Köpa stulet?

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Tjenare!

Har en liten fråga. Såg precis en gammal tråd där någon beskriver att de köpt något de trott varit stulet, men inte brytt sig. Är det en allmän uppfattning?

Själv skulle jag våga påstå att jag aldrig skulle köpa något som jag tror kan vara stulet. Håller Ni med, eller är det viktigare att komma undan billigt?

Skäller inte, bara undrar. :va
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
jag skulle då alldrig köpa nått som ja visste va stulet för ja vet hur jävligt de är när man blir av med saker själv :mad:
 

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Jens_von_Helvette skrev:
jag skulle då alldrig köpa nått som ja visste va stulet för ja vet hur jävligt de är när man blir av med saker själv :mad:
Det var det svaret jag hade hoppats på kan man väl säga...
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Jens_von_Helvette skrev:
jag skulle då alldrig köpa nått som ja visste va stulet för ja vet hur jävligt de är när man blir av med saker själv :mad:

En till här.
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Säger så här om du köper nånting stulet kom för fan inte och gnäll sen när nått av ditt blir stulet..

Det är ju dom idioterna som köper stulet bara för att spara några kronor som gör det värt för tjuvarna att fortsätta..
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
P@trik skrev:
Säger så här om du köper nånting stulet kom för fan inte och gnäll sen när nått av ditt blir stulet..

Det är ju dom idioterna som köper stulet bara för att spara några kronor som gör det värt för tjuvarna att fortsätta..

Håller med dej till 100% dock så lider jag av dubbelmoral och skulle inte tveka att köpa en 50 tums plasma som jag visste va stulen för 5-10 tusen, tyvärr.
 

sandstream

Guest
mjukis skrev:
Håller med dej till 100% dock så lider jag av dubbelmoral och skulle inte tveka att köpa en 50 tums plasma som jag visste va stulen för 5-10 tusen, tyvärr.
:mad:
 

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Ort
huddinge
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Egendomsbrott mot privatpersoner är bland det värsta jag vet.Tacka vet jag en hederlig "tunnel mot bank" kupp. Precis som i långfilmerna,det e häftigt.
 

FANTEN

Cool
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Busa
mjukis skrev:
Håller med dej till 100% dock så lider jag av dubbelmoral och skulle inte tveka att köpa en 50 tums plasma som jag visste va stulen för 5-10 tusen, tyvärr.

Har fått intrycket att det är den allmänna uppfattningen eller iaf att det rör sig i den riktningen. Köpa stulna mobiltelefoner eller dyl eftersom dom e så billiga annars "köper ju ngn annan dom". Blir väl så att om det finns ngt som heter moral så sinar den allt snabbare. Tycker tex att folk förr tvekade t.o.m. till att köpa med sig för mycket sprit när de varit utomlands. Nu köper "alla"(notera citattecknena) smuggelsprit om dom bara får chansen. Detsamma med att jobba svart. Det har lixom blivit "ok" att skita i att betala skatt. Men det blir ett j--la liv när politiker o andra handlar för skattepengar. Skumt är det och jag är tyvärr övertygad om att det går åt fel håll oxå.
 

belsebob

dricker Absint
Gick med
10 Oct 2004
Ort
Halmstad
Hoj
Såld
Varför ens köpa något stulet?
Är det inte lika bra att stjäla det själv då?

tycker det är samma sak...
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
nej fan heller man köper snodda grejer då sponsrar man ju de som stjäl...

finns det ingen efterfrågan så är det tämligen värdelöst för tjuvarna att ha ett utbud...

så ge fan i o köpa snodda grejjer!
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
mjukis skrev:
Håller med dej till 100% dock så lider jag av dubbelmoral och skulle inte tveka att köpa en 50 tums plasma som jag visste va stulen för 5-10 tusen, tyvärr.

Hoppas du åker dit om det händer. Sen hoppas jag att du blir av med jobbet om du har nåt, om du inte har nåt så hoppas jag att köpet är huvudorsaken till att du inte kommer att få nåt jobb. Nånsin. Efter det så hoppas jag att du vinner en 50-tums tv i en tävling, som du hoppas kunna sälja för att ha råd att köpa mat. Lyckligtvis snor nån tv:n innan du hinner sälja den.
 

Ernst

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Djursholm
Hoj
KTM 660 RALLY
FANTEN skrev:
Har fått intrycket att det är den allmänna uppfattningen ".....dom bara får chansen. Detsamma med att jobba svart. Det har lixom blivit "ok" att skita i att betala skatt. Men det blir ett j--la liv när politiker o andra handlar för skattepengar. Skumt är det och jag är tyvärr övertygad om att det går åt fel håll oxå.

Neheddu!
Det går åt det håll våra förebilder (politikerna) tar vårt samhälle... du vet själv... när kameran är på basunerar man ut budskapet:Betala in era skatter så blir allt bra! för att när de är utanför bild/hemma i lugnets trygga vrå roffa åt sig o förse sig så mkt armar o ben orkar... varför??FÖR ATT DE KAN! så folk SER att det går o tar efter. enkelt! :hihi
O dessutom de ansvariga politikerna för i kvällspressen kallad "plundring av stadskassan" försvaras med "-så har det alltid varit.." kommentarer.. Mille diabolo.. alltså kan man översätta till: Den förste roffaren var en idiot o tjuv som gjorde så men många idioter efter denne har gjort lika dant så nu är det OK??! tillåt mig skratta.. :D
/E
Ps. Är det nån som vill sätta ett vad på om jag kommer rösta i nästa val överhuvudtaget? Ds.
 

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Skövde
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
ALDRIG!!
:kulspruta personer som inte vet vad som är ditt och mitt.
 

someone

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1190R
crash test doll skrev:
Tjenare!

Har en liten fråga. Såg precis en gammal tråd där någon beskriver att de köpt något de trott varit stulet, men inte brytt sig. Är det en allmän uppfattning?

Själv skulle jag våga påstå att jag aldrig skulle köpa något som jag tror kan vara stulet. Håller Ni med, eller är det viktigare att komma undan billigt?

Skäller inte, bara undrar. :va


Vill du ha svar så gör en poll, det funkar nog bättre än att tro att folk verkligen ska skriva att dom köper stulet!
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Lurch skrev:
Hoppas du åker dit om det händer. Sen hoppas jag att du blir av med jobbet om du har nåt, om du inte har nåt så hoppas jag att köpet är huvudorsaken till att du inte kommer att få nåt jobb. Nånsin. Efter det så hoppas jag att du vinner en 50-tums tv i en tävling, som du hoppas kunna sälja för att ha råd att köpa mat. Lyckligtvis snor nån tv:n innan du hinner sälja den.

Haha, att aldrig mer få ett jobb vore ju störtskönt, det här är sverige så det skulle ju bara rasa in pengar på kontot ändå.

edit: jag ser förresten inte ner på folk som köper stulet, förstår varför man gör det.
 
Last edited:

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Köper inte skiten det e jag som säjer allt :va

Eller hur va det nu alla e så rediga här på forumet men undrar hurni är irl

Handen på hjärtat vem har ALDRIG köpt något på fel sätt?
 

WildCard

Alltid med ett ess i skjortärmen!
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Kungsbacka-ish
Hoj
R1 -04 (tänkte byta märke med det blev visst inte så...)
Superbee skrev:
nej fan heller man köper snodda grejer då sponsrar man ju de som stjäl...

Precis!!! Man ska inte gynna idioterna som snor!!! Man ska :machinegu Även om det kan vara lockande med billigt!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top