Yabba
Den som lever får se!
- Gick med
- 8 Mar 2005
- Hoj
- KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Köpa GSXR 750 -91 med rasad topp?
Brorsan köpte en gsxr 750 -91 för några år sedan.
Hans svärfar skulle köra hojen hem eftersom brorsan inte hunnit tagit kortet (han har inte tagit något kort än
)
Hojen stannade efter några mil och fick köras på kärra resten av resan hem.
Väl hemma konstaterades att en ventil gått av.
Brorsan köpte en bättre begagnad motor som han satte i hojen, den funkade lika länge innan även den behagade säga upp en eller flera ventiler.
Nu har hojen stått i säkert 2 år och han har lessnat på den.
Jag kan köpa den till bra pris och lurar på om det går att plocka ihop en hel motor av dom två.
Eller är det till att skaffa sig mer huvudvärk tro?
Förövrigt är hojen i bra skick.
Jag har ingen lust att lägga några jättesummor för att få fart på den.
Hur hade ni gjort?
Edit: hojen är en 91a.
Men det jag skrev gäller, alltså, har någon en komplett motor (750/1100 eller eller topp till en 750) så är det intressant!
Brorsan köpte en gsxr 750 -91 för några år sedan.
Hans svärfar skulle köra hojen hem eftersom brorsan inte hunnit tagit kortet (han har inte tagit något kort än

Hojen stannade efter några mil och fick köras på kärra resten av resan hem.
Väl hemma konstaterades att en ventil gått av.
Brorsan köpte en bättre begagnad motor som han satte i hojen, den funkade lika länge innan även den behagade säga upp en eller flera ventiler.
Nu har hojen stått i säkert 2 år och han har lessnat på den.
Jag kan köpa den till bra pris och lurar på om det går att plocka ihop en hel motor av dom två.
Eller är det till att skaffa sig mer huvudvärk tro?
Förövrigt är hojen i bra skick.
Jag har ingen lust att lägga några jättesummor för att få fart på den.
Hur hade ni gjort?
Edit: hojen är en 91a.
Men det jag skrev gäller, alltså, har någon en komplett motor (750/1100 eller eller topp till en 750) så är det intressant!
Last edited: