne..... ;0)

Last edited:
Om vi kommer till ett enhälligt beslut, kanske en poll, om att den raden ur regelboken ska tas bort så kan så göras.

Regeln kommer från flera år tillbaka när GR var som "hetast" och det absolut inte var på tal om att tillåta diskussionerna då varje tråd innehöll hotbilder med mera och bara inte gick att hålla trådarna sansade. De spårade ur efter bara ett par inlägg.

Jag för min del tror inte GR eller disskutioner om honom är det som gör att SH sjunker i mångas ögon utan det faktum att med kvantitet minskar kvalitet. 40-50tusen användare med unika åsikter klart att det blir konflikter.

Om vi kommer till ett enhälligt beslut, kanske en poll, om att den raden ur regelboken ska tas bort så kan så göras.

Regeln kommer från flera år tillbaka när GR var som "hetast" och det absolut inte var på tal om att tillåta diskussionerna då varje tråd innehöll hotbilder med mera och bara inte gick att hålla trådarna sansade. De spårade ur efter bara ett par inlägg.

Eftersom jag var med på den "tiden" kan jag väl lägga till att jag personligen inte är ett dugg intresserad utav sånt och kommer troligen avsluta kontot här om så blir fallet och använda mig utav andra forum som isåfall har högre nivå.

Last edited:
Fler än jag som tycker sättet att sättet att skriva känns bekant, hos signaturen "självklart" nere bland kommentarerna på expressen? :va

Saxar från expressen:

menar du "han" så vet e faen asså, hittar inga särskrivningar:va

Har "Herr F" något annat än detta på sin meritlista? Kört roadracing tidigare eller dyl?

Vill väl inte försvara honom på ngt vis men han har kört rr tidigare har själv inte sett honom köra,men han ska tydligen åka rätt bra helt klart, han skulle nog torka av rätt många här enl ngra som jag anser pålitliga källor.

men igentligen vem bryr sig de viktigaste är väl att vi har kul:tummenupp

Mr E

Eftersom jag var med på den "tiden" kan jag väl lägga till att jag personligen inte är ett dugg intresserad utav sånt och kommer troligen avsluta kontot här om så blir fallet och använda mig utav andra forum som isåfall har högre nivå.

bara lite nyfiken: om du inte är intresserad av 'sånt' så tar du m.a.o inte heller del utav det, eller?

så varför avsluta kontot då?

sen, om du också menar (eller kanske bara det du menar), att det i 'seriösa' trådar, förekommer mycket pajkastning etc och det är det du tröttnat på, kan jag till viss del förstå din åsikt. å andra sidan är det bättre att 'ge gula kort' för att som sista åtgärd, ge 'det röda kortet' till sådana personer, än att avsluta kontot alltså.

Nej nej de e sant de är ditt hus så de är dina regler som gäller..

/Mr E

Tolkar jag dig rätt? Om någon här diskuterar något som inte intreserar dig, så avslutar du ditt medlemskap?

Knepigt..

Last edited:
bara lite nyfiken: om du inte är intresserad av 'sånt' så tar du m.a.o inte heller del utav det, eller?

så varför avsluta kontot då?

sen, om du också menar (eller kanske bara det du menar), att det i 'seriösa' trådar, förekommer mycket pajkastning etc och det är det du tröttnat på, kan jag till viss del förstå din åsikt. å andra sidan är det bättre att 'ge gula kort' för att som sista åtgärd, ge 'det röda kortet' till sådana personer, än att avsluta kontot alltså.

För att jag inte har någon lust att vara på ett forum där tonen hade underliggande hot i en hel drös inlägg om samma sak. Man undgår det inte även om jag kan blunda precis som vilken människa som helst. Det ger mig inte någon större lust att frekventera SH.

Nu pratade jag att avsluta mitt eget konto, inte någon annans helt enkelt för att jag hellre spenderar tid på bra saker (vilket fö SH är). Jag håller självklart med varningssystemet men det krävs väldigt mycket moderering för att hålla det levande. Men det är ju inte en fråga för mig...

Tolkar jag dig rätt? Om någon här diskuterar något som inte intreserar dig, så avslutar du ditt medlemskap?

När jag var liten, ville jag ha 2 negerbollar. Men fick bara en av mamma, så jag vägrade äta den. (typ samma sak, va?)

Det var inte diskussionens ursprungsinnehåll jag primärt tänkte på, utan hur den utfördes. Jag skulle kunna dra en hel drös paralleler, men jag tror jag avstår.

Last edited:

Skulle inte en lösning kunna vara att trådar som rör GR inte presenteras i "Diskussioner i forumet"-kolumnen. Vet dock inte hur man löser det praktiskt, men då kan ju inte folk som inte är intresserade råka glida in där och spamma av sig.
Jag använder själv "diskussioner i forumet" ofta och tar del av de heta diskussionsämnena, skulle vara skitförbannad om där var fem olika trådar rörandes GR som ersatte fem finfina platser för några andra mer nyttiga ämnen.
Alla kanske inte sympatiserar med mina åsikter men kan tänka mig att många gör det.

Mvh, Jens

Fler än jag som tycker sättet att skriva känns bekant, hos signaturen "självklart" nere bland kommentarerna på expressen? :va
Kan vara han!
Dom flesta här inne vet nog vem idioten är...har själv blivit hotad av Mr F :mad:
Skrattar fortfarande när jag tänker på det :hihi

Jag är absolut ingen "fan" av denna man men tycker att diskusioner om GR skall vara tillåtna. Detta är väl i tron om att glorian runt denna myt skall fall till marken för att aldrig mer komma upp :krama Angående hoten så har väl det löst sig själv i och med vissa givna löften om att sluta "hänga" på detta forum.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka