Köra bakhjul!

Jag måste vara sjukt gammal som är så vis redan?! :tummenupp

Lite OT:

Å jag är mer än 10år äldre än du och det jag har lärt mig är:
"Pick your fights"

Att sitta och bli irriterad bakom tangentbordet gör bara att man får en ännu större dos av tangentbordssjukan = skriver mer än man borde samtidigt som man använder sig av ord som man vanligtvis inte använder - å inte fan kan man "vinna" heller.
"Been there, done that"

Nä, själv hoppas jag att vädret får fnatt så att vi får +15c och strålande solsken varenda helg fram till julafton, för då vill jag ha snö!

#1 Klotgren
10 år säger inte ett jota.
#2 klotgren
Irreterad på SH? Är nog något som för mig är helt omöjligt.
#3 klotgren
Never been there never done that. Det är internet folk skriver mer än dom kan tugga.
#4 Micke™
Du påpekade inte att jag skulle bli vis utan att Marcus skulle bli det jag påpekade att du borde vända din välvilja till Peter istället.
Jag "wheelie over crest" på grusväg igår räknas det?

Noyah vad sägs om att du kommer ut till tullinge flygfält på lördag så ska jag torka dina tårar...samt få dig att åka på ett hjul. Låter väl bättre än att sitta i sandlådan och gömma sig under hinken?

#1 Klotgren
#2 klotgren
#3 klotgren
Never been there never done that. Det är internet folk skriver mer än dom kan tugga.
#4 Micke™
Du påpekade inte att jag skulle bli vis utan att Marcus skulle bli det jag påpekade att du borde vända din välvilja till Peter istället.

hur ska jag kunna ha svarat på något inlägg från marcus som inte har svarat nåt annat än det han svarade till ludde. jag quotade ju tom ditt inlägg där du kallade mig gubbe(med all rätt dessutom :D), så nog fan var det menat till dig min son :D

Galet OT nu Micke men läser du min post igen så var där en quote "pojkspoling!!!!!!!!!" skrivet av dig :tungan

Ska vi gå vidare snart äller :tuttar

herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

denna tråd handlar om att hjälpa folk hur man lär sig köra på bakhjulet, inte mäta vem som har störst inet-dase.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?

herregud, ni gnäller om vem som e äldst men ingen av er verkar vara speciellt gamla, iaf inte om man läser det ni skriver.

NU till topic, jag får sanslöst ont i höften (dom typ låser sig) när jag slangar några bra förslag på hur man får bort det ?

För du är en gammal gubbe min vän :hihi:hördu

När du står el sitter?

denna tråd handlar om att hjälpa folk hur man lär sig köra på bakhjulet, inte mäta vem som har störst inet-dase.

Så här brukar jag stretcha höften vilket funkar bra för mig.

http://www.idrottsskademottagningen.se/?c=behandlingar&i=ovningar&id=15

#1 Klotgren
#2 klotgren
#3 klotgren
#4 Micke™

:huvet
I rest my case . diagnosen är klar

Behövs ingen bakbroms med 600 cc enstånka. :)

Men tänkte från början att jag ville kunna växla. Så har lärt mig "fel". Ska börja med foten på bromsen istället.

\Masonit
Den behövs visst, speciellt ifall du leker kring balanspunkten..:rolleyes:

Min son....jag ska inte slita på bakbroms samt nummerplåten! Varvstopp är inget problem för det har inte hänt sen maj....
Bakbroms är nyttigt att lära sig, nummerplåten sitter ju där bak för att den ska kunna släpas i marken! ;)

Noll-koll, du har skrivit riktigt bra inlägg än så länge!! :tummenupp:yoparty

Den behövs visst, speciellt ifall du leker kring balanspunkten..:rolleyes:

För att bli riktigt duktig så måste man ju kunna bakbromsen. Det är ju inget snack om saken. Som skrivits tidigare så måste man ju förbi balanspunkten för att verkligen få användning av bakbromsen. Problemet är ju att det är just förbi balanspunkten som fegheten tar över... :D

\Masonit

Var ute en stund idag och försökte få upp framhjulet..

Använder ni koppling när ni växlar, medans ni är på bakhjulet? :)

Nej, använd inte koppling när du växlar på slangen. Släpp gasen lite och crossväxla i nästa växel. Träning ger färdighet :)

Var ute en stund idag och försökte få upp framhjulet..

Använder ni koppling när ni växlar, medans ni är på bakhjulet? :)

Jag använder alltid koppling!
Blir onödigt ryck när man växlar utan, och kan ställa till det om du ligger på balanspunkten när du inte har bromskontroll.
Det är inte svårare att använda kopplingen på ett hjul än två.

Grattis! Du gjorde nog det sämsta inlägget jag någonsin läst i denna tråd :tummenupp

:va......

Hur gör du?

Jag använder alltid koppling!
Blir onödigt ryck när man växlar utan, och kan ställa till det om du ligger på balanspunkten när du inte har bromskontroll.
Det är inte svårare att använda kopplingen på ett hjul än två.

Ok, Ska prova mer när/om vädret tillåter :tummenupp

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma