Jämför & betygsätt -04 R1, CBR998, ZX-10.

Grymt besviken på allihop. Kawans toppkåpa är en katastrof IMHO och vad gäller de övriga är seatpipe grisfult. Huäck! Hondan ser väldigt anonym ut och R1:an ser väldigt konstig och hoptryckt ut, men har ändå den snyggaste toppkåpan. :crash
 
R1 04a

Blue skrev:
Här kommer lite fler yamaha färgsättningar också!

Fan jag trodde inte att r1an kunde bli snyggare men dom lyckades igen!!
Men vart har du (ni) lyckats få tag på bilderna? Jag har inte lyckats hitta en enda!! =( Finns det ingen bild ifrån andra vinklar så man ser häcken på den mm? MVH Nicke
 
Inte för att vara patriotosk men Jag tycker faktiskt R1:an är as läcker! Jag hade jävligt svårt för 02:an när den kom och har inte lärt mig gilla den riktigt än, den är liksom smäcker och elegant i stället för rå och brutal som Jag tycker en räser ska vara!
 
Läcker Honda

Hondan va läcker i helsvart, men varför har mc-tillverkare så förbannat svårt att göra ENÄRGADE hojar utan en massa blaffor på?
Duccar är klassiskt snygga i sina helröda (eller annan färg), värför ska det va så svårt att sluta dra en massa "designstreck" överallt??!
En helröd eller helsilver Honda vore läckert!
Och om de nu tvunget ska ha en massa färger så är ju RC30 en klassiker att apa efter (men skona oss vita fäljar!)

/Citadonknapraren
 
J-Bone skrev:
Goodstuff, va e det för fälgar på Guzzin?? Jag får kåtslag snart av att kolla på den...

Jag tror det är OZ-Racing smidda alufälgar men jag är inte säker.

Kolla in på http://www.motalia.de/html/moto_guzzi_mgs_01.html för ffler fina bilder.

Det bästa är att hojen ska komma i tillverkning nästa år med en Corse i början på säsongen och en gatversion senare under sommaren.
 
Gillar R1:an bäst men gillar inte att avgas systemet ligger under sadeln. Sen hade nog R1:an sett häftigare ut om den hade liknat R: 6:an lite mer framtill. Sen tycker jag inte att Hondan ser så klumpig ut, inte med den svarta färgsättningen iaf. Olika färger får saker att se större eller mindre ut. Lite grann av en synvilla det där.
 
Goodstuff skrev:
Jag tror det är OZ-Racing smidda alufälgar men jag är inte säker.

Kolla in på http://www.motalia.de/html/moto_guzzi_mgs_01.html för ffler fina bilder.

Det bästa är att hojen ska komma i tillverkning nästa år med en Corse i början på säsongen och en gatversion senare under sommaren.

Ja. OZ-Racing. Läckert. Men kardan på en sporthoj - kan det verkligen vara rätt? :eek:

Den har i alla fall tusenfalt mer karaktär än CBR998, R1 och ZX-10. Hoppas det inte behöver innebära taskig tillförlitlighet och finish.
 

Bifogat

  • 32.jpg
    32.jpg
    60.3 KB · Visningar: 388
Nyteknik skrev:
Ja. OZ-Racing. Läckert. Men kardan på en sporthoj - kan det verkligen vara rätt? :eek:

Den har i alla fall tusenfalt mer karaktär än CBR998, R1 och ZX-10. Hoppas det inte behöver innebära taskig tillförlitlighet och finish.

Kardan verkar ju funka bra på BMW, även om det inte är värsta rejshojarna så körs det snabbare med dem i Boxercupen än vad de flesta på det här forumet är kapabla till med sina rakater, så det borde nog funka.
En nackdel är ju att det är svårt att ändra utväxlingen.

MGS-01 har ju precis det som de japanska hojarna saknar just nu. Egen stil och karaktär. Dessutom har väl inte Moto Guzzi varit behäftade med fler eller värre problem än andra märken, eller?
 
Goodstuff skrev:
Kardan verkar ju funka bra på BMW, även om det inte är värsta rejshojarna så körs det snabbare med dem i Boxercupen än vad de flesta på det här forumet är kapabla till med sina rakater, så det borde nog funka.
En nackdel är ju att det är svårt att ändra utväxlingen.

MGS-01 har ju precis det som de japanska hojarna saknar just nu. Egen stil och karaktär. Dessutom har väl inte Moto Guzzi varit behäftade med fler eller värre problem än andra märken, eller?

Ur mitt perspektiv, som gillar snabba och smidiga hojar, har Moto Guzzi haft "problem" i det att deras hojar har varit sävliga i både acceleration och styrning. Vore synd om denna bara såg potent ut.

Kardan är skitbra om det inte väger för mycket jämfört med kedja.
 
Nyteknik skrev:
Ur mitt perspektiv, som gillar snabba och smidiga hojar, har Moto Guzzi haft "problem" i det att deras hojar har varit sävliga i både acceleration och styrning. Vore synd om denna bara såg potent ut.

Kardan är skitbra om det inte väger för mycket jämfört med kedja.

Enligt de tester jag har läst i utländsk press så är den tydligen väldigt smidig och bra på bana, kollar man vilka delar de har i chassit så borde den ju vara bra. Motorn ska ju lämna 122 hk vilket väl inte skrämmer någon men det är ju inte illa av en gammal stötstångsmotor. :crash
 
Fyfan va läcker Guzzin är alltså.... japsradfyrorna går ju bara sååå fetbort i jämförelse.

En MGS/01 eller en RSV -04 ska stå bredvid TL´en om ett par år.
 
Goodstuff skrev:
Enligt de tester jag har läst i utländsk press så är den tydligen väldigt smidig och bra på bana, kollar man vilka delar de har i chassit så borde den ju vara bra. Motorn ska ju lämna 122 hk vilket väl inte skrämmer någon men det är ju inte illa av en gammal stötstångsmotor. :crash

Om den verkligen ger 122 hk och beter sig minst lika bra som en sju-åtta år gammal japansk sporthoj kommer den bli min nya favorit. Cylindrarna är obeskrivbart auktoritära. Det grotseskt köttiga ljud som gurglar ur mynningen av dessa rör är något att drömma om.
 

Bifogat

  • 22.jpg
    22.jpg
    73.1 KB · Visningar: 312
Nyteknik skrev:
Om den verkligen ger 122 hk och beter sig minst lika bra som en sju-åtta år gammal japansk sporthoj kommer den bli min nya favorit. Cylindrarna är obeskrivbart auktoritära. Det grotseskt köttiga ljud som gurglar ur mynningen av dessa rör är något att drömma om.

Jag tror bestämt att du fått en ny favorit eftersom chassiet enligt de provkörningar jag läst ska vara väldigt bra, bättre än 7-8 år gammal japshoj. Synd att den blir så dyr bara. Tror Corsen skulle hamna på 16 000€......
 
Hondan ser faktiskt grym ut men där är antagligen massor att hämta ur motorerna som 900RR, kanske....

R1 är bara en vanlig R1 med seatpipes. Tjejerna vet ju alltid vilken hoj det är :rolleyes:

Kawan ser faktisk riktigt läcker ut, speciellt i svart. Vågiga bromsskivor är inte alls bättre, men det ser ju bra ut....
Den ser en aning klumpig ut, dvs inte lika vass som R1.
Det snackas om 165kilo och 160bhp, RWHP??
Det återstår ju att se efter de första testerna.

Var har Suzukin tagit vägen? Inga uppdateringar till nästa år?

Ska bli kul att jämföra ZX10 med 950R :D

750RR
 
Goodstuff skrev:
Jag tror bestämt att du fått en ny favorit eftersom chassiet enligt de provkörningar jag läst ska vara väldigt bra, bättre än 7-8 år gammal japshoj. Synd att den blir så dyr bara. Tror Corsen skulle hamna på 16 000€......

Var har du läst provkörning? 150 000 kr är förstås mycket. Men egentligen rimligt med tanke på Ducatis prisnivå.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top