Ja ska börja träna aerobics!

Fan, jag är besviken. Efter kvinnokämpeinläggen hade jag hoppats att det var nåt riktigt porrigt, så var det bara det där. Det ryckte inte det minsta i baguetten. NU måste jag porrsurfa bara därför.

Ja, folk tränar för att komma i sina badbyxor. Skulle jag gå på ett sådant pass skulle nog jag fan vilja kliva ur mina.... :rolleyes:

// Fredrik

Wille skrev:
Ja det blir jag faktiskt, men trots det så tvivlar jag på tjejer skulle komma med lika omogna kommentarer som män, om det nu varit män istället för kvinnor i videon.
Jag tyckte det var så roligt att jag inte skrattade en enda gång.
Trevligt?.. :confused:

Ja jag är en riktig moralkärring och tycker det är förnedrande och nedvärderande att framställa 'oss' som en bunke blåsta bimbos som går halvnakna till aerobics och står och åmar oss som om det vore en uttagning till en porrfilm. Ännu värre är att ni killar uppskattar sånt skit och därmed uppmuntrar beteendet. :fatta!

//
Camilla

Det är ju fullt normalt att killar gillar att kolla på halvnakna porriga tjejer, och det är väl inte det minsta förnedrande? Jag gillar det iaf, och då är jag ingen direkt konsument av porr som många andra är.

Wille skrev:
Ja det blir jag faktiskt, men trots det så tvivlar jag på tjejer skulle komma med lika omogna kommentarer som män, om det nu varit män istället för kvinnor i videon.
Jag tyckte det var så roligt att jag inte skrattade en enda gång.
Trevligt?.. :confused:

Ja jag är en riktig moralkärring och tycker det är förnedrande och nedvärderande att framställa 'oss' som en bunke blåsta bimbos som går halvnakna till aerobics och står och åmar oss som om det vore en uttagning till en porrfilm. Ännu värre är att ni killar uppskattar sånt skit och därmed uppmuntrar beteendet. :fatta!

//
Camilla

Dom är som sagt frivilliga till de, dom tjänar pengar så varför bry sig?!

Nu finns det flickor som uppskattar att titta på sånt här oxå, även porr, så dra inte alla flickor över en å samma kam genom att säga att alla flickor tycker sånt här är nedvärderande.

/ Kunde inte vara tyst, även med risken för att bli lynchad.

Camilla - Willes sambo skrev:

Du fattar inte mycket va? Du är med det där uttalandet sexistisk och mansförnedrande, skärp dig! Jag tar inte åt mig av sådant där, men kasta inte sten i glashus. Okej, lite hårt skrivet kanske, men du verkar behöva höra det.

Sen undrar jag varför du drar en parallell mellan lättklädda flickor som dansar och blåsta bimbos? Det är ju inte särskilt snällt.. :)

Själv tycker jag väl inte videon är så speciell, men jag tycker verkligen flickorna i den är fina ;)

Tjockisbulle

Ska svara på dina frågor även om jag kanske egentligen borde strunta i det för att inte riskera att ’smutsa’ ner min sambos namn.
Jag vill också poängtera att detta är MIN PERSONLIGA ÅSIKT. Det säger jag också som svar till Alicia…jag drar inte alla flickor över en kam. Som du ser skrev jag: ”JAG är en moralkärring och tycker…”
Alla har sina åsikter och med den pms jag har idag kunde jag bara inte låta bli att framföra min.

1. Jag har inget samband med dessa tjejer förutom könet precis som du skriver. Men jag tror att vissa tjejers beteende påverkar killars allmänna syn på tjejer, det är i alla fall en rädsla från min sida att man ska behöva vara på ett visst sätt för att man ska duga och gå hem hos killarna. Ja jag behöver nog tänka om och inte tro att jag måste sänka mig till deras nivå för att duga.

2. Det hoppas jag att killar tycker, att dessa tjejer är bimbos. Det tycker i alla fall jag. Tjäna pengar på sitt utseende kan väl vissa göra som förtjänar det, men när det är så här billigt väcker det i alla fall ingen respekt hos mig.

3. Det var ruggigt längesedan jag var på en nattklubb vilket du tydligen kunde genomskåda ganska snabbt. Och är det så folk uppför sig lär det bli ännu längre sedan. Dock nämnde jag bara sambandet med en uttagning till porrfilm för krydda det jag skrev lite.

För att svara på frågan om dom inte har en egen fri vilja så kan jag säga både jag och nej på det. Det är många som känner sig tvingade till att göra saker dom inte vill. Jag vet att det finns tjejer som tror att dom måste röra sig på ett visst sätt för att uppskattas hos killar. Ungefär som unga tjejer som går med på analsex fastän dom inte vill för att dom tror att killen inte ska gilla dom annars (Jo jag vet att det finns tjejer som gillar det också men det är inte dom jag menar nu).

4. Nej folk gör inte bara sådant dom vill utan pengar och inbillade förväntningar kan få människor att göra sådant dom inte vill.

Det känns nedvärderande för mig då jag är rädd att jag ska jämföras med dessa tjejer och att ribban ska läggas där på vad killar är ute efter. Det ger många tjejer komplex, ångest och mindervärdeskomplex av känslan av att behöva vara på ett visst sätt. När ni då uppmuntrar sådant här sätter ni ribban för dessa tjejer. Jag mår dåligt av att så många tjejer mår dåligt i vårt samhälle idag.

Nu har jag sagt mitt och tänker inte skriva mer. Vill inte att det här ska bli någon utdragen, plågsam och låg diskussion.

Tjockisbulle...jag uppskattar verkligen att du trots allt verkade vara intresserad av mina åsikter...om det nu inte var ironiskt.

Loader.. Jag gillade verkligen din tolkning, det fick mig iallafall till att skratta idag och det uppskattar jag. Tänk så rätt du kan ha :lol

//Camilla

Men vem fan gör inte saker man inte vill göra för pengar?
Det gör iaf jag nästan varje dag.

(med risk för att bli permanetbannad från grabbtråden)

Camilla

Tack för ditt svar. Och nej jag var inte ironisk när jag ville veta varför du tycker som du gör.

"För att svara på frågan om dom inte har en egen fri vilja så kan jag säga både jag och nej på det. Det är många som känner sig tvingade till att göra saker dom inte vill"

Känner man sig tvingad är man ju igenkligen inte det , och då väljer man hur man gör. Tvingad är när man står helt utan alternativ och måste göra på ett sätt.

Förstår vad du menar, men inte hur folk beter sig.

"Det känns nedvärderande för mig då jag är rädd att jag ska jämföras med dessa tjejer och att ribban ska läggas där på vad killar är ute efter"

"det är i alla fall en rädsla från min sida att man ska behöva vara på ett visst sätt för att man ska duga och gå hem hos killarna"

Självsäkerhet är ett av våra I-lands problem för tjejer, för jag vet att fler tycker precis som du.

Dock inte min sambos,
Hon i den här frågan tycker bara
"ja jag tar väl inte så allvarligt p sånt. man får ju uttrycka sig rätt fritt iallfall. Bara man inte "skadar" någon. Men just sånna grejer är ju helt oskyldiga o om det inte passar så är det ju bara att surfa på nån annan sida."

Kanske anses för neutralt, men jag tycker hon har rätt, varför bry sig så mycket ?

Bakgrunden är väl också att jag haft en jobbarkompis som var extrem feminist och vi har haft många låånga disskutioner angående sånt här.

Så varför inte tipsa mig om nått feminist parti jag kan gå med i när jag ändå håller på. :gnissla

Det enda dåliga med den där videon var väl att dom inte utför övningarna på ett korrekt vis :banana :tungan

ktmjacke skrev:
Det enda dåliga med den där videon var väl att dom inte utför övningarna på ett korrekt vis :banana :tungan

Haha vem bryr sig.. hade lugnt börjat på aerobics om jag fick såna instruktörer :hihi

Alicia skrev:
Haha vem bryr sig.. hade lugnt börjat på aerobics om jag fick såna instruktörer :hihi
He he he,ville bara poängtera att jag BARA tittade på hur dom utförde övningarna o INGET annat...........blev inte det minsta påverkad......... :rolleyes:

ktmjacke skrev:
He he he,ville bara poängtera att jag BARA tittade på hur dom utförde övningarna o INGET annat...........blev inte det minsta påverkad......... :rolleyes:

haha.. du borde kanske hålla i en aerobics kurs istället... eftersom du ändå bara är intresserad av övningarna :hihi

Alicia skrev:
haha.. du borde kanske hålla i en aerobics kurs istället... eftersom du ändå bara är intresserad av övningarna :hihi
Gärna det,men jag har så svårt för att räkna till 4 o röra mig samtidigt :D

ktmjacke skrev:
Gärna det,men jag har så svårt för att räkna till 4 o röra mig samtidigt :D

Haha du får fixa lite simultanförmåga då helt enkelt.. sen får du spela in en video å hoppas på de bästa :hihi

Gaaaah! Här hade man skrivit ett inlägg som var en och en halv skärmsida långt och så hänger sig burken. :mad:

Orkar inte ta allt en gång till, men jag är för jämlikhet, hela lönen och halva makten - men för mig har ordet "feminist" sedan en tid tillbaks klingat illa. Särskilt de extrema avarterna där man som man inte längre får uppskatta en kvinnas skönhet utan att bli mansgrisifierad.

Vad gäller just den här videon: Så klart vill videomakaren locka män (och kvinnor) med vackra kroppar, men filmen är ju helt uppenbart gjord med glimten i ögat. De har exempelvis på sig aerobics-kläder som knappt var hippa på 80-talet.

Om man nu är missnöjd med sin kropp, gör något åt den istället för att gnälla på andra. Har man övervikt men ändå är nöjd med sin kropp, fine, let it be. Jag är själv någorlunda vältränad, men däremot inte särdeles musklig. Jag skulle behöva spendera många timmar på gymmet för att få lite överkropp, men jag mår djävligt bra ändå och dessutom det är ju upp till mig att ändra på det, om jag vill. Jag gnäller ju inte på Schwarzzenegger-kopior för att jag är en spinkis. Vill jag bli större får ju JAG ändra på det och inte gnälla på de som har gymmet som sitt andra hem.

Det är väl dessutom en dj*vla tur att killar tänder just på halvnakna, åmande kvinnokroppar. Med detta menar jag inte att majoriteten av kvinnor som är attraktiva blott är de som dagarna i ända åmar omkring nakna. Likväl är det så att i sänghalmen tänder vi på de "primitiva signalerna". Om vi inte tände på naken kvinnohud skulle det mänskliga släktet dött ut, men i en extremmilitantfeministisk värld ska väl män helst tända på kvinnor, som lystrar till aliaset Butch, och är iklädda thermo-overall...

Att man säljer produkter genom att använda "vackra" människor med "perfekta" kroppar och ansikten är väl ingen hemlighet och inte heller mer konstigt än att Yamaha försöker sälja mer motorcyklar genom att anställa Rossi som sin förare istället för att välja exempelvis undertecknad. (Även om jag finner det märkligt...) :rolleyes:

Sedan är ju smaken som baken. Jag känner många tjejer med ett yttre som är speciellt och i mina ögon väldigt vackert men som i många andras ögon inte skulle klassas som "modellutseende". Många modeller är enligt mitt tycke inte alls särdeles vackra utan ser väldigt trista ut och slår inte alls an "någon" sträng. Vi är alla olika och det finns någon för alla. Skönhet ligger i betraktarens ögon.

Var nöjd med dig själv för den du är och är du inte nöjd, gör vad som får dig att må bra. Är man missnöjd över sitt utseende och i sin frustration över att man själv är för lat för att ändra på sin kropp gnäller på andra som har kroppar man själv skulle vilja ha, då är man helt fel ute.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti