Köpa 660 eller 690....

Hur kommer det sig att dom nu valde att dra röret under motorn och inte längsmed sidan som på de flesta andra motard/enduro hojjar? Både Effekt och markfrigång blir ju sämmre med denna dragning. Har det med att göra att det inte passar med ramen osv? Just nu känns det även som att hela halva avgassystemet går sönder vid en marksyning :gnissla
Effekten vette sjutton. Anledningen till att rören är dragna under motorn på 950 SM är det ger mer pulver än brevid som på SuperEnduron. Jag trodde dom skulle flytta upp rören på 950SMR'en men dom behöll dom under just av den anledningen så......
 
Hur många kusar förlorar man om man inte har rören dragna under motorn? Jag misstänker att det handlar om bara några få kusar. Så det spelar egentligen ingen roll.. Viktigaste att man kan använda hojen till det är gjort för.

Med 690an kan man inte räkna med att busa fullt ut som andra motarder. Riktigt dåligt tycker jag!
 
Hur många kusar förlorar man om man inte har rören dragna under motorn? Jag misstänker att det handlar om bara några få kusar. Så det spelar egentligen ingen roll.. Viktigaste att man kan använda hojen till det är gjort för.

Med 690an kan man inte räkna med att busa fullt ut som andra motarder. Riktigt dåligt tycker jag!

Railar du me hojen elle? :gnissla
 
Railar du me hojen elle? :gnissla

Räcker med att köra nerför en trappa eller köra en sväng enduro så tar det i. Dessa hojar borde vara tåliga då majoriteten köpare letar sig utanför det allmänna vägnätet, om inte ofta så iallafall ett par gånger.
 
Jag kommer då alldrig köra nerför nån trappa och heller inte enduro med en motard, däremot 90% asfalt och lite grusvägar eller liknade.
Ska man ha en riktig allround hoj så ska man nog satsa på typ Honda XR650 eller KTM 625 SXC vilka är utrustade med hasplåt.
Tror inte KTM tänkt att 690 ska användas för enduro/tuff skogskörning utan mera som en stadshoj som man kan åka lite grusbus med.
 
Jag kommer då alldrig köra nerför nån trappa och heller inte enduro med en motard, däremot 90% asfalt och lite grusvägar eller liknade.
Ska man ha en riktig allround hoj så ska man nog satsa på typ Honda XR650 eller KTM 625 SXC vilka är utrustade med hasplåt.
Tror inte KTM tänkt att 690 ska användas för enduro/tuff skogskörning utan mera som en stadshoj som man kan åka lite grusbus med.

Stadshoj = trappor, refuger och diverse hårda hinder. Har du aldrig provat trapporna bakom slottet i Uppsala, de är riktigt roliga :)

690 kan nog bli bättre än vad första känslan sa när jag såg de första bilderna. Jag börjar mer och mer vänja mig med tanken att skaffa en sån när det blir gathoj igen.
 
livet med encyllit startar inte först vid 779 cc :tummenupp
 
Jag kommer då alldrig köra nerför nån trappa och heller inte enduro med en motard, däremot 90% asfalt och lite grusvägar eller liknade.
Ska man ha en riktig allround hoj så ska man nog satsa på typ Honda XR650 eller KTM 625 SXC vilka är utrustade med hasplåt.
Tror inte KTM tänkt att 690 ska användas för enduro/tuff skogskörning utan mera som en stadshoj som man kan åka lite grusbus med.

Du har inte lärt dig att köra ordentligen än :tungan
Att köra nerför eller uppföre trappan är kul. Genvägar genom skogen är kul. Dessvärre är det nyttiga erfarenheter särskilt om man råkar få snutjag! :yoparty :yoparty
 
Last edited:
Du har inte lärt dig att köra ordentligen än :tungan
Att köra nerför eller uppföre trappan är kul. Genvägar genom skogen är kul. Dessvärre är det nyttiga erfarenheter särskilt om man råkar få snutjag! :yoparty :yoparty

Jag ska genast ut och öva.....
Får bli med mini moton så länge:D hoppas att ramen håller när jag flyger nerför slottstrappan i Uppsala.
 
Det kanske inte var någon som visste vilka serviceintervaller 690:n har? Brukar ju postas manualer till hojar här... någon som kan peka mig i rätt riktning så att jag hittar manualen till 690:n? Hittar inget på ktm.se, tyvärr.
 
Blev ju helt förskräckt när man såg de första bilderna på 690:n.

Hade först snöat in på 660 och 625, men beslöt mig för att vänta till 690n skulle komma, i hopp om att den skulle knäcka dem. Skam den som väntade...

Österrikarna måste rökt fett med crack när de designade den hojen. Motorn verkar grym, men det hjälper inte när den ser ut som den gör...:va

Satt och klämde på hojen på På 2 Hjul tidigare i år och visst såg den inte lika farlig ut i verkligheten, men den e fortf inte snygg. Talade med en av KTMs representanter på plats och han menade att hojen visar vad framtiden har att vänta, citat "om 5 år ser alla hojar ut sådär". Med risk för att låta reaktionär så går vi en inte alltför munter MC-framtid till mötes om den profetian infaller.

Kanske är ändå 690n till syvende og sist ett ondskefullt marknadsföringsknep från KTM. 690s utseende fick mig slutligen att inse att det är en 950 SM jag skulle ha, så på så sätt blir det mer pengar åt KTM...

Smaken e bekant som röven - klöven. Jag är övertygad om att ni som gillar o tänker slå till på 690n kör ett kanonköp. Kan man stå ut med utseendet så verkar den grym!
 
Nu har jag övat på att åka i trappor och flyga utför stup så nu är jag oxå en "cool" motardkille som ni andra, går det med en minimoto så går det nog med en KTM 690 oxå :tummenupp
 
Nu har jag övat på att åka i trappor och flyga utför stup så nu är jag oxå en "cool" motardkille som ni andra, går det med en minimoto så går det nog med en KTM 690 oxå :tummenupp


Hej, det finns en videosnutt/reklamfilm på ktm.se under modellen supermoto 690, ska försöka lägga in länken. http://www.ktm.se/272.15.html?detailview=3&cHash=7890c20986

Ganska cool faktiskt. Han kör nedför trappor och över rondeller som vilken söndagsmotorcyklist som helst:yoparty
 
Har varit o kollat på den i affären nu.. riktigt cool, mycket snyggare än på bild.
Moddade bort lite där bak...:yoparty
 

Bifogat

  • ktmbblack5.jpg
    ktmbblack5.jpg
    122.5 KB · Visningar: 98
Ja:tummenupp
Jag säger ju att den är cool....blir nog en beställning på en snart!
 
Finns det någon lösning på dom där periskopen till rykrör egentligen? snudd på tyskfighter över det hela..

Det finns ju akra.. men om de är snyggare vet i f*n.:va Jag stör mig inte så mycket på orginal burkarna.

Snabbrensning med akra.
 

Bifogat

  • akra690.jpg
    akra690.jpg
    123.5 KB · Visningar: 354
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top