Jag förstår inte varför...

Maria1980 skrev:
Om du fortsatt läsa hade du nog förstått varför.

Angående mitt avfärdande svar gentemot 2fast4hjo så ligger där gammalt groll sedan tidigare. Jag ogillar hennes besserwisserattityd och säger därför ifrån när hon så gärna berättar allt hon vet men inte svaret på självaste frågan. Jag har tidigare bett denna donna att vi borde hålla oss på var sitt håll, eftersom vi bara bli osams, men det är något hon tyvärr inte respekterat. Därför kan mitt avfärdande se hårt ut, men vet man bakgrunden till det så är det en annan femma.

Okej
Nu ska jag däremot läsa vidare i tråden

2fast4hjo skrev:
Det är ju inte lätt att veta vad andra värdesätter för info o fakta..ganska tråkigt att fortsätta att ge info om hojar nu.. :(

Som sagt önskar jag trådstartaren lycka till med hojköpet. :tummenupp

Snälla du, nu har jag bett dig tillräckligt många gånger. Och sluta med ditt spel att lyckönska mig i forumet när du ändå spyr galla via PM.

Tjejer...

Det är bättre med killar som går fram till varandra och ger en redig suckerpunch till den andre om oenigheter finns :hihi

Nej men allvarligt, fred :pannkyss

Alla kan inte ju inte komma överens, då är det bra mkt bättre att säga det än att hålla på o smussla om de.

Kapten Blåskägg skrev:
Problemlösning alá Tierp :yoparty

Du är överallt du :)
:hej

HanneZ skrev:
Alla kan inte ju inte komma överens, då är det bra mkt bättre att säga det än att hålla på o smussla om de.

Ja absolut!
Men det verkar som att den ena, i det här fallet 2Fast4U, inte riktigt vill acceptera att hon och Maria har oenigheter och vill lämna det därhän.

Men det är i allmänhet också, varför kan inte folk bara acceptera att man har olika åsikter ibland :confused:

Värst är ändå när folk vet massor utan att egentligen veta någonting. Dom vilseleder p.g.a. att dom ska verka smarta på ett Internetforum :hihi

Jonathan skrev:
Men det är i allmänhet också, varför kan inte folk bara acceptera att man har olika åsikter ibland :confused:

Exakt :tummenupp
Problemet är att en del ska ha så jävla mycket synpunkter på vilken hoj andra ska köra. Om man inte kan sätta banrekord på en 600:a så har man enligt vissa ingen rätt att köpa en literhoj :kocko
Ska det vara så svårt att fatta att alla köper vilken hoj de vill oberoende av om de kan knäskrapa eller inte. Har för mig att någon skrev att man inte har glädje av en literhoj om man inte ska köra bana minst 200 mil/år.....ja vad säger man, inte vassaste kniven i kökslådan direkt :hihi

Maria: Köp en Blade, inte för att jag kört någon än men tror den skulle kunna passa dina önskemål.

2fast4hjo skrev:
Det är ju inte lätt att veta vad andra värdesätter för info o fakta..ganska tråkigt att fortsätta att ge info om hojar nu.. :(
Eller så får du helt enkelt försöka känna efter lite om andra värdesätter och vill ha all den där infon du sitter på.
Tackar de ordagrannt nej så kan de väl inte va svårare än att sluta informera?

UrbanTiger skrev:
För en gång skull är ingenting mitt fel i alla fall :banana

Det är det säkert, bara att det inte framkommit än :hihi
Trevlig helg mannen!

2fast4hjo skrev:
:va jag har inte pm:at dig på säkert över ett år...dags att släppa o gå vidare..bara för att du fortfarande yser agg så gör inte jag det.

Ge dig nu brewden!
Eller så går ni loss på en riktig tjixfight så grabbarna grus kan blanda en grogg och avnjuta snusket från soffan :tungan

UrbanTiger skrev:
För en gång skull är ingenting mitt fel i alla fall :banana

Nej inte den här gången heller, jag tycker att det börjar gå riktigt bra för dig.

Har läst till sida 6 eller va de 7..
Trots att jag hängde upp mig på den lilla dispyten så..

Visst där kom in ett inlägg som var ganska så "grovt" men vänd på det... stämde de eller gjorde det inte?
Snarare så att ni missförstod varande, du menade att du ville ha något som hade lite mer kraft från början.. han menade att ligga på banan o sätta lägsta tider...

Ska man sen vrida o vända på det så är det ju snarare så att det stämde från hans synvinkel men det stämde inte från din.

När man inte känner varandra personligen på ett forum måste man se lite genom bokstäverna :3freak

Sen måste jag säga att det blev väldigt mycket skitsnack o de e tråkigt

Inte för att dett ainlägg tillförde något :gnissla
Jag kör föresten själv en Cbr 600 från 87 och en R6a00 sporthoj båda men två olika världar..

Oavsett så hoppas jag att du finner något du trivs med
tyvärr så kommer det alltid finns personer som ska klanka ner / vara taskiga/ mm mm.. men glöm inte att det e inte alltid men ett "skämt " går fram på ett forum..

AleX skrev:
Har läst till sida 6 eller va de 7..
Trots att jag hängde upp mig på den lilla dispyten så..

Visst har du rätt i det du säger. Om du orkar fortsätta läsa så kommer inläggen som fick min bägare att rinna över. Tex på sidan 9, inlägg nr 175.

Men jag ska försöka göra som det står i denna tråd. Ignorera.

Jag borde väl antagligen knipa käft men det går bara inte. Snubbe eller tjej, jag skiter faktiskt å det allra heligaste om vilket kön såna här individer råkar ha men jag tror faktisk att de få som besitter nå'n somhelst erfarenhet håller med mig om att världen och våra försäkringspremier skulle va betydligt bättre om vi had sluppit dessa 1-2 årserfana sporthojsägare, som utan att blinka häver ur sig brilljanta uttalanden om att "jag tycker det är jobbigt att gå på varvstoppet på 6:ans växel" och "jag har växt ur min trötta cbr 600:a, ska jag köpa en 1000cc?" MY ASS så fruktansvärt CHILDISCCCHHHH. Kom tillbaka om 5 år och 3000 mil i ryggen innan jag fortsätter skratta åt dig Köp dig en STOR 1000cc med mycket hästar och sen kör du ihjäl dig när du åker av vägen i alldeles fel hastighet för att du pga din dåraktighet och ditt urusla omdöme samt bristande kunskap och erfarenhet inte kan bedöma din egen kapacitet och förmåga kontra mc:n. Jag är ledsen baby men jag tänker inte va den som på fullt allvar ger dig rådet att alltför snabbt kliva upp i storlek, försök bli grym på den hoj du har idag, så hemskt ful eller dålig är den inte. Hoppet är skitstort mellan en äldre 600:a och en nyare 1000, jag har haft båda sorterna så jag vet. Det kan nog vara kewlt med en 1000 vid korvmojjen men ta dig till en bana och testa hur bra du är och tänk efter om du ska gå upp i storlek eller inte. Jag vet hur trött din hoj är på låga varv och förstår att du tycker den är tråkigt för man måste varva som ett svin för att det ska hända något men om du aldrig har provat något annat än den du har så ta dig en tur till någon handlare och prova lite olika hojjar, det säger miljontals mil mer än att ställa frågan här, där förslagen kommer att bli lika mångfasseterade som det finns hojmärken.
Lycka till med valet av ny hoj!

[PlastRaket] skrev:
Jag borde väl antagligen knipa käft men det går bara inte. Snubbe eller tjej, jag skiter faktiskt å det allra heligaste om vilket kön såna här individer råkar ha men jag tror faktisk att de få som besitter nå'n somhelst erfarenhet håller med mig om att världen och våra försäkringspremier skulle va betydligt bättre om vi had sluppit dessa 1-2 årserfana sporthojsägare, som utan att blinka häver ur sig brilljanta uttalanden om att "jag tycker det är jobbigt att gå på varvstoppet på 6:ans växel" och "jag har växt ur min trötta cbr 600:a, ska jag köpa en 1000cc?" MY ASS så fruktansvärt CHILDISCCCHHHH. Kom tillbaka om 5 år och 3000 mil i ryggen innan jag fortsätter skratta åt dig Köp dig en STOR 1000cc med mycket hästar och sen kör du ihjäl dig när du åker av vägen i alldeles fel hastighet för att du pga din dåraktighet och ditt urusla omdöme samt bristande kunskap och erfarenhet inte kan bedöma din egen kapacitet och förmåga kontra mc:n. Jag är ledsen baby men jag tänker inte va den som på fullt allvar ger dig rådet att alltför snabbt kliva upp i storlek, försök bli grym på den hoj du har idag, så hemskt ful eller dålig är den inte. Hoppet är skitstort mellan en äldre 600:a och en nyare 1000, jag har haft båda sorterna så jag vet. Det kan nog vara kewlt med en 1000 vid korvmojjen men ta dig till en bana och testa hur bra du är och tänk efter om du ska gå upp i storlek eller inte. Jag vet hur trött din hoj är på låga varv och förstår att du tycker den är tråkigt för man måste varva som ett svin för att det ska hända något men om du aldrig har provat något annat än den du har så ta dig en tur till någon handlare och prova lite olika hojjar, det säger miljontals mil mer än att ställa frågan här, där förslagen kommer att bli lika mångfasseterade som det finns hojmärken.
Lycka till med valet av ny hoj!

Så hon är dåraktig och urusel för att hon vill gå upp från 600cc till 1000cc? Kan man inte vara dåraktig och urusel på en 600cc? :va

[PlastRaket] skrev:
Jag borde väl antagligen knipa käft...

Å andra sidan så är det inte så mycket lättare att köra ihjäl sig med en ny 1000cc än en gammal 600cc. Framförallt inte då fartkänslan är ungefär lika hög och 600:an har mycket sämre chassi.

Hoj väljer man med hjärta, hjärnan kör man med. :)

Zee skrev:
Så hon är dåraktig och urusel för att hon vill gå upp från 600cc till 1000cc? Kan man inte vara dåraktig och urusel på en 600cc? :va

jag finner hennes uttalanden om sin hoj/körning vara bevis för att hon är dåraktig

stoffer skrev:
Å andra sidan så är det inte så mycket lättare att köra ihjäl sig med en ny 1000cc än en gammal 600cc. Framförallt inte då fartkänslan är ungefär lika hög och 600:an har mycket sämre chassi.

Hoj väljer man med hjärta, hjärnan kör man med. :)

Du slår ju huudet på spiken utan att verka fatta det. Det är klart att det sämre chassit och avsaknaden av en massa effekt inte till närmelsevis inbjuder till så mycket vansinne som 1000cc:n Det är ju det som är poängen!

[PlastRaket] skrev:
Du slår ju huudet på spiken utan att verka fatta det. Det är klart att det sämre chassit och avsaknaden av en massa effekt inte till närmelsevis inbjuder till så mycket vansinne som 1000cc:n Det är ju det som är poängen!
Om hon nu ska hänga på polarna på favvovägen så är det fan så mycket säkrare på en modern hoj än på ett gammalt vobbelstaket!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT