foppa
Ny medlem
Teddy skrev:Dålig argumentation, även kallat skitsnack. Världen är inte svartvit, den är en enda stor gråskala. Jag tycker inte man kan jämställa rödljuskörning med stöld. Dessutom är det inte hyckleri att göra fel. Tjuvar är däremot hycklare. De gör fel men vågar inte stå för det de gjort.
Sådana som står för det de gör finns inte om det de gör står i brottsbalken. Det är en direkt sjävlemotsägelse. Det finns inga ärliga tjuvar. Tjuvar är oärliga. En kriminell person som erkänner sitt brott hamnar i finkan, alltså är de kriminella som går fria hycklare, de står inte för det de gjort. De är ju det som är själva grejen, tjuvar rör sig bland skuggorna och de ärliga rör sig i dagsljuset. Vilka tjuvar känner du till som står upp och säger; "Jag var över hos grannen i natt och tog lillpojkens cykel"? Känner du någon som stjäl och sen går till polisen och berättar vad den gjort?
Vakna upp ur din fantsivärld där det finns rakryggade, ärliga tjuvar. Att stjäla är hyckleri, att häla är hyckleri och att köpa stöldgods är hyckleri. Visst, det finns olika grader av hyckleri men att säga att någon som körde mot rött ljus är lika stor hycklare som polaren Perra som köper stöldgods tycker jag är att vända på orden så att det passar en egna syften.
Jag jobbar tydligen i en fantasivärd, umgås dagligen med kriminella. Allt från snatterier till våldtäkter och mord. Många står rakryggade och tar sitt straff.