Jämför & betygsätt -04 R1, CBR998, ZX-10.

Nisse Järnet skrev:
Fyfan vad brutal!! :rock :rock :rock
art_2896_6_Yamaha%20R1.jpg

Tja, från den vinkeln var ju R1:an inte helt fel :)

Fast Hondan i rött/svart gick ju oxå an
visa.php
även om jag fortfarande föredrar Kawan i svart, trots dess lite mesiga front.

Själv vill man inte bara köpa listan utan kanske nån hoj istället... fast listan e nog billigare :D
 
Tokas skrev:
Guzzin är klart läckrast, speciellt den corse-version med direktinsug/rakt utblås och magspoiler. Om denna version kommer lovar jag att jag ska köpa en direkt! :fakta
Moto-Guzzi-MGS-01-corse-03.jpg


Aprilia Mille 04 kommer väldigt högt på vill köpa listan, den verkar väldigt intressant.

Annars gillar jag lite halvnakna hojar, så Laverda SFC1000 är ju helt klart också en favorit. I princip samma spec som Replica versionerna av RSV:n. :tummenupp
Laverda-SFC1000.jpg


Om jag nu ska ha någon åsikt om riskokarna så är ju R1:an snyggast. Kan bara hålla med om att med mindre grafik låter man hojarna mer komma till sin rätt.

Laverdan är ganska frän men är inte i närheten av Guzzins otroligt sexiga linjer. Guzzin har ÜÜÜBERLÄGSET mest vill-ha appeal av hojarna i den här tråden. RSV´n läxar dock troligen upp den i ren performance och är också riktigt snygg.
 
Tokas skrev:
Guzzin är klart läckrast, speciellt den corse-version med direktinsug/rakt utblås och magspoiler. Om denna version kommer lovar jag att jag ska köpa en direkt! :fakta

Den bilden var bland de sämre Photoshop jobb jag sett.
Corse versionen kommer inte se ut så utan som de bilder jag postat, speciellt den andra.
 
Bingo skrev:
Bara delvis eftersom liknelsen haltar så mycket. Endast ett ytterligt fåtal har råd att tjacka en GT3, men alla som har råd att köpa en R1 har också råd att köpa en Guzzi. Eller snarare att inte alla som har råd att köpe en Guzzi har råd att köpa en R1 pga försäkringen.

Men ok, ok. Du har rätt, som vanligt, på den här punkten. Skall vi låta kreti och pelti avgöra vad som är snyggt och inte så kommer vrälden snart att se ganska "stilren" ut. :D

Edit: jag tror att de flesta tycker att Rettan är snyggare. Men det är så klart inget jag vet. Skall vi göra en poll om saken? :öl

Förvisso haltar min liknelse men inte mer än din jämförelse om antalet sålda hojar - där du förvisso har rätt - vilket ju inte var diskussionen.

De nya bilderna på R-1:a är ju grymt coola faktiskt. Hoppas prestanda är i klass med det.
 
Goodstuff skrev:
Förvisso haltar min liknelse men inte mer än din jämförelse om antalet sålda hojar - där du förvisso har rätt - vilket ju inte var diskussionen...
Men jag har ju redan gett mig där :mad:

:hej
 
Rettan är jäkligt snygg i silver eller blått. Hondan faller på att den ser lite klumpig och mycket framtung ut - varför har de byggt kåpan så den täcker stora delar av framhjulet? - och har tyskinspirerad akter.

Edit: Yammans lyktor är inte bra. Men det går att leva med.
 
Vill bara lägga in en kommentar om Guzzi.
Jag har kört Guzzi i några år och mina erfarenheter säger att det är en hoj att lita på. Motorerna håller hur länge som helst, enda man behöver göra på den är byta olja emellanåt, sen går den evigheter. Aldrig haft några problem(förutom en gång när den baktände så att insugningsgummit exploderade...hehe...).
Okej, det är ingen värstinghoj direkt men den är förbaskat rolig å köra. Motorkaraktären är ungefär som på en skördetröska, det skakar å låter lite illa, men det ska vara så. Väghållningen är ingen Fireblade, men det ska vara lite sport å köra en hoj, brottas lite i kurvorna å sådär. Några japsare har man ju hängt av på kurviga vägar.
Lägger in en liten bild på min skönhet...den e inte lika snygg som MGS-01:an men för mina ögon är det en riktig pärla. :tummenupp
 

Bifogat

  • min guzzi.jpg
    min guzzi.jpg
    97.1 KB · Visningar: 166
Jonne_boy skrev:
men alla har inte wave-skivor

Sen när gav wave-skivor bättre bromsverkan? :confused:

Jag tycker helt klart att Hondan är tuffast av dom tre. Även om Suzuki fortfarande dominerar. Deras är helt klart snyggast. :bow
 
snacket om volvo och massa fullblodsbilar passar inte in alls.
Där handlar det om enorma prestandaskillnader och kvalitetsskillnader.
Det gäller inte alls italienska kontra japanska hojar.
 
Har snackat med en "kille" angående effekten i ZX-10R!!!
Några citat ur konversationerna:

"Horsepower was 180 on the dyno unassisted!! No Ram Air!! With the ram air working numbers should be close to 200! "

"I just verified that the 180 claim is at the rear wheel by two different sources within the factory."

"My info is only as good as the sources from within the company!"

:squid
 
Jidetoft skrev:
Har snackat med en "kille" angående effekten i ZX-10R!!!
Några citat ur konversationerna:

"Horsepower was 180 on the dyno unassisted!! No Ram Air!! With the ram air working numbers should be close to 200! "

"I just verified that the 180 claim is at the rear wheel by two different sources within the factory."

"My info is only as good as the sources from within the company!"

:squid

Lät lite väl va? Men hoppas kan man ju alltid :banana
 
Jidetoft skrev:
Har snackat med en "kille" angående effekten i ZX-10R!!!
Några citat ur konversationerna:

"Horsepower was 180 on the dyno unassisted!! No Ram Air!! With the ram air working numbers should be close to 200! "

"I just verified that the 180 claim is at the rear wheel by two different sources within the factory."

"My info is only as good as the sources from within the company!"

:squid

Vart är BS-smileyn?
 
Cbr1000rr 2004

Bild från hemligt gästspel i Gbg.
Jag har kört den! (1 meter :eek: )
Den är såå mycket grymmare i verklighten än på bild!!
 

Bifogat

  • Gbg.jpg
    Gbg.jpg
    54.4 KB · Visningar: 87
Mr. Dante skrev:
Bild från hemligt gästspel i Gbg.
Jag har kört den! (1 meter :eek: )
Den är såå mycket grymmare i verklighten än på bild!!
Svin! :)

Vet du om Honda klarar av att leverera i tid också nästa år? 600RR:en kom ju grymt sent?

Vi förväntar oss en massa bilder på din hoj när du får den! :)
 
Zilversurfer skrev:
Kyler skivorna bättre & snabbare vid hård körning. Dock ingen större mening för landsvägsbruk.

Mvh/ZF

Ska väl också va bättre för att inte skivorna ska "slå sig", warpning (?). Så bättre kylning å bättre motstånd mot att skivorna ska bli skeva, betyder att dom kan fixa tunnare/lättare skivor, med samma egenskaper som en "vanlig" skiva.
 
Peccus skrev:
Svin! :)

Vet du om Honda klarar av att leverera i tid också nästa år? 600RR:en kom ju grymt sent?

Vi förväntar oss en massa bilder på din hoj när du får den! :)

Tror dom kommer i April.
Givetvis kommer det massa bilder både före och efter mod. på min svarta.

//Dante
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top