Gixxer 750 -91 med ventilsallad.

Yabba,

Motorn går ingenstans, så du behöver inte stressa med upphämtning. Jag skall troligen till Götet helgen 26-27 okt, och jag kan ta med motorn om det är lättare för dig att hämta där. Annars kan jag nog ordna så den kommer till vårt dotterbolag i Vänersborg, så kan du hämta där när det passar.

Yabba,

Motorn går ingenstans, så du behöver inte stressa med upphämtning. Jag skall troligen till Götet helgen 26-27 okt, och jag kan ta med motorn om det är lättare för dig att hämta där. Annars kan jag nog ordna så den kommer till vårt dotterbolag i Vänersborg, så kan du hämta där när det passar.

Du har PM

Då var motor nummer 2 urplockad och toppen lyft :crash

IMG_20131109_113947.jpgIMG_20131109_113958.jpg

Nu har det hänt lite!
Kompis skulle till Claessons i Bromölla och köpa hoj och då är det ju inte så långt till Arlöv där Niklas J fanns med bortskänkesmotorn, så jag hängde på.
Eller rättare sagt, jag fick köra, tror det vart 105mil totalt, hade jobbat natt och sovit 3 timmar innan vi for iväg.
Nu är motorn hemma och allt som fattades på den är överflyttat utom insugsgummina.
Blir förhoppningsvis gjort nu i helgen eller till veckan.
Sen ska det bara vara att hänga in den i hojen!
Ett stort tack till Niklas J för motorn :tummenupp

Just ja, om någon har kammar till en -90 gsxr750/1100 liggandes så är jag intresserad av att köpa!

motorpåbänk.jpg
Motorn på bänken och skruvandet påbörjat.

suzuki gsxr 750 -90.jpg
Köpte en hoj till med tanke att ta motorn från men den var i så pass bra skick så efter lite justeringar funkar den att åka på med!

Last edited:
Va glad jag blir när jag ser folk lägga sån möda för att hålla gammel gixxers vid liv :) Fantastiskt roligt :) skriv bara om de är nån liten del som fattas, rätt va de är så har man sånt som kan doneras

Kamaxlar ligger högt på önskelistan :)

Tror förresten jag hittade orsaken till att motor nr2 gav upp. När jag flyttade oljepickupen från den såg jag att silen var helt tät av packningsklet. Antar att taskigt oljeflöde till toppen orsakade raset.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman