Köra bakhjul!

pärkälä .. måste få lite hjälp med detta . i ettan är det inga större problem [YOUTUBE-ID]qcwvYMxIBT4[/YOUTUBE-ID]

körde ett ärende vid ett tiden, smällde på kameran och tänkte visa hur jävla bra jag e. Det framgår inte så bra på film tyvärr
 
Last edited:
jag har kört gs-en och man kan va glad om man får den att spinna på gräs. Den där e kraftigt moddad



hmm, MASTER, TEACH ME! Hur gör du ? Jag gör nåt fel antagligen.

För det första får du inte ha gått på muggen på hela dagen och för det andra så ska du ha ryggsäck fylld med alla dina fiske grejer för att få rätt balans:) Vi får la styra upp något en dag?:)
 
jepp .. definitivt. borde funka mot slutet av veckan. Hoppas bara regnet uteblir ..

[YOUTUBE-ID]FjEYVQ_s1rQ[/YOUTUBE-ID] såhär ser det ut när jag misslyckas
 
Last edited:
Haha varför kör man omkring med fiske grejer när man kör hoj? :D

hahaha! tyckte det lät roligare att skriva fiske grejer men sorry:arsele Menade såklart bly:D

jepp .. definitivt. borde funka mot slutet av veckan. Hoppas bara regnet uteblir ..

[YOUTUBE-ID]FjEYVQ_s1rQ[/YOUTUBE-ID] såhär ser det ut när jag misslyckas

Det är ju en bra början men det ser ut som du fegar? Lite mer vrid på rullen så lär det gå fint:tummenupp
 
Last edited:
mer gas innan "rycket" resulterar i att kopplingen slirar. Du menar när den väl börjar lyfta ?

det e kanske lite olika teknik för ettan, där man inte behöver gasa särskilt mkt för att den ska titta på himmelen
 
Last edited:
mer gas innan "rycket" resulterar i att kopplingen slirar. Du menar när den väl börjar lyfta ?

det e kanske lite olika teknik för ettan, där man inte behöver gasa särskilt mkt för att den ska titta på himmelen

Finns bara en sak att säga som tips.... GAAAAASA!!!! :D
 
Låter spontant som att du kopplar alldeles för tidigt i registret... vänta tills du känner att effektpuckeln kommer, då rycker du till o kopplar så ska du få se på slangning så hela skåne stannar! :)
 
Skillnaden mellan första och andra växeln är att du måste hålla innekopplingen längre i andra växeln. Så motorn hinner jobba upp mer varv. Ser även att du kör mycket med fingrarna på kopplingen. Då är det lätt att man omedvetet inte släpper kopplingen ordentligt. Då kan det kännas som att kopplingen slirar. Släpp kopplingen helt.

\Masonit
 
Ok.. inget bildbevis, men jag lyckades. Körde I ca 70 varvade lite längre, gasade betydligt mer efter kopplingsrycket och den gick lugnt och stilla upp till balanspunkten. Höll den där I några sekunder sen satte jag ner den. Antagligen var det en kombination av allt. För lite gas, för lite varv, för lite bashastighet

Skillnaden mellan första och andra växeln är att du måste hålla innekopplingen längre i andra växeln. Så motorn hinner jobba upp mer varv. Ser även att du kör mycket med fingrarna på kopplingen. Då är det lätt att man omedvetet inte släpper kopplingen ordentligt. Då kan det kännas som att kopplingen slirar. Släpp kopplingen helt.

\Masonit

Tack för tipsen. Ska försöka tänka på det
 
Last edited:
Säsongen är över och bakhjulet har aldrig mått bättre. 100meter stoppie innan november nu :D

Din toppfart är lägre än dagens halvlyckade bakhjulskörning (130“) ;)

Glöm inte bort att det är mycket svårare att åka kontrollerat med låg hastighet. En apa kan powerslanga i flera km. Denna tråd är ett bevis på det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top