Köpa 660 eller 690....

Ja då har man provkört 690:an idag!!
Nu är det slutspekulerat......för min del i alla fall.
Den var väl OK men jag hade förväntat mig mera av den så.....
Jag beställde en KTM660 06:a :tummenupp
Pris skillnaden mellan en 660 och en 690 var inte motiverad helt enkelt plus att jag haft 660 förut och den var jag väldigt nöjd med.
Känns väldigt bra måste jag säga:tummenupp
(Du skrev tidigare): "Jag kommer inte skämmas över att synas på en 690 den saken är i varjefall klar"

:skrattaåt

He he ska du inte vänta på någon demohoj av 690 med Akra?

Jag skulle fortfarande inte skämmas för att åka på en 690 för utseendets skull jag tycker fortfarande att den ser bra ut.
Nu var det så att det enda som fattades var provkörningen för att konstatera om den gick bra eller ej.....jag tyckte skillnaden mot 660 inte var så stor effektmässigt och speciellt inte gasresponsen den kändes inte lika rapp på gasen.
Jag blev besviken helt enkelt....
Den kanske går skitbra...:confused: jag åkte ju Superduke förra säsongen och den gick ruggigt bra (660:n 04:an sålde jag våren 06) så jag har inte kört 660 sen dess men av vad jag kan minnas tillbaka till så gick den minst lika bra som 690.
Enligt KTM handlaren så har 690 ett större svänghjul än 660 därför känns den inte lika rapp även fast den har mer effekt, den hade iof bara gått 3 mil.
Sen är prislappen betydligt högre för en 690 gentemot 660:06a så det var inte motiverat helt enkelt.
Med 660 så vet jag att jag kommer bli nöjd!!

Jag skulle fortfarande inte skämmas för att åka på en 690 för utseendets skull jag tycker fortfarande att den ser bra ut.
Nu var det så att det enda som fattades var provkörningen för att konstatera om den gick bra eller ej.....jag tyckte skillnaden mot 660 inte var så stor effektmässigt och speciellt inte gasresponsen den kändes inte lika rapp på gasen.
Jag blev besviken helt enkelt....
Den kanske går skitbra...:confused: jag åkte ju Superduke förra säsongen och den gick ruggigt bra (660:n 04:an sålde jag våren 06) så jag har inte kört 660 sen dess men av vad jag kan minnas tillbaka till så gick den minst lika bra som 690.
Enligt KTM handlaren så har 690 ett större svänghjul än 660 därför känns den inte lika rapp även fast den har mer effekt, den hade iof bara gått 3 mil.
Sen är prislappen betydligt högre för en 690 gentemot 660:06a så det var inte motiverat helt enkelt.
Med 660 så vet jag att jag kommer bli nöjd!!

Hur mycket fick du betala för 660n??

Det är inte officiellt utan en uppgörelse mellan mig och säljaren.
Men eftersom det var min tredje nya hoj på ett och ett halv år som jag köpte på samma ställe så var jag nöjd med affären.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT