Jag förstår inte varför...

[PlastRaket] skrev:
Hon har ju bara sagt att hon vill ha en hoj med mer respons på lägre varv och lite mer kraft än den hon har, inte att hon vill ha någon värstinghoj. Folk rekommenderade henne att testa 1000cc, vad är så svårt att förstå i det?

stoffer skrev:
Om hon nu ska hänga på polarna på favvovägen så är det fan så mycket säkrare på en modern hoj än på ett gammalt vobbelstaket!

cbr 600:a är absolut inget vobbelstaket. Det går inte att diskutera med folk som inte vet vad dom pratar om........... :rolleyes:

Maria, vad gnäller du på?? Det är fakta att väldigt få personer utnyttjar sin hoj till max. När någon frågar mig om vilken mc dom borde köpa så säger jag alltid; köp en hyfsat billig=klen, lägg resten på rep, däck och soppa för det är inte hojen som begränsar dig utan tvärtom.

Orca69 skrev:
Hon har ju bara sagt att hon vill ha en hoj med mer respons på lägre varv och lite mer kraft än den hon har, inte att hon vill ha någon värstinghoj. Folk rekommenderade henne att testa 1000cc, vad är så svårt att förstå i det?
jag har ju redan svarat på varför jag tycker det är dumt :va

@[PlastRaket]: Dra ner brallorna, bend over och ta det som en man, för detta kommer att svida. Du kan lika bra sjukskriva dig redan nu för den kommande veckan. Du har lagt bollen på målinjen.

Edit: ;)

[PlastRaket] skrev:
cbr 600:a är absolut inget vobbelstaket. Det går inte att diskutera med folk som inte vet vad dom pratar om........... :rolleyes:
Nej, en 97:a cbr600 är inget vobbelstaket, men påstår du att den har bättre väghållning än en modern 1000cc? Bättre bromsar? Knappast. I samma hastigheter så är den nyare hojen säkrare. Faktum.

Vill hon så kör hon illa på vilken av hojarna som helst, jag råkar bara tro att hon har lite innanför pannbenet.

Zee skrev:
@[PlastRaket]: Dra ner brallorna, bend over och ta det som en man, för detta kommer att svida. Du kan lika bra sjukskriva dig redan nu för den kommande veckan. Du har lagt bollen på målinjen.

Edit: ;)

javisst, och jag kan spela både trummor och dum oxå :fatta!

General E skrev:
Maria, vad gnäller du på?? Det är fakta att väldigt få personer utnyttjar sin hoj till max. När någon frågar mig om vilken mc dom borde köpa så säger jag alltid; köp en hyfsat billig=klen, lägg resten på rep, däck och soppa för det är inte hojen som begränsar dig utan tvärtom.
Uppenbarligen är det ju karaktären i motorn som är det största problemet, inte att hennes körkunskaper skulle överstiga hojens begränsningar. Är det inte ok att rekommendera henne något man tror att hon skulle ha det roligare att köra än att säga åt henne att hon ska bita ihop med det hon har?

stoffer skrev:
Nej, en 97:a cbr600 är inget vobbelstaket, men påstår du att den har bättre väghållning än en modern 1000cc? Bättre bromsar? Knappast. I samma hastigheter så är den nyare hojen säkrare. Faktum.

Vill hon så kör hon illa på vilken av hojarna som helst, jag råkar bara tro att hon har lite innanför pannbenet.

Faktum?? varför deklarerar du självklarheter?? det är klart att det är skillnad på dem, på alla områden både possitivt och negativt för en oerfaren förare, mest negativt tycker jag men det är min åsikt och du måste inte tycka lika.

Orca69 skrev:
Uppenbarligen är det ju karaktären i motorn som är det största problemet, inte att hennes körkunskaper skulle överstiga hojens begränsningar. Är det inte ok att rekommendera henne något man tror att hon skulle ha det roligare att köra än att säga åt henne att hon ska bita ihop med det hon har?

Asså jag har inte läst bäggre trådarna fullt ut :brinnerup men tycker det verkar så överdrivet. Det verkar som om vissa tror att allt som skrivs handlar om att hon är tjej, hade en kille skrivit så hade det varit ungefär samma kommentarer. Men visst, rolig hoj är ju bättre än tråkig.

General E skrev:
Asså jag har inte läst hela tråden :brinnerup men tycker det verkar så överdrivet. Det verkar som om vissa tror att allt som skrivs handlar om att hon är tjej, hade en kille skrivit så hade det varit ungefär samma kommentarer. Men visst, rolig hoj är ju bättre än tråkig.

:banana äntligen en som har fattat galoppen :tummenupp

Maria.
Nu kollar du aldrig denhär tråden mer! O så går du o köper den hoj som DU vill ha. Om ja får komma me en rekomendation :pannkyss så skulle ja satsa på gixxer 1000 K4. Jävla trevlig hoj :tummenupp lyssna inte på allt skit om oerfarenhet o allt va de va... e övertygad om att du hänger av flertalet av kritikerna....
lycka till o kör snyggt
/eppe

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey