Ja ska börja träna aerobics!

abstruse skrev:
Gaaaah! Här hade man skrivit ett inlägg som var en och en halv skärmsida långt och så hänger sig burken. :mad:

Orkar inte ta allt en gång till, men jag är för jämlikhet, hela lönen och halva makten - men för mig har ordet "feminist" sedan en tid tillbaks klingat illa. Särskilt de extrema avarterna där man som man inte längre får uppskatta en kvinnas skönhet utan att bli mansgrisifierad.

Vad gäller just den här videon: Så klart vill videomakaren locka män (och kvinnor) med vackra kroppar, men filmen är ju helt uppenbart gjord med glimten i ögat. De har exempelvis på sig aerobics-kläder som knappt var hippa på 80-talet.

Om man nu är missnöjd med sin kropp, gör något åt den istället för att gnälla på andra. Har man övervikt men ändå är nöjd med sin kropp, fine, let it be. Jag är själv någorlunda vältränad, men däremot inte särdeles musklig. Jag skulle behöva spendera många timmar på gymmet för att få lite överkropp, men jag mår djävligt bra ändå och dessutom det är ju upp till mig att ändra på det, om jag vill. Jag gnäller ju inte på Schwarzzenegger-kopior för att jag är en spinkis. Vill jag bli större får ju JAG ändra på det och inte gnälla på de som har gymmet som sitt andra hem.

Det är väl dessutom en dj*vla tur att killar tänder just på halvnakna, åmande kvinnokroppar. Med detta menar jag inte att majoriteten av kvinnor som är attraktiva blott är de som dagarna i ända åmar omkring nakna. Likväl är det så att i sänghalmen tänder vi på de "primitiva signalerna". Om vi inte tände på naken kvinnohud skulle det mänskliga släktet dött ut, men i en extremmilitantfeministisk värld ska väl män helst tända på kvinnor, som lystrar till aliaset Butch, och är iklädda thermo-overall...

Att man säljer produkter genom att använda "vackra" människor med "perfekta" kroppar och ansikten är väl ingen hemlighet och inte heller mer konstigt än att Yamaha försöker sälja mer motorcyklar genom att anställa Rossi som sin förare istället för att välja exempelvis undertecknad. (Även om jag finner det märkligt...) :rolleyes:

Sedan är ju smaken som baken. Jag känner många tjejer med ett yttre som är speciellt och i mina ögon väldigt vackert men som i många andras ögon inte skulle klassas som "modellutseende". Många modeller är enligt mitt tycke inte alls särdeles vackra utan ser väldigt trista ut och slår inte alls an "någon" sträng. Vi är alla olika och det finns någon för alla. Skönhet ligger i betraktarens ögon.

Var nöjd med dig själv för den du är och är du inte nöjd, gör vad som får dig att må bra. Är man missnöjd över sitt utseende och i sin frustration över att man själv är för lat för att ändra på sin kropp gnäller på andra som har kroppar man själv skulle vilja ha, då är man helt fel ute.
Ingen kan gnälla på mig iaf,jag är väldigt rättvis,varannan gång jag ska dunka en brud så tar jag en tjockis bara för att det ska bli balans o harmoni vad det gäller idealismen. :rofl

abstruse skrev:
Vad gäller just den här videon: Så klart vill videomakaren locka män (och kvinnor) med vackra kroppar, men filmen är ju helt uppenbart gjord med glimten i ögat. De har exempelvis på sig aerobics-kläder som knappt var hippa på 80-talet.

Instämmer i det du skriver! En sak jag reagerade direkt på är att det här måste vara hämtat direkt från en film med Jamie Lee Curtis, kommer inte ihåg vad den heter... Den där John Travolta hamnar på ett av hennes pass. Hon är klädd på samma sätt och gör nästan likadana moves. Själv gjorde jag liknelsen på fem röda och tyckte det var kul! :)

ktmjacke skrev:
Ingen kan gnälla på mig iaf,jag är väldigt rättvis,varannan gång jag ska dunka en brud så tar jag en tjockis bara för att det ska bli balans o harmoni vad det gäller idealismen. :rofl

Trevligt med män med stor förståelse... :rofl

Gräddnos skrev:
Eh... Om du kollar på länken där uppe, så ser du helt plötsligt en VIDEO med massa chicks som åmar sig rätt duktigt i en aerobicsal. :7peta

Det är samma video! :fatta!

Fast dom har ju ingen koll..... :3freak

Last edited:
ktmjacke skrev:

KNÄCKER MIG! :rofl :lol

Det bästa på länge... :yoparty

Tja

Wille skrev:
"Jag hoppas du blir lika upprörd när ngn snubbe står och posar utan tröja i tv eller annan media?
Jag tror att dom flesta sunda människor redan förstår att detta passet var fiktivt.
Jag själv tyckte det var trevligt och ROLIGT att kolla på
//Tobbe som inte kunde hålla tyst......"

Ja det blir jag faktiskt, men trots det så tvivlar jag på tjejer skulle komma med lika omogna kommentarer som män, om det nu varit män istället för kvinnor i videon.
Jag tyckte det var så roligt att jag inte skrattade en enda gång.
Trevligt?.. :confused:

Ja jag är en riktig moralkärring och tycker det är förnedrande och nedvärderande att framställa 'oss' som en bunke blåsta bimbos som går halvnakna till aerobics och står och åmar oss som om det vore en uttagning till en porrfilm. Ännu värre är att ni killar uppskattar sånt skit och därmed uppmuntrar beteendet. :fatta!

//
Camilla

Jag e hemskt ledsen att behöva meddela att det faktiskt finns sånadär pass i USA. Även kallade MS Step där man har läderkläder och instruktören har piska samt att det även finns sk. Striptease aerobic. Jobbar själv som instruktör och kan inte säga att jag skulle ha mina pass klädd på det sättet.
Vet ej vad du gått på för pass men det finns väldigt många pass som anspelas på sex. Var på en utbildning förra året där vi dels fick lära oss "prata med ögonen" och använda olika blickar för att få koreografin så enormt sexig om man nu hade sådana "block" som det även kallas för. Jag tycker det var skitkul och har inga problem alls med att applicera detta hos mina kunder.

Killar kommer alltid att vara killar.. och vissa saker kommer alltid överdrivas ;)

ktmjacke skrev:
Sympatiknull kallas de!

Wille skrev:
Så jävla löjligt!!

Som om man någon skulle vara klädd så eller hålla på på det sättet. :mad:

//Camilla,
Willes sambo som inte kunde vara tyst.

Meeeeeen tagga ner!

Igår gick en tjej på gymmet (fan vilken grym kropp hon hade förresten) i väldigt minimala tajta kläder från Nike och det va inte så man blev ledsen precis. Kan man bära upp dessa kläder ser jag inget fel i att man har dom på sig heller. Det är bara tjejer som inte orkar se andra tjejer som är finare än dom själva, ja just det avundsjuka va ordet i kombination med dåligt självförtroende......

Orkade inte hålla tyst jag heller.

/T

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...