Grymt besviken på allihop. Kawans toppkåpa är en katastrof IMHO och vad gäller de övriga är seatpipe grisfult. Huäck! Hondan ser väldigt anonym ut och R1:an ser väldigt konstig och hoptryckt ut, men har ändå den snyggaste toppkåpan. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Blue skrev:Här kommer lite fler yamaha färgsättningar också!
K-Micke skrev:Men det funkar väl inte så bra.![]()
J-Bone skrev:Goodstuff, va e det för fälgar på Guzzin?? Jag får kåtslag snart av att kolla på den...
Goodstuff skrev:Jag tror det är OZ-Racing smidda alufälgar men jag är inte säker.
Kolla in på http://www.motalia.de/html/moto_guzzi_mgs_01.html för ffler fina bilder.
Det bästa är att hojen ska komma i tillverkning nästa år med en Corse i början på säsongen och en gatversion senare under sommaren.
Nyteknik skrev:Ja. OZ-Racing. Läckert. Men kardan på en sporthoj - kan det verkligen vara rätt?
Den har i alla fall tusenfalt mer karaktär än CBR998, R1 och ZX-10. Hoppas det inte behöver innebära taskig tillförlitlighet och finish.
Goodstuff skrev:Kardan verkar ju funka bra på BMW, även om det inte är värsta rejshojarna så körs det snabbare med dem i Boxercupen än vad de flesta på det här forumet är kapabla till med sina rakater, så det borde nog funka.
En nackdel är ju att det är svårt att ändra utväxlingen.
MGS-01 har ju precis det som de japanska hojarna saknar just nu. Egen stil och karaktär. Dessutom har väl inte Moto Guzzi varit behäftade med fler eller värre problem än andra märken, eller?
Tjoffe skrev:Får jag bara påpeka att alla tre hojarna har radialmonterade bromsar att dömma av bilderna...
Nyteknik skrev:Ur mitt perspektiv, som gillar snabba och smidiga hojar, har Moto Guzzi haft "problem" i det att deras hojar har varit sävliga i både acceleration och styrning. Vore synd om denna bara såg potent ut.
Kardan är skitbra om det inte väger för mycket jämfört med kedja.
K-Micke skrev:Under svingen ja, men inte under skivan.![]()
Goodstuff skrev:Enligt de tester jag har läst i utländsk press så är den tydligen väldigt smidig och bra på bana, kollar man vilka delar de har i chassit så borde den ju vara bra. Motorn ska ju lämna 122 hk vilket väl inte skrämmer någon men det är ju inte illa av en gammal stötstångsmotor.![]()
Nyteknik skrev:Om den verkligen ger 122 hk och beter sig minst lika bra som en sju-åtta år gammal japansk sporthoj kommer den bli min nya favorit. Cylindrarna är obeskrivbart auktoritära. Det grotseskt köttiga ljud som gurglar ur mynningen av dessa rör är något att drömma om.
Goodstuff skrev:Jag tror bestämt att du fått en ny favorit eftersom chassiet enligt de provkörningar jag läst ska vara väldigt bra, bättre än 7-8 år gammal japshoj. Synd att den blir så dyr bara. Tror Corsen skulle hamna på 16 000€......
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |