Gaaaah! Här hade man skrivit ett inlägg som var en och en halv skärmsida långt och så hänger sig burken.
Orkar inte ta allt en gång till, men jag är för jämlikhet, hela lönen och halva makten - men för mig har ordet "feminist" sedan en tid tillbaks klingat illa. Särskilt de extrema avarterna där man som man inte längre får uppskatta en kvinnas skönhet utan att bli mansgrisifierad.
Vad gäller just den här videon: Så klart vill videomakaren locka män (och kvinnor) med vackra kroppar, men filmen är ju helt uppenbart gjord med glimten i ögat. De har exempelvis på sig aerobics-kläder som knappt var hippa på 80-talet.
Om man nu är missnöjd med sin kropp, gör något åt den istället för att gnälla på andra. Har man övervikt men ändå är nöjd med sin kropp, fine, let it be. Jag är själv någorlunda vältränad, men däremot inte särdeles musklig. Jag skulle behöva spendera många timmar på gymmet för att få lite överkropp, men jag mår djävligt bra ändå och dessutom det är ju upp till mig att ändra på det, om jag vill. Jag gnäller ju inte på Schwarzzenegger-kopior för att jag är en spinkis. Vill jag bli större får ju JAG ändra på det och inte gnälla på de som har gymmet som sitt andra hem.
Det är väl dessutom en dj*vla tur att killar tänder just på halvnakna, åmande kvinnokroppar. Med detta menar jag inte att majoriteten av kvinnor som är attraktiva blott är de som dagarna i ända åmar omkring nakna. Likväl är det så att i sänghalmen tänder vi på de "primitiva signalerna". Om vi inte tände på naken kvinnohud skulle det mänskliga släktet dött ut, men i en extremmilitantfeministisk värld ska väl män helst tända på kvinnor, som lystrar till aliaset Butch, och är iklädda thermo-overall...
Att man säljer produkter genom att använda "vackra" människor med "perfekta" kroppar och ansikten är väl ingen hemlighet och inte heller mer konstigt än att Yamaha försöker sälja mer motorcyklar genom att anställa Rossi som sin förare istället för att välja exempelvis undertecknad. (Även om jag finner det märkligt...)
Sedan är ju smaken som baken. Jag känner många tjejer med ett yttre som är speciellt och i mina ögon väldigt vackert men som i många andras ögon inte skulle klassas som "modellutseende". Många modeller är enligt mitt tycke inte alls särdeles vackra utan ser väldigt trista ut och slår inte alls an "någon" sträng. Vi är alla olika och det finns någon för alla. Skönhet ligger i betraktarens ögon.
Var nöjd med dig själv för den du är och är du inte nöjd, gör vad som får dig att må bra. Är man missnöjd över sitt utseende och i sin frustration över att man själv är för lat för att ändra på sin kropp gnäller på andra som har kroppar man själv skulle vilja ha, då är man helt fel ute.