Måste få skriva av mig lite...
Men jag klarar inte tjejers (och ev killars) åsikter som bara handlar om att "detta är förnedring" när dom ser en sån här video.
Camilla skriver :
det är förnedrande och nedvärderande att framställa 'oss'
som en bunke blåsta bimbos som går halvnakna till aerobics och står och åmar oss som om det vore en uttagning till en porrfilm. Ännu värre är att ni killar uppskattar sånt skit och därmed uppmuntrar beteendet"
1 .Vad har du för samband med dom tjejerna efterssom du kaller er tillsammans för "oss" ?
Att ni endast har att ni är tjejer gemensamt håller inte,
Då måste du tänka om, man kan inte ta ansvar för vad andra gör.
2. Tycker verkligen killar att dessa tjejer är blåsta bimbos ?
Det gör iallafall inte jag.
Dom tjänar pengar på deras utseende, skulle jag kunna göra det skulle jag lätt sluta att knega för nån annan.
3. Sambandet med porrfilm kan jag bara inte se.
Detta är en musik video, dom åmar sina kroppar, men när var du senast ute på nattklubb igenkligen ?
Här kan jag säkert direkt svara på din nästa kommentar som skulle kunna vara något isamband med
" Ja men tjejerna som är ute och festar beter sig så för att dom är påverkade av dessa videos"
- Ja, möjligt att man snappar upp ideér till nya dansteg osv. Men har dom inte en egen vilja ?
Tjejer som är ute och är åmar sina kroppar på dansgolvet väljer väl det själva?
eller tvingas dom till det?
4. Att uppmuntra beteendet ser jag inte heller något negativt med.
Det handlar återigen om den egna viljan. Om jag skulle be min sambo att ställa upp i en sån här video skulle hon säga Nej för att hon inte vill.
Gör inte folk som dom vill ?
Kan tillägga här på slutet att jag inte känner mig som en "mansgris" på något sätt. Jag respekterar tjejer oerhört, då dom är ju trots allt det finaste.
Du behöver inte svara på mina frågor eller åsikter men vill gärna veta varför det är så nedvärderande för DIG när andra tjejer ställer upp på sånt här.
Detta är mina åsikter nu, om du kan ge mig vettiga svar så är det möjligt att jag tänker om.
(reservation för ev felstavningar)