Köpa 660 eller 690....

Ja du, det var ju rätt många med 690 i paris dakar som bröt pga deras skit växellåda! Så skulle nog välja 660 och låta andra vara testförare istället!
Jag är rätt säker på att Adde inte tänker åka Dakar....

Är väl kul att testa på något nytt eftersom du redan haft 660, mitt råd är att provköra 690'in innan!

Jag är rätt säker på att Adde inte tänker åka Dakar....

Det tror inte jag heller men även om Dakar hojarna är ordentligt moddade så var det inte direkt bra PR när en del av toppförarna var tvungen att avbryta pga växellådan!

Var tvungen o testa Photoshoppa lite på 690:in , Nåt åt det hållet hade jag designat den om jag fått.

Bifogat

• ktm 690 remake.jpg
    ktm 690 remake.jpg
    90.2 KB · Visningar: 206
Var tvungen o testa Photoshoppa lite på 690:in , Nåt åt det hållet hade jag designat den om jag fått.

den blev väldigt lik en superduke:gnissla

Tror du missuppfatta vad han jag svarade på skrev :tungan

Han jämförde mot en fullkittad husa som nog inte väger mer än 105-110 kilo torr o inte en 660.
O eftersom 690n väger 152 kg torr så blir de nästan 50 kilo skillnad.

när jag gick i skolan blev skilnaden på 110kg och 152kg 42 kg och inte 50kg:fakta :mattias

Last edited:
Nu blev den ju tjusig och passar in i den konservativa bild man har av en hoj :) Modda in acrat också så blir den riktigt läcker :tummenupp

Ja det lutar mest åt 690 faktiskt eftersom jag redan haft en 660 och det är kul med nått nytt, om man ändå skulle välja 660 så kommer men titta snett på de som åker 690 och tänka....fan en sån skulle jag haft.
Sen så är ju 64 hk orginal rätt så bra tycker jag.
Ska i varje fall vänta tills snön är borta, dumt att köpa den utan att provkört först.
Jag som tyckte den var så förbannat ful när jag såg den på bild i höstas men sen har utseendet smällt in mer och mer:) och sen man sett den live så är den helt ok utseendemässigt.
Såg schysst ut med Acra, men det blir orginal till en början isåfall.
Sliponen såg bäst ut då jag inte riktigt gillar hexagonalstuket sen så är väl helsystemet ändå för dyrt.
Ingen mer som är sugen på 690??

ha ha ha

hittade ett riktigt fult tillbehör.....touring windscreen

Bifogat

• 75008065044_mr.jpg
    75008065044_mr.jpg
    57 KB · Visningar: 57
Efterssom vi har många "acra freak" på detta forum och jag tyckte man var tvungen att ge 690 en chans så har jag photoshoppat en stund och fått fram så som jag hade gjort med den om jag köppt en.

det enda felet med bilden är den oranga framlampan som skall vara svart men klarar inte av det i programet. den blir bara grå. :huvet :mad: hoppas ni kan föreställa er den svart!

Bifogat

• 690_redig.jpg
    690_redig.jpg
    77.8 KB · Visningar: 152
Nåt som jag har tänkt på, ska man inte ha så rakt flöde som möjligt även på avgassidan såsom på insugssidan??? Med alla dessa böjar på -07 så måste väl flödet på de äldre ha varit bättre??

Nåt som jag har tänkt på, ska man inte ha så rakt flöde som möjligt även på avgassidan såsom på insugssidan??? Med alla dessa böjar på -07 så måste väl flödet på de äldre ha varit bättre??
Så länge böjarna har stor radie är det inte så farligt, men visst hade ett helt rakt rör varit det bästa.

Kan nån göra en fuling och modda en ljuddäpnare ala moto gop style som slutar strax framför bakhjulet? ;P

Kanske inte det bästa för markfrigången iofs..

Så länge böjarna har stor radie är det inte så farligt, men visst hade ett helt rakt rör varit det bästa.

Hur kommer det sig att dom nu valde att dra röret under motorn och inte längsmed sidan som på de flesta andra motard/enduro hojjar? Både Effekt och markfrigång blir ju sämmre med denna dragning. Har det med att göra att det inte passar med ramen osv? Just nu känns det även som att hela halva avgassystemet går sönder vid en marksyning :gnissla

De har ju haft sådär under motorn på dakarhojarna i nån/några säsonger nu har jag förstått.
Tror nog att de har tänkt och testat alla olika möjligheter men av nån anledning kommit fram till att den här är den bästa just nu.

Det är ju så äckligt fult med avgasröret Under motorn! Måtte det kunna gå att modda på något sätt :gnissla

Stora problemet är ju markfrigången när man ska köra en sväng genom skogen eller i lokala trappan! Inte så kul och knyckla till röret.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman