Jag förstår inte varför...

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Här lägger man ut en tråd och ber om hjälp angående hojbyte, många delar med sig av sina erfarenheter och det är jättebra! :Bugar

Men alla dem som bara vill komma med elaka kommentarer och fördomar om tjejer vs hojåkning, varför????

Jag trodde att SH hade ett forum där man hjälper varandra. Men det är tydligen ett forum för besserwissrar och för dem som vill trycka ner andra med sina spydigheter. Undrar vad jag gör kvar på SH överhuvudtaget, för det känns bara tråkigt att logga in och se vem som trampat på en sist.

Maria1980 skrev:
Här lägger man ut en tråd och ber om hjälp angående hojbyte, många delar med sig av sina erfarenheter och det är jättebra! :Bugar

Men alla dem som bara vill komma med elaka kommentarer och fördomar om tjejer vs hojåkning, varför????

Jag trodde att SH hade ett forum där man hjälper varandra. Men det är tydligen ett forum för besserwissrar och för dem som vill trycka ner andra med sina spydigheter. Undrar vad jag gör kvar på SH överhuvudtaget, för det känns bara tråkigt att logga in och se vem som trampat på en sist.

Visst är det tråkigt,
men pojkar med små penisar vill gärna synas och höras med :3freak

du har två alternativ! Ignorera det eller så skiter du i det :lol :tummenupp

Det är vinter, låt inte några idioter få dig att inte vilja vara kvar här.
Försök att inte bry dig om dom och slå några hårda ord i skrevet på dom så att dom håller tyst ett tag framöver.

Snart är det vår och då sitter du där med en ny hoj :)

Maria1980 skrev:

Skit i dom. Jag tycker att det är grymmt coolt med brudar som kör mc. :tummenupp

Dom ska nog bara göra sig roliga, kvinnoförnedrande skämt samt rasistskämt verkar vara inne på sporthoj.com just nu.

Kom precis på att jag kommenterade att er-6:an va en tjejhoj, det va mest menat som ett skämt mot Gustav1 och inget annat. :)

/ Hannes

Maria1980 skrev:
Men alla dem som bara vill komma med elaka kommentarer och fördomar.....

Hmm, håller med. Det förekommer mycket snack och lite verkstad. Men det förekommer ju å andra sidan över allt tycker jag, inte bara på SH. Svensk avundsjuka osv.

jag skulle jätte gärna vilja ha en länk till den tråden du menar

Maria1980 skrev:
Tyvärr tror jag inte att det där gäller bara tjejer vs hojåkning utan tjejer vs motorfordon överhuvudtaget. Vi förväntas inte vara intresserade av bilar/mc, inte kunna något, köra bättre än höns i bästa fall osv. Vissa killar har svårt att förstå och hantera att det finns tjejer som avviker från schablonbilden.

Din reflektion Maria är ständigt aktuell. Alla dessa "typer" får man väl säga, som är ohövliga, chauvinistiska och ofta obildade med korkade fördomar breder ogenerat ut sig.
Och inte bara det. Kritik tas inte alls. Snarare tvärt om! Den som knystar om att något skulle behöva tänkas över eller läras om, ja t.om en rättelse av stavfel leder allt som oftast till en totalt meningslös pajkastning.

Krokodiler.

Inga öron och hjärna, allt beteende är reflexer i förlängda märgen, och så en stor käft.

Jag lägger mig alltid vinn att vara hövlig så långt det är meningsfullt iaf. för min vision är att "KANSKE" kanske nån gång i framtiden har detta lilla frö kunnat gro och personen kanske lärt sig nåt.
ett otacksamt korståg och som FZ1 sa till mig: Du borde heta Don Quiote.

Detta fenomen hör väl till den arroganta testosteronstinna atmosför som kan följa i spåren av folk som kan och vet allt. Krokodiler.
Att hålla sig till ämnet, lyssna på fakta, och inte tro, och framförallt: Skilja på sak och person... verkar omöjligt för vissa.

Så visst, yttrandefrihet och allt, jag fattar att moderatorerna med Swedie i spetsen har ett otacksamt jobb.
Ja har iaf ett bra svar till dessa "typer" när det blir för tramsigt. (Ännu inte hänt här iaf tack och lov)

Tyvärr: jag är ännu inte tillräckligt ung för att veta allt!

hoppas du överlever de mindre positiva inläggen, roligt när det dyker upp inlägg/trådar från tjejer

:krama

Dr.Bike skrev:
Din reflektion Maria är ständigt aktuell. Alla dessa "typer" får man väl säga, som är ohövliga, chauvinistiska och ofta obildade med korkade fördomar breder ogenerat ut sig.
Och inte bara det. Kritik tas inte alls. Snarare tvärt om! Den som knystar om att något skulle behöva tänkas över eller läras om, ja t.om en rättelse av stavfel leder allt som oftast till en totalt meningslös pajkastning.

Krokodiler.

Inga öron och hjärna, allt beteende är reflexer i förlängda märgen, och så en stor käft.

Jag lägger mig alltid vinn att vara hövlig så långt det är meningsfullt iaf. för min vision är att "KANSKE" kanske nån gång i framtiden har detta lilla frö kunnat gro och personen kanske lärt sig nåt.
ett otacksamt korståg och som FZ1 sa till mig: Du borde heta Don Quiote.

Detta fenomen hör väl till den arroganta testosteronstinna atmosför som kan följa i spåren av folk som kan och vet allt. Krokodiler.
Att hålla sig till ämnet, lyssna på fakta, och inte tro, och framförallt: Skilja på sak och person... verkar omöjligt för vissa.

Så visst, yttrandefrihet och allt, jag fattar att moderatorerna med Swedie i spetsen har ett otacksamt jobb.
Ja har iaf ett bra svar till dessa "typer" när det blir för tramsigt. (Ännu inte hänt här iaf tack och lov)

Tyvärr: jag är ännu inte tillräckligt ung för att veta allt!

Det handlar väl en hel del om det klassiska Tarzan-åldern.

I en viss ålder tror man att man har svar på många frågor som man inte ens har fattat.
Men med ålders rätt så inser man att man har inte förståt en bråkdel och att andra människor kan ha mer kunskap än man har själv.

För övrigt:
En 3 m lång krokodil har en hjärna stor som en tumme.

Hojåkning är inte tjejigt, då blir det så automatiskt. Det haglar skämt och kommentarer så fort nån kille gör en tråd om att baka eller plantera blommor. Sen hur upprörd man blir av det är upp till var och en.

Maria1980 skrev:

Majoriteten på SH är nog sjyssta och hjälper till i den mån dom kan. Men ibland glänser några nötter till och visar att de kan klota i tankeversamheten likväl som med motorcyklarna, vissa kvaddar mer än andra. I det här fallet verkar ju de flesta i tråden försökt komma med bra tips (om än lite OT ibland) men att en 3 kanske 4 stycken spårade ur. Tror nog att du får mer ros än ris här i majoritet, men i värsta fall finns ju ignorerafunktionen.

honkiie skrev:
Hojåkning är inte tjejigt, då blir det så automatiskt. Det haglar skämt och kommentarer så fort nån kille gör en tråd om att baka eller plantera blommor. Sen hur upprörd man blir av det är upp till var och en.

Ja eller så är det så att mogenhetsnivån generellt ligger på en nivå som passar ett högstadiedisco tyvärr.
Alldeles för mycket "woooaaa jag är häftig hojåkare som måste vara koolare än alla andra häftiga hojåkare på brädan så därför går jag å svingar med ballen hela tiden, eller skriver inlägg som visar hur häftigt dödsföraktande jag är".

Men det är ju bara min lilla oskyldiga åsikt.

Edit:
Ä jag var lite offtopic men jag uttryckte min åsikt över att det gå utför senaste 2 åren. Hoppas jag (inte) störde nån.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT