Köpa 660 eller 690....

Det finns ju akra.. men om de är snyggare vet i f*n.:va Jag stör mig inte så mycket på orginal burkarna.

Snabbrensning med akra.

Jag tycker dom där var helt ok, men vad de hänger i luften..
Varför inte trycka upp dom i bakändan, men det är nog bra i verkligheten.

Radialbroms, 320mm framskiva, slirkoppling, mindre vibrationer, snyggare instrumentering, över 60hk..

Behöver bara Accra systemet.. Vill ha!

Inte har det nån avgörande betydelse ifall avgassystemet sitter dåligt till för en vurpa eller inte lägger man den så gör man.
Orginalsystemet ser fräckt ut speciellt bakifrån....på fredag får jag höra hur det låter oxå samt torrgasa lite :D

:va
Altså, en motard vurpar/lägger man ju lite då och då, och behöva köpa nytt rykrör efter varje vurpa är ju ett bra skäl att köpa en annan hoj...

5 vurpor på min XR och inte en skråma på avgasröret. :tummenupp
(3 på höger sida, 2 på vänster)

690 ser mer ut som en gathoj med hög fjädring än en stryktålig motard. :tummenner

PS. denna är ju till och med finare än den ny 690an :hihi :tungan

Bifogat

• ktmpink.jpg
    ktmpink.jpg
    92.8 KB · Visningar: 67
Klart att det kan hända att man lägger en motard men jag tror nog att rykrören håller för en och annan vurpa, lite repor och nån buckla men då får man leva med det, fixa det eller byta till exempelvis Acra som sitter innanför fotpinnsfästerna.
Om jag ville ha en motard för enbart stunt skulle jag skaffa en KTM 525 eller liknande.
Sen verkar det lite som att man gärna vill racka ner lite på 690:n så fort det finns möjlighet.....kan det kanske vara för att det är den "värsta" och grymmaste motarden på marknaden just nu:rolleyes:

Eftersom det står XR 650 i din signatur borde du kanske inte dissa utseendet på 690 alltför mycket heller;)

:va :va :va :va
XR'n må vara tung och slö.
Men den ser ut som en hoj, är till och med snygg om du frågar mig. :fakta

Den är inte så snygg som Husa, Husqvana eller en SVX, men de 3 spelar lite i en egen division. :)

690an är bara ful och tung. För den vikten kan man köpa en Highlander V-Twin med mer krut.

Sen verkar det lite som att man gärna vill racka ner lite på 690:n så fort det finns möjlighet.....kan det kanske vara för att det är den "värsta" och grymmaste motarden på marknaden just nu:rolleyes:

Öh.. den väger ju som ett slagskepp.
152 kg torr, enligt KTM...

Last edited:
Ta det lungt.....det var bara min personliga åsikt.
Tung...nja...152kg beror på hur man ser det
Inte är den i samma viktklass som Husaberg, Honda 450 motard, KTM 525 mfl men de är ju egentligen tävlingsmaskiner som är gatreggade.
När KTM anger torrvikt så är det allt utom bensin, på de flesta andra märken så tillkommer ju oljor (gaffel + motor), kylarvätska till utöver torrvikt.
Annars så väger ju KTM Duke, 640 ca 149kg, 625 146 kg och 660 138 kg de är ju mer jämförbara hojar.
Då har Duke och 640 exempelvis ca 55 hk medans 690 har 64hk:tummenupp
Förövrigt så går jag själv inte i tungviktsklassen med mina 70kg heller :rolleyes:

Den blir nog ascool efter du moddat den. Motorn på 690 ska tydligen vara en bra efterträdare till LC4 och som ska vara trimmvänlig enligt Ragnar. Så det är bara sätta igång och pressa ut varenda extra hk när du ändå är igång och kirra den råaste 690 i sverige!

Den blir nog ascool efter du moddat den. Motorn på 690 ska tydligen vara en bra efterträdare till LC4 och som ska vara trimmvänlig enligt Ragnar. Så det är bara sätta igång och pressa ut varenda extra hk när du ändå är igång och kirra den råaste 690 i sverige!

hehe.. den heter fortfarande LC4.

Bakdelen är så sjukt fin i verkligeheten:yoparty

Ta det lungt.....det var bara min personliga åsikt.
Tung...nja...152kg beror på hur man ser det
Inte är den i samma viktklass som Husaberg, Honda 450 motard, KTM 525 mfl men de är ju egentligen tävlingsmaskiner som är gatreggade.
När KTM anger torrvikt så är det allt utom bensin, på de flesta andra märken så tillkommer ju oljor (gaffel + motor), kylarvätska till utöver torrvikt.
Annars så väger ju KTM Duke, 640 ca 149kg, 625 146 kg och 660 138 kg de är ju mer jämförbara hojar.
Då har Duke och 640 exempelvis ca 55 hk medans 690 har 64hk:tummenupp
Förövrigt så går jag själv inte i tungviktsklassen med mina 70kg heller :rolleyes:

Inte kritisera min Hynda! :gnissla

:hihi :hej
:krama

Jämför man med Duken och 640 är den maskinellt ett stort stegframåt. Ramen lär ju vara bättre och smidigare. Och man borde kunna skala av 10 kg, eller så utan att ruinera sig.
Jag tycker det är konstigt bara att vikt-utvecklingen går åt fel håll. :va
Vikten är ju en fundamental grej för hanterbarhet. Hästkrafter är ju bra, men låg vikt är bättre. Imho.
10 kg till och du har en Highland Outback (som alla spydde på pga att den var toktung...) och du har +20hk => 85hk och 104Nm på 165kg.

Det jag igentligen mest spyr på designmässigt är lampan/skärmen/hyggelse saken där framme. Med lite tur så kommer någon att tillverka någon sort utbytsdetaljer så att man kan få en riktigt skärm, och en lampa som man inte skäms för.
Avgasrören är bara fula, men de är utbytbara.

Inte kritisera min Hynda! :gnissla

:hihi :hej

Jämför man med Duken och 640 är den maskinellt ett stort stegframåt. Ramen lär ju vara bättre och smidigare. Och man borde kunna skala av 10 kg, eller så utan att ruinera sig.
Jag tycker det är konstigt bara att vikt-utvecklingen går åt fel håll. :va
Vikten är ju en fundamental grej för hanterbarhet. Hästkrafter är ju bra, men låg vikt är bättre. Imho.
10 kg till och du har en Highland Outback (som alla spydde på pga att den var toktung...) och du har +20hk => 85hk och 104Nm på 165kg.

Det jag igentligen mest spyr på designmässigt är lampan/skärmen/hyggelse saken där framme. Med lite tur så kommer någon att tillverka någon sort utbytsdetaljer så att man kan få en riktigt skärm, och en lampa som man inte skäms för.
Avgasrören är bara fula, men de är utbytbara.
Jämförelsen haltar lite tycker jag för Highland är väl runt 30-40k dyrare än 690.Och hur kan du(om du har svårt för designen på 690)föreslå en Outback.Finns det något på den här sidan Dnepr och Ural som ser värre ut:va

:hihi Kan man förlika sig med en 690 är man nog okänslig för design.
Sa aldrig att jag tyckte Highlanden är snygg. ;)

Pris har väll aldrig nämts i tråden? :va
Har inte kollat pris, då ingen av dem har varit intressanta för mig. Men, det brukar ju aldrig vara problem att jämföra en Ducce med en Japs hoj fast Ducati oftast kostar ~50k mer. Skit samma, du missade poängen. Vilket förvånar mig då ni Husa människor sällan missa det här med vikt grejen.
Min poäng var att 690an är onödigt tung.

Och jag tror 690n kommer upplevas som bättre än äldre LC4orna.
Dock kommer ingen av dem vara JÄTTEannorlunda mot de andra.

Vore coolt med en vässad+lättad 690 i supermono :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman