Det finns ju akra.. men om de är snyggare vet i f*n.Jag stör mig inte så mycket på orginal burkarna.
Snabbrensning med akra.
Satan vad utsatta dämparna är vid omkullkörning!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det finns ju akra.. men om de är snyggare vet i f*n.Jag stör mig inte så mycket på orginal burkarna.
Snabbrensning med akra.
Snabbrensning med akra.
Eftersom det står XR 650 i din signatur borde du kanske inte dissa utseendet på 690 alltför mycket hellerPS. denna är ju till och med finare än den ny 690an![]()
![]()
Eftersom det står XR 650 i din signatur borde du kanske inte dissa utseendet på 690 alltför mycket heller![]()
Eftersom det står XR 650 i din signatur borde du kanske inte dissa utseendet på 690 alltför mycket heller![]()
Sen verkar det lite som att man gärna vill racka ner lite på 690:n så fort det finns möjlighet.....kan det kanske vara för att det är den "värsta" och grymmaste motarden på marknaden just nu![]()
Den blir nog ascool efter du moddat den. Motorn på 690 ska tydligen vara en bra efterträdare till LC4 och som ska vara trimmvänlig enligt Ragnar. Så det är bara sätta igång och pressa ut varenda extra hk när du ändå är igång och kirra den råaste 690 i sverige!
hehe.. den heter fortfarande LC4.
Bakdelen är så sjukt fin i verkligeheten![]()
Det var som tusan att den heter LC4dagens lärdom!
Ta det lungt.....det var bara min personliga åsikt.
Tung...nja...152kg beror på hur man ser det
Inte är den i samma viktklass som Husaberg, Honda 450 motard, KTM 525 mfl men de är ju egentligen tävlingsmaskiner som är gatreggade.
När KTM anger torrvikt så är det allt utom bensin, på de flesta andra märken så tillkommer ju oljor (gaffel + motor), kylarvätska till utöver torrvikt.
Annars så väger ju KTM Duke, 640 ca 149kg, 625 146 kg och 660 138 kg de är ju mer jämförbara hojar.
Då har Duke och 640 exempelvis ca 55 hk medans 690 har 64hk![]()
Förövrigt så går jag själv inte i tungviktsklassen med mina 70kg heller![]()
Jämförelsen haltar lite tycker jag för Highland är väl runt 30-40k dyrare än 690.Och hur kan du(om du har svårt för designen på 690)föreslå en Outback.Finns det något på den här sidan Dnepr och Ural som ser värre utInte kritisera min Hynda!
![]()
Jämför man med Duken och 640 är den maskinellt ett stort stegframåt. Ramen lär ju vara bättre och smidigare. Och man borde kunna skala av 10 kg, eller så utan att ruinera sig.
Jag tycker det är konstigt bara att vikt-utvecklingen går åt fel håll.
Vikten är ju en fundamental grej för hanterbarhet. Hästkrafter är ju bra, men låg vikt är bättre. Imho.
10 kg till och du har en Highland Outback (som alla spydde på pga att den var toktung...) och du har +20hk => 85hk och 104Nm på 165kg.
Det jag igentligen mest spyr på designmässigt är lampan/skärmen/hyggelse saken där framme. Med lite tur så kommer någon att tillverka någon sort utbytsdetaljer så att man kan få en riktigt skärm, och en lampa som man inte skäms för.
Avgasrören är bara fula, men de är utbytbara.
kan det kanske vara för att det är den "värsta" och grymmaste motarden på marknaden just nu![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |