Köpa stulet?

ecce skrev:
Jag tänker inte sitta och roppa att jag inte köper stulet.
Käka roppar och köpa stulet, klart krimminellt.

Sen kör du samma resonemang som alla andra som beter sig fel, tex outlawkörning eller skenförsäkring, du skriver "det gör alla andra här med", ni tröstar er själva med det helt enkelt, sen bryter ni ut i raseri om nån påstår sig inte göra så eller påstår att ni har fel:lol

Lurch skrev:
Kan bara sucka åt en sådan kommentar. Den var inte så allvarligt menad hoppas jag?

:tummenupp

Jag skulle aldrig anställa en person som begått en så pass allvarlig kriminell handling som att köpa stöldgods. Vem vet, det kanske dessutom var MIN tv du köpte. Varför pluggar du om du ändå inte vill ha ett jobb? Tänk på det. :)

:pannkyss

Tror dom flesta chefer isf borde gå igenom sin personal och arbetslösheten i sverige skulle öka till 50%

Last edited:
Poacher skrev:
Käka roppar och köpa stulet, klart krimminellt.

Sen kör du samma resonemang som alla andra som beter sig fel, tex outlawkörning eller skenförsäkring, du skriver "det gör alla andra här med", ni tröstar er själva med det helt enkelt, sen bryter ni ut i raseri om nån påstår sig inte göra så eller påstår att ni har fel:lol

Nja jag försvarar mig inte. Jag har inte varit jordens bästa barn och haft minna duster med Harry. Jag har tagit mitt straff och tänker inte mycket på den tiden längre. Jag har väll växt upp hur andra kör hoj skiter jag i om folk skenförsäkrar får dom väll göra det. Jag skulle alldrig använda argumetat att "alla andra gör ju så" för det funkar inte. Man är alltid ansvarig för sinna handlingar.

mjukis skrev:
Tror dom flesta chefer isf borde gå igenom sin personal och arbetslösheten i sverige skulle öka till 50%

:rolleyes: Haha, ja det är klart. Men nu menar jag såklart att det är känt att du/personen har begått brottet. Det är dock inte det tråden handlar om.

Ni känner väl till Den Gyllene Regeln (nej jag är inte kristen men just den här regeln är väl ändå braaaaaa?). Kommer inte ihåg ordagrant.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Vill du bli av med extraljusen på bilen? Sno inga själv då, och köp inga stulna heller. Vill du bli av med din motorcykel?

ecce skrev:
Jag tänker inte sitta och roppa att jag inte köper stulet. Det har jag vad jag kan komma på inte gjort på ett par år men skulle ett bra pinnnal komma upp så visst. Jag tror dom flesta här skulle göra samma sak(ingen ursäkt). Visst det är fel ja men jag tänker inte sitta här och ljuga. Jag sabbade mitt grafekort häromdagen så att jag skulle få ett bättre på garantin det är fan samma sak. Företaget får köpa mig ett nytt. Jag är en kolsupare men jag hymmlar inte med det, samt att jag själv inte skulle sälja stöldgods.
/björn

Ibland så skrivs det om forummedlemmar som blivit bestulna på hojar och andra grejor. Med ditt inlägg tolkar jag det som att du gärna köper prylarna bara grejorna är fina och priset är det rätta. :3freak
Hoppas att jag misstolkat ditt inlägg.

ecce skrev:
Nja jag försvarar mig inte.
"Det har jag vad jag kan komma på inte gjort på ett par år men skulle ett bra pinnnal komma upp så visst. Jag tror dom flesta här skulle göra samma sak(ingen ursäkt)"

Det var den meningen jag syftade på, i övrigt så får du gör som du vill.

Fan i mig.
verkar som att de som svarat så har de flesta moral. Om man börjar ransaka sig själv så har vi nog alla lite skit i gadroben :rolleyes:
Innan man skriver (dissar ingen) "skulle aldrig......... " tänk på de gånger det har hänt något med försäkringen och man har lagt till några saker (för att inte förlora för mkt ) eller man har haft chansen att dra av lite mer på deklarationen. Då är det ok enligt de flesta.
Nej dubbel moral är fan värre än moral tanter. Vill man handla så handla, vill man inte handla så handla inte men döm inte andra. Du vill nog inte bli dömt och trampad på för att du körde 55 på 50 väg :tungan
:huvet verkar som det inte finns någon universielt botemedel.
:huvet
Taz

icetaz skrev:
Fan i mig.
verkar som att de som svarat så har de flesta moral. Om man börjar ransaka sig själv så har vi nog alla lite skit i gadroben :rolleyes:
Innan man skriver (dissar ingen) "skulle aldrig......... " tänk på de gånger det har hänt något med försäkringen och man har lagt till några saker (för att inte förlora för mkt ) eller man har haft chansen att dra av lite mer på deklarationen. Då är det ok enligt de flesta.
Nej dubbel moral är fan värre än moral tanter. Vill man handla så handla, vill man inte handla så handla inte men döm inte andra. Du vill nog inte bli dömt och trampad på för att du körde 55 på 50 väg :tungan
:huvet verkar som det inte finns någon universielt botemedel.
:huvet
Taz

Glöm inte TV-licensen. *tar skydd*

heggeli skrev:
Ibland så skrivs det om forummedlemmar som blivit bestulna på hojar och andra grejor. Med ditt inlägg tolkar jag det som att du gärna köper prylarna bara grejorna är fina och priset är det rätta. :3freak
Hoppas att jag misstolkat ditt inlägg.

Nja jag tror inte att jag skulle göra det. Jag väll så pantad att jag skulle känna mig illa till mods då. Jag skulle därimot kanske köpa plasman. Jag vet att detta är en jävla dubbel moral men så är det nog. Hur kan jag förklara det. Om Pelle på jobbet kommit över en borrmaskin vill sälja den och jag är i behov av en...Då skulle jag nog köpa. Om Pelle en vecka senare kommer med en Honda motor (otvivelaktigt stulen) skulle jag inte köpa den även om jag var i behov av den. Kan faktist inte förklara skillnaden men det sätter stopp nån stans och tur är väl det. Jag måste väl påpeka att jag inte åker och köper stöldgods till höger och vänster men jag skulle kanske överväga det hela om risken för att åka dit var liten. Jag skulle heller inte gråta om jag åkte dit. Mera dubbel moral. Tycker synd om alla som blir av med saker skulle själv utan att tveka ringa Harry om jag såg att någon gjorde inbrott i någon bil utanför. Jag fick faktist inbrott själv i min Ford två dar i rad och bölade inte över det då jag vet att jag för några år sen säkert kunnde varit en köpare av radion.

Det går ju alldrig att försvara att man köper stulna saker. Men det kanske finns anledningar till att man gör det. Precis som att en del folk knarkar en del åker för fort. Alla dessa är olagliga men imo att det drabbar svensson så blir folk mera uppröda. Jag tror dom flesta skulle bli rosenrasade om nån snodde deras gräsklippare men bara rynkar på näsan åt bolags chefer som stulit miljoner. Jag personligen hoppas ju att Harry får mera tid att vardagsbrottsligheten annars kommer dom flesta att tappa förtroendet för lagens väktare.

Föresten hur många av er skäl musik på nätet...

Last edited:
heggeli skrev:
Så du menar att jag inte får ha åsikter om någon som köper prylar som är stulna från mej ? :confused:
Det är det vanliga försvarstalet om att alla gör så här, inget att bry sig om.
Det fins grader även i helvetet brukar jag säga.

Lurch skrev:
:rolleyes: Haha, ja det är klart. Men nu menar jag såklart att det är känt att du/personen har begått brottet. Det är dock inte det tråden handlar om.

Ni känner väl till Den Gyllene Regeln (nej jag är inte kristen men just den här regeln är väl ändå braaaaaa?). Kommer inte ihåg ordagrant.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Vill du bli av med extraljusen på bilen? Sno inga själv då, och köp inga stulna heller. Vill du bli av med din motorcykel?

Jag har mej veterligen aldrig stulit själv, däremot snatta man väl lite som ung o dum men det va ju "coolt" :kocko

Jag har erkänt min dubbelmoral, tv:n skulle ja inte ha problem med att köpa, skulle det däremot dyka upp en R1:a för 5k så skulle ja backa direkt.. vem vill ha en sån hoj anyway? :hihi
Man drar gränsen nånstans, vet inte vart men det känns inte rätt att köpa en stulen hoj...

Skulle ja behandla andra som jag själv vill bli behandlad skulle inte en brudjefel vara snäll mot mej... :D

Om man snor från en bank eller ett företag eller ett försäkringsbolag så kanske man inte tänker att det är en "enskild person" som betalar utan ett företag...
...var får företaget in sina pengar...?
...de som arbetar där såklart...som får mindre i lön eller blir av med jobbet...
...så vilka betalar FÖR ALLA STÖLDER??

Vi som arbetar, oavsett om man degar skatt eller inte så betalar man för andras stölder, via "vanliga" köp av produkter, försäkringar osv!

Spelar ingen roll hur man vänder på det, någonstans är det balans mellan värde och arbete så är det bara och om någon påstår något annat så skicka ett PM så kan vi bli rika...

/fredde

heggeli skrev:
Så du menar att jag inte får ha åsikter om någon som köper prylar som är stulna från mej ? :confused:

Heggeli, du får ha hur många åsikter du vill enligt mig. mitt inlägg var lite sarkastiskt för att människor är så snabba på att döma men "glömmer" själva det de gör.
Alla dessa människor som aldrig gör något är oftast de man ser handla biljetter utanför en idrotts eller musik evng av någon som inte jobbar att konsertbolaget.
Jag blev inte så glad när poöaren blev av med halva sitt garage, en ducati pantha , en mv augusta och en zxr med en superbike motor i .
som tur va hittade polisen dem fort (detta var i brisbane )
:fatta!

honkiie skrev:
Haha, att aldrig mer få ett jobb vore ju störtskönt, det här är sverige så det skulle ju bara rasa in pengar på kontot ändå.

...och därmed är det klubbat och klart varthän den här tråden förr eller senare kommer att leda. Sverige är skattesmitarnas och invandrarnas förlovade land - släng ut båda grupperna (men låt mig själv slippa betala så mycket skatt) - alla brottslingar är invandrare - alla invandrare är brottslingar - alla arbetslösa och långtidssjuka är smitare - alla politiker är köpta - det behövs fler poliser - det behövs färre poliser just där jag kör hoj - inför dödsstraff för hojstöld - det mesta är bättre i USA - jag *skall* faktiskt flytta dit - vem vill betala?

Somliga saker är rätt förutsägbara på SH. :rofl

69:an skrev:
...och därmed är det klubbat och klart varthän den här tråden förr eller senare kommer att leda. Sverige är skattesmitarnas och invandrarnas förlovade land - släng ut båda grupperna (men låt mig själv slippa betala så mycket skatt) - alla brottslingar är invandrare - alla invandrare är brottslingar - alla arbetslösa och långtidssjuka är smitare - alla politiker är köpta - det behövs fler poliser - det behövs färre poliser just där jag kör hoj - inför dödsstraff för hojstöld - det mesta är bättre i USA - jag *skall* faktiskt flytta dit - vem vill betala?

Somliga saker är rätt förutsägbara på SH. :rofl

HAHAHHAHA sant sant .
men glöm inte att enda sättet att bli rik i sverige är att vara politiker eller krim :brinnerup
:fatta!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...